In analiza urmatoare, se constata ca in urma unui act aditional, la un contract de vanzare-cumparare marfa, s-a emis o factura de diferente de pret pentru fiecare prous ce face obiectul contractului. Factura a fost incasata. Partile au convenit sa se revina la preturile initiale.
Stabilim ce documente se intocmesc pentru a putea returna clientului banii si cce alte documente trebuie intocmite. De asemenea, constatam daca pentru o returnare de marfa se face stornare la factura initiala sau facturare de catre beneficiar.
Problema acordarii unor diferente de pret pentru marfurile deja livrate trebuie stabilita contractual inainte de livrarea peroduselor.
Acceptarea unor diferente de pret prin emiterea unui act aditional ulterior primirii si utilizarii sau revanzarii produselor poate sa produca pierderi sau mai grav vanzarea la un pret mai mic decat cel de achizitie.
Faptul ca aceasta factura a fost si incasata este un fapt ireversibil, revenirea la starea initiala este greu de crezut in cazul unui control fiscal, doar daca acest lucru se intampla in aceeasi perioada fiscal.
In opinia mea, ar trebui sa anulati actul additional, sa reveniti asupra modificarii preturilor, precum si a adaosurilor in contabilitate, efectuarea de regularizari de taxa si rectificarea declaratiilor, urmand ca returnarea banilor sa fie facuta ca o incasare necuvenita.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

SAF-T pentru Contribuabili Mici

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Returnarea de marfa se face prin eliberarea de catre furnizor a unei facturi cu valori negative in cazul in care produsele nu au fost achitate, sau daca au fost achitate se vireaza banii sau se achita numerar. Facturarea de catre beneficiar poate mari artificial cifra de afaceri, deci in cazul microintreprinderilor se maresc veniturile, acestea fiind impozitate.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro