Incepand cu aceasta saptamana, contribuabilii persoane fizice din Romania isi pot verifica electronic situatia fiscala.
Acest lucru este posibil la trei luni dupa ce a fost lansat Spatiul Privat care a functionat initial ca proiect-pilot, informeaza Agerpres, doar pentru contribuabilii din Bucuresti si Ilfov, informeaza Ministerul Finantelor Publice.
Aceeasi sursa aminteste ca Spatiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus in functiune in Romania, prin intermediul caruia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala.
"Am multumirea ca in timpul mandatului am initiat si pus in aplicare mai multe proiecte de modernizare a administratiei fiscale, de incurajare a interactiunii online dintre fisc si contribuabili. Serviciul Spatiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, insa cu multa pricepere si implicare de catre specialistii din MFP si ANAF", a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, potrivit sursei.
Atentie! Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice vor trebui sa se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/ parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.
Conform datelor cuprinse in anuntul transmis de MFP, comunicarea electronica in Spatiul Privat Virtual se face atat dinspre contribuabil catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Prin serviciul Spatiul Privat Virtual, contribuabilii au acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala: soldul obligatiilor neachitate; decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta); nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online; informatiile cuprinse in declaratia 112 - respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale in functie de veniturile realizate.
Serviciul va fi dezvoltat treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.