Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?

Taxe si Impoziteintreprindere individualaOMFP 882/2012contributii socialeOANAF 1081/2011
Vom vedea mai jos ce declaratii se depun pentru o intreprindere individuala neplatitoare TVA si fara salariati.

In conformitate cu OANAF 1081/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative, cu modificarile ulterioare, intreprinderea individuala are obligatia de a depune formularul (392B) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ....".

Formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, este inferioara sumei de 220.000 lei.

Acest formular se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare.

In primul an de activitate, titularul intreprinderii individuale depune formularul 220 "Declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul in curs", in termen de 15 zile de la inregistrare urmand ca, in baza acesteia, organul fiscal sa emita o decizie de impunere privind platile anticipate. Aceste plati se vor efectua trimestrial, pana la data de 25 a ultimei luni din trimestrul de referinta (respectiv, 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie).

Totodata, titularul intreprinderii individuale trebuie sa depuna formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal va emite o decizie de impunere fiscala, prin care stabileste o suma de plata, daca impozitul anual este mai mare decat cel platit anticipat, sau de recuperat in situatia inversa. Plata/recuperarea va avea loc in termen de 60 de zile de la data primirii deciziei finale de impunere.

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii




In legatura cu contributiile sociale, incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale a revenit administratiilor financiare in raza carora contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate potrivit. art. 296 indice 21 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig.

Aceste persoane nu datoreaza contributia de asigurari sociale in cazul in care:
a) venitul net anual este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat;
b) desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca;
c) beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate in sistemul public de pensii.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale. Aceasta baza de calcul nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Cotele de contributie sunt:

a) cota integrala de 31,3%, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca;
b) cota individuala de 5,5%, pentru contributia de asigurari sociale de sanatate.

Declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul al contributiilor sociale se realizeaza prin depunerea unei declaratii privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (cod 600). In conformitate cu prevederile OMFP 882/2012, declaratia se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, respectiv in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, pentru contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal.

Contribuabilii fac plati anticipate privind contributia la sanatate pe baza declaratiei de venit estimat 220, in baza deciziei de impunere emisa de organul fiscal.

Plata contributiei de sanatate se efectueaza trimestrial, patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru - art. 296 indice 24 alin. (4) din Codul fiscal. Pentru sanatate nu sunt prevazute exceptii de la plata.

Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie.


Am creat o pagina speciala unde gasiti mai multeDeclaratii Electronice Actualizate





Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2013


Votati articolul "Ce declaratii depune o intreprindere individuala in 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Caracter Hotarare si raspundere pentru solicitare si rectificare

Intrebare: Institutia publica ierarhic superioara, in urma unei sedinte ordinare,
a emis o Hotarare privind rectificarea bugetului unei institutii subordonate.

1. - Ce caracter are Hotararea pentru institutia subordonata ? ( obligatoriu, ...? )
2. - Institutia subordonata a inaintat o Nota de fundamentare prin care a solicitat rectificarea bugetului pentru o activitate noua.
Cine raspunde pentru oportunitate ?
Institutia subordonata care a propus rectificarea ( a motivat ) sau
Institutia publica ierarhic superioara care a aprobat
suplimenterea /rectificarea bugetului ?

Raspuns: Pentru constituirea bugetului raspunde institutia. Aprobarea si utilizarea banilor este comuna la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: pr*****
Buna ziua! Am facut o suspendare a societatii.Am nevoie de formularul declaratia 100 si nu am reusit sa-l obtin pana acum, poate ma puteti ajuta. Multumesc! Ioana
Data adaugarii: 24-Mai-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile