Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?

Vom vedea mai jos ce declaratii se depun pentru o intreprindere individuala neplatitoare TVA si fara salariati.

In conformitate cu OANAF 1081/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative, cu modificarile ulterioare, intreprinderea individuala are obligatia de a depune formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ....".

Formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, este inferioara sumei de 220.000 lei.

Acest formular se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare.

In primul an de activitate, titularul intreprinderii individuale depune formularul 220 "Declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul in curs", in termen de 15 zile de la inregistrare urmand ca, in baza acesteia, organul fiscal sa emita o decizie de impunere privind platile anticipate. Aceste plati se vor efectua trimestrial, pana la data de 25 a ultimei luni din trimestrul de referinta (respectiv, 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie).

Totodata, titularul intreprinderii individuale trebuie sa depuna formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal va emite o decizie de impunere fiscala, prin care stabileste o suma de plata, daca impozitul anual este mai mare decat cel platit anticipat, sau de recuperat in situatia inversa. Plata/recuperarea va avea loc in termen de 60 de zile de la data primirii deciziei finale de impunere.

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii




In legatura cu contributiile sociale, incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale a revenit administratiilor financiare in raza carora contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate potrivit. art. 296 indice 21 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig.

Aceste persoane nu datoreaza contributia de asigurari sociale in cazul in care:
a) venitul net anual este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca;
c) beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate in sistemul public de pensii.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale. Aceasta baza de calcul nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Cotele de contributie sunt:

a) cota integrala de 31,3%, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca;
b) cota individuala de 5,5%, pentru contributia de asigurari sociale de sanatate.

Declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul al contributiilor sociale se realizeaza prin depunerea unei declaratii privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (cod 600). In conformitate cu prevederile OMFP 882/2012, declaratia se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, pentru contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal.

Contribuabilii fac plati anticipate privind contributia la sanatate pe baza declaratiei de venit estimat 220, in baza deciziei de impunere emisa de organul fiscal.

Plata contributiei de sanatate se efectueaza trimestrial, patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru - art. 296 indice 24 alin. (4) din Codul fiscal. Pentru sanatate nu sunt prevazute exceptii de la plata.

Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie.


Am creat o pagina speciala unde gasiti mai multeDeclaratii Electronice Actualizate





Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2013


Votati articolul "Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Despre concedii odihna in luna decembrie

Intrebare: Am o intrebare despre concediile de odihna pe anul 2015: suntem in jur de 20 salariati la o firma IT, in luna decembrie 2015 nemaifiind comenzi ,ne putem lua concediul de odihna toti ? in afara de contabilul firmei?

Raspuns: Concediile de odihna se efectueaza in timpul anului cu o programare din partea sefilor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: pr*****
Buna ziua! Am facut o suspendare a societatii.Am nevoie de formularul declaratia 100 si nu am reusit sa-l obtin pana acum, poate ma puteti ajuta. Multumesc! Ioana
Data adaugarii: 24-Mai-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X