Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Manual Politici Contabile

Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?

Vom vedea mai jos ce declaratii se depun pentru o intreprindere individuala neplatitoare TVA si fara salariati.

In conformitate cu OANAF 1081/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative, cu modificarile ulterioare, intreprinderea individuala are obligatia de a depune formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ....".

Formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, este inferioara sumei de 220.000 lei.

Acest formular se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare.

In primul an de activitate, titularul intreprinderii individuale depune formularul 220 "Declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul in curs", in termen de 15 zile de la inregistrare urmand ca, in baza acesteia, organul fiscal sa emita o decizie de impunere privind platile anticipate. Aceste plati se vor efectua trimestrial, pana la data de 25 a ultimei luni din trimestrul de referinta (respectiv, 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie).

Totodata, titularul intreprinderii individuale trebuie sa depuna formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal va emite o decizie de impunere fiscala, prin care stabileste o suma de plata, daca impozitul anual este mai mare decat cel platit anticipat, sau de recuperat in situatia inversa. Plata/recuperarea va avea loc in termen de 60 de zile de la data primirii deciziei finale de impunere.

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii




In legatura cu contributiile sociale, incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale a revenit administratiilor financiare in raza carora contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate potrivit. art. 296 indice 21 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig.

Aceste persoane nu datoreaza contributia de asigurari sociale in cazul in care:
a) venitul net anual este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca;
c) beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate in sistemul public de pensii.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale. Aceasta baza de calcul nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Cotele de contributie sunt:

a) cota integrala de 31,3%, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca;
b) cota individuala de 5,5%, pentru contributia de asigurari sociale de sanatate.

Declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul al contributiilor sociale se realizeaza prin depunerea unei declaratii privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (cod 600). In conformitate cu prevederile OMFP 882/2012, declaratia se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, pentru contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal.

Contribuabilii fac plati anticipate privind contributia la sanatate pe baza declaratiei de venit estimat 220, in baza deciziei de impunere emisa de organul fiscal.

Plata contributiei de sanatate se efectueaza trimestrial, patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru - art. 296 indice 24 alin. (4) din Codul fiscal. Pentru sanatate nu sunt prevazute exceptii de la plata.

Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie.


Am creat o pagina speciala unde gasiti mai multeDeclaratii Electronice Actualizate





Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2013


Votati articolul "Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Card

Intrebare: Asociatii firmei au cate un card atasat contului.In contabilitate trebuie sa inregistrez separat contul de card sau pot inregistra direct operatiunile din contul bancar al firmei(plata furnizori,ridicare numerar bancomat)?

Raspuns: Nu am chitante,dar atunci atatsez extrasul de cont al cardului in fiecare luna,ca sa se vada cine a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: pr*****
Buna ziua! Am facut o suspendare a societatii.Am nevoie de formularul declaratia 100 si nu am reusit sa-l obtin pana acum, poate ma puteti ajuta. Multumesc! Ioana
Data adaugarii: 24-Mai-2013
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Din 9 mai se aplica noile plafoanele pentru operatiunile de incasari si plati in numerar. Legea 70/2015

    • Incepand cu 9 mai 2015 se aplica prevederile modificate prin Legea 70/2015 in ce priveste efectuarea de incasari si plati in numerar. Daca pentru societatile comerciale plafoanele platilor cu numerar raman aceleasi, se aplica plafoane noi pentru tranzactiile realizate de persoane fizice autorizate (PFA),  intreprinderi individuale (II), intreprinderi familiale (IF), liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independen...» citeste mai departe aici

  • Model registru de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal

    • Conform modificarilor aduse Ordonantei de Urgenta a  Guvernului nr. 28/1999 prin OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia ca, la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani p...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ CECCAR: Topul noutatilor legislative din perioada 24 - 30.04.2015

    • In randurile urmatoare, va punem la dispozitie lista cu cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, cu incidenta in materia fiscala, din intervalul 24-30 aprilie 2015.     Legea 88/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi (M. Of. nr. 282 din 27 aprilie 2015) √ suma rezultata din valorificarea, in orice m...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de pana la 30.000 lei pentru firmele care nu au specialist in managementul deseurilor

    • Incepand cu 2014 si pana la acest moment, nenumarate controale au fost desfasurate de Garda de Mediu, in baza legii 211/2011, fiind aplicate si sanctiuni pentru nerespectarea mai multor reglementari cuprinse in actul amintit. Legea, in vigoare inca din 2011, informeaza Economica.net, impune obligatia ca cele mai multe firme din Romania sa desemneze o persoana care sa se ocupe cu managementul deseurilor. Cu alte cuvinte, detinatorii/Producatorii de deseuri persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Politici contabile proprii aprobate de la data intrarii in vigoare a OMFP 3055 pentru firmele infiintate inainte de data acestuia

    • O societate are ca obiect de activitate constructiile si este infiintata din 2007. Anul acesta a intocmit Manualul de Politici si Proceduri contabile (conform Ordin 1802 din 2014). Pana in acest moment societatea nu a intocmit acest manual. Exista vreo sanctiune pentru faptul ca, la momentul unui control, trebuia ca societatea sa fi avut acest manual si inainte (conform vechilor prevederi legale)? Ce sanctiune i se poate aplica, atata timp cat la momentul efectuarii controlului, soc...» citeste mai departe aici

  • Factura de serviciu. Cum facem monografia contabila?

    • Un salariat al societatii B a solicitat unui furnizor un serviciu de care societatea nu avea nevoie. Furnizorul a facturat catre societatea B acest serviciu. Care este procedura prin care se instituie poprire asupra veniturilor salariale si care va fi monografia contabila in situatia in care societatea acorda dreptul salariatului de a-si plati datoria in 3 rate egale? Potrivit art. 782 din Codul de procedura civila, poprirea se infiinteaza la cererea creditorului de catre un executo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X