email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Returnare marfa. Cum procedam pentru stornare factura?

returnare marfastornare facturapreturiact aditionalfacturastornare

In analiza urmatoare, se constata ca in urma unui act aditional, la un contract de vanzare-cumparare marfa, s-a emis o factura de diferente de pret pentru fiecare prous ce face obiectul contractului. Factura a fost incasata. Partile au convenit sa se revina la preturile initiale.

Stabilim ce documente se intocmesc pentru a putea returna clientului banii si cce alte documente trebuie intocmite. De asemenea, constatam daca pentru o returnare de marfa se face stornare la factura initiala sau facturare de catre beneficiar.

Problema acordarii unor diferente de pret pentru marfurile deja livrate trebuie stabilita contractual inainte de livrarea peroduselor.

Acceptarea unor diferente de pret prin emiterea unui act aditional ulterior primirii si utilizarii sau revanzarii produselor poate sa produca pierderi sau mai grav vanzarea la un pret mai mic decat cel de achizitie.

Faptul ca aceasta factura a fost si incasata este un fapt ireversibil, revenirea la starea initiala este greu de crezut in cazul unui control fiscal, doar daca acest lucru se intampla in aceeasi perioada fiscal.

In opinia mea, ar trebui sa anulati actul additional, sa reveniti asupra modificarii preturilor, precum si a adaosurilor in contabilitate, efectuarea de regularizari de taxa si rectificarea declaratiilor, urmand ca returnarea banilor sa fie facuta ca o incasare necuvenita.

Returnarea de marfa se face prin eliberarea de catre furnizor a unei facturi cu valori negative in cazul in care produsele nu au fost achitate, sau daca au fost achitate se vireaza banii sau se achita numerar. Facturarea de catre beneficiar poate mari artificial cifra de afaceri, deci in cazul microintreprinderilor se maresc veniturile, acestea fiind impozitate.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
returnare marfastornare facturapreturiact aditionalfacturastornare


Data aparitiei: 03 Octombrie 2014

Votati articolul "Returnare marfa. Cum procedam pentru stornare factura?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X