Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Eliberarea certificatului de atestare fiscala. Noul proiect MFP

Taxe si ImpoziteTVAeliberare certificatatestare fiscalaANAFproiect de ordin


Va informam ca a fost MFP a publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.

Iata continutul acestor noi reglementari:




O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora

Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii




viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.

Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:

a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;

b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;

c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;

d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."

2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:

"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "

3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:

"(2) In situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."

4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".

5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate. in cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."

6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteTVAeliberare certificatatestare fiscalaANAFproiect de ordin

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Martie 2013


Votati articolul "Eliberarea certificatului de atestare fiscala. Noul proiect MFP":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obtinere declaratie conformitate,certificat de calitate si garantie

Intrebare: Buna ziua,

Sunt o firma neplatitoare de TVA si doresc sa import produse din SUA (ceasuri de mana, branduri gen Fossil, Guess) .

1.Pot face import din SUA daca sunt firma neplatitoare de TVA ?

2. Codul EORI este valabil doar pentru achizitii intracomunitare sau si pentru import ?

3.Pentru a putea comercializa aceste produse brand in Romania va trebui sa am certificat de calitate si garantie ? Declaratie de conformitate ?

Daca trebuie obligatoriu sa detin aceste certificate va fi foarte greu deoarece furnizorii nu le ofera.

Astept un raspuns cu nerabdare de la dvs.

Multumesc anticipat.

Marius

Raspuns: Multumesc mult pentru raspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Martie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict

    • Intermediarii din domeniul planificarii fiscale, adica contabilii, consultantii fiscali, dar si avocatii si bancile, vor trebui sa se supuna unor noi reguli de transparenta, conform unui proiect de directiva europeana. CE (Comisia Europeana) a publicat pe 13 martie 2018 regulile pentru care s-a obtinut acordul statelor membre, ce au rolul de a combate sistemele de planificare fiscala agresiva. ...» citeste mai departe aici

  • Ai venituri nedeclarate? Iata cum te poate identifica Fiscul!

    • In Monitorul oficial nr. 257 din 23 martie a fost publicata reglementarea referitoare la aplicarea unor noi reguli de aplicare a metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora. Potrivit noului act normativ, se va face verificarea situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit, prevazuta la art. 138 din Codul de procedura fiscala. Asadar, organele fiscale vor identifica si evalua riscur...» citeste mai departe aici

  • Inflatia a lovit dur cresterea salariala! Opinia specialistilor

    • Inflatia a anulat, in prima luna a anului, aproximativ 65% din cresterea nominala de venituri salariale fata de aceeasi luna a anului 2017.  Preturile de consum au crescut cu 0,3% in luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ducand astfel rata inflatiei la 4,7% in cea de-a doua luna a lui 2018. Comparativ cu luna februarie 2017, a avut loc o scumpire a marfurilor alimentare cu 3,74%, iar si a celor nealimentare cu 6,27%. Potrivit datelor publicate de Institu...» citeste mai departe aici

  • Care este castigul net din transferul partilor sociale?

    • Prezentam mai jos cazul unui asociat unic care doreste sa vanda partile sociale. Valoarea capitalului social subcris si varsat este de 200 lei, divizat in 20 parti sociale a cate 10 lei/partea sociala. Pretul pe care il va obtine din vanzarea partilor sociale este de 100.000 lei. Vom afla in continuare care este castigul net la care va plati asociatul, persoana fizica, impozitul si care este cota de impozit.   Iata raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Riscurile de contabilitate la care se expun cel mai des firmele mici

    • Fie ca vorbim despre un birou de apartament in centrul Capitalei sau despre un magazin de cartier deschis recent, contabilitatea unei firme ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile