Va informam ca persoanele juridice fara scop patrimonial au obligatia ca pana la data de 30 aprilie 2014 sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2013, in formatul prevazut de Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.1969/2007.
Situatiile financiare anuale cuprind:
# Bilant (cod F10);
# Contul rezultatului exercitiului (F20);
# Repartizarea rezultatului exercitiului financiar (Nota 3);
# Situatia activelor imobilizate pentru activitatile fara scop patrimonial (Nota1.1);
# Situatia activelor imobilizate pentru activitatile economice (Nota1.2).
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Situatiile financiare anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii, precum si de administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii si vor fi insotite de:
# Raportul administratorilor;
# Raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz;
# Procesul-verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, semnate si stampilate, conform legii;
# Declaratia scrisa de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare anuale in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Situatiile financiare anuale insotite de inscrisurile mentionate se depun, in format electronic si in format hartie, la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in format electronic, pe portalul eguvernare, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic al situatiilor financiare se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, si indiferent de modalitatea de depunere consta intr-un
fisier PDF avand atasat un fisier xml si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, precum si declaratia scrisa de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice, scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Important! Persoanele juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla, potrivit prevederilor Anexei nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.1969/2007, nu intocmesc situatii financiare anuale.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro