email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Investitii asupra unei cladiri inchiriate. Cum deducem si cum facem inregistrarea cheltuielilor?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinvestitiicladire inchiriatainregistrarea cheltuielilormijloace fixe


Ne confruntam astazi cu urmatoarea situatie: o societate a inchiriat o cladire spre reinchiriere de la persoana fizica pentru o perioada de 5 ani. Intre persoana fizica si societate exista un contract prin care societatea se obliga sa aduca toate imbunatatirile cladirii care face obiectul inchirierii (societatea isi asuma toate cheltuielile cu refacerea cladirii spre a o face utilizabila).

Persoana fizica detine o autorizatie de constructie prin care are dreptul de refacere a fatadei cladirii si alte reparatii spre a o face utilizabila. Societatea care inchiriaza reface fatada si instalatiile electrice, efectuand si demolarea peretilor care trebuie refacuti. Vom vedea sub ce forma se inregistreaza toate cheltuielile de catre societate si cand devin deductibile.

Precizam ca potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009, pct.106, 107 si 111, cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial. Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

Se supun amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Astfel, in vederea stabilirii tratamentului contabil lucrarile executate trebuiesc analizate din prisma beneficiilor economice obtinute.

Daca lucrarile sunt efectuate in scopul utilizarii continue a cladirii si nu conduc la obtinerea de beneficii economice viitorare acestea se inregistreaza in conturi de cheltuieli in perioada in care sunt efectuate (contul 611 - "Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile").

Daca lucrarile efectuate reprezinta lucrari de modernizare, efectuate in scopul imbunatatirii parametrilor tehnici initiali si conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare suplimentare fata de cele estimate initial (sporirea gradului de confort si ambient, reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare etc.) acestea se vor inregistra in conturi de imobilizari (Contul 211 - Constructii).

Din punct de vedere fiscal, conform art. 24 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, asociere in participatiune si altele asemenea sunt considerate mijloace fixe amortizabile.

Astfel cum prevede pct. 70 indice 2 din normele metodologice date in aplicarea acestui articol amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, se calculeaza pe baza perioadei initiale a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, sau pe durata normala de utilizare ramasa, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei.

Sursa: PortalContabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinvestitiicladire inchiriatainregistrarea cheltuielilormijloace fixe


Data aparitiei: 21 Octombrie 2013

Votati articolul "Investitii asupra unei cladiri inchiriate. Cum deducem si cum facem inregistrarea cheltuielilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul pierderilor fiscale: ce reguli se aplica in 2024

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit pe intelesul tuturor: TOT ce trebuie sa stiti de la A la Z

    • Incepand cu 1 ianuarie 2023, in Romania sunt aplicabile doua sisteme de impunere pentru persoanele juridice: – impozit pe profit – impozit obligatoriu; – impozit pe veniturile microintreprinderilor – impozit optional in anumite conditii reglementate in Titlul III din Codul fiscal – Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Care este cota de impozitare? Cota generala de impozit pe profit care se aplica a...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF privind Formularul 311

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati reaminteste contribuabililor faptul ca persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. (Temei legal: art. 11 - Prevederi speciale pentru...» citeste mai departe aici

  • Decontarea ochelarilor de vedere de catre angajator: conditii si procedura de urmat

    • Conform legislatiei romanesti si deciziilor Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), angajatorii au obligatia de a suporta contravaloarea ochelarilor de vedere pentru salariatii care necesita astfel de dispozitive pentru corectarea problemelor de vedere legate de activitatea la monitor: 1. Conditii pentru Decontare: Activitate la Monitor: Salariatul trebuie sa isi desfasoare activitatea folosind un echipament cu monitor (c...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X