Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?

Vom vedea mai jos ce declaratii se depun pentru o intreprindere individuala neplatitoare TVA si fara salariati.

In conformitate cu OANAF 1081/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative, cu modificarile ulterioare, intreprinderea individuala are obligatia de a depune formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ....".

Formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, este inferioara sumei de 220.000 lei.

Acest formular se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare.

In primul an de activitate, titularul intreprinderii individuale depune formularul 220 "Declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul in curs", in termen de 15 zile de la inregistrare urmand ca, in baza acesteia, organul fiscal sa emita o decizie de impunere privind platile anticipate. Aceste plati se vor efectua trimestrial, pana la data de 25 a ultimei luni din trimestrul de referinta (respectiv, 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie).

Totodata, titularul intreprinderii individuale trebuie sa depuna formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal va emite o decizie de impunere fiscala, prin care stabileste o suma de plata, daca impozitul anual este mai mare decat cel platit anticipat, sau de recuperat in situatia inversa. Plata/recuperarea va avea loc in termen de 60 de zile de la data primirii deciziei finale de impunere.

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii




In legatura cu contributiile sociale, incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale a revenit administratiilor financiare in raza carora contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate potrivit. art. 296 indice 21 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig.

Aceste persoane nu datoreaza contributia de asigurari sociale in cazul in care:
a) venitul net anual este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca;
c) beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate in sistemul public de pensii.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale. Aceasta baza de calcul nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Cotele de contributie sunt:

a) cota integrala de 31,3%, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca;
b) cota individuala de 5,5%, pentru contributia de asigurari sociale de sanatate.

Declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul al contributiilor sociale se realizeaza prin depunerea unei declaratii privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (cod 600). In conformitate cu prevederile OMFP 882/2012, declaratia se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, pentru contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal.

Contribuabilii fac plati anticipate privind contributia la sanatate pe baza declaratiei de venit estimat 220, in baza deciziei de impunere emisa de organul fiscal.

Plata contributiei de sanatate se efectueaza trimestrial, patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru - art. 296 indice 24 alin. (4) din Codul fiscal. Pentru sanatate nu sunt prevazute exceptii de la plata.

Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie.


Am creat o pagina speciala unde gasiti mai multeDeclaratii Electronice Actualizate





Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2013


Votati articolul "Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare.
In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni.

In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit.

La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve.
Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier.

Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni.

Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare.

Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii.

1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate,

2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil.

Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari.

Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc.

Exemplu:
Data incasare comanda: 10.feb.2012
Termen de livrare: 10.mai.2012
Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans

5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei

daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna

Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ?
Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate?

Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente

Multumesc

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Dar ce se intampla daca clientul plateste totul in avans, iar termenul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: pr*****
Buna ziua! Am facut o suspendare a societatii.Am nevoie de formularul declaratia 100 si nu am reusit sa-l obtin pana acum, poate ma puteti ajuta. Multumesc! Ioana
Data adaugarii: 24-Mai-2013
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X