email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL - Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN

OFICIAL - Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN
ibanmoneda electronicacodul de procedura fiscala

Modul privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1015 din 2 noiembrie 2020.

Informatiile sunt cuprinse in Ordinul nr. 3746/2020 care a intrat in vigoare de la data publicarii in Monitor. La acesta se adauga si urmatoarele proceduri:

  • Procedura privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (ANEXA 2);
     
  • Procedura de inrolare a institutiilor raportoare in sistemul informatic pus la dispozitie de Ministerul Finantelor Publice in vederea transmiterii datelor si informatiilor conform art. 61 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (ANEXA 3).


Prin actul normativ se asigura infiintarea Registrului central electronic, care permite identificarea, in timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care detin sau controleaza conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN, astfel cum sunt definite in Regulamentul (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European si al Consiliului precum si casete de valori detinute de o institutie de credit pe teritoriul Romaniei, precum si asigurarea accesului Oficiului la acesta in mod direct si fara intarziere, si a autoritatilor
competente nationale pentru indeplinirea obligatiilor care le revin. Acest acces contribuie la combaterea utilizarii abuzive a entitatilor corporative si a altor entitati juridice si a constructiilor juridice in scopul spalarii banilor sau al finantarii terorismului
atat prin acordarea de sprijin la investigatii, cat si prin efectele asupra reputatiei. De asemenea, faciliteaza punerea la dispozitie in timp util si eficient a informatiilor pentru institutiile financiare, precum si pentru autoritati, inclusiv autoritati din tari terte,
implicate in combaterea unor astfel de infractiuni. 

Registrul se gestioneaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Informatiile din registru sunt puse la dispozitia beneficiarilor printr-un sistem informatic pus la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare.


Organizarea evidentei conturilor de plati si a conturilor bancare in Registru are urmatoarea structura:



a) Date de identificare ale contului

- Numarul IBAN/cod client/cod de evidenta/ numar contract/ numar de cont intern/cod unic de identificare cu structura si sintaxa similara sau diferita de codul IBAN, dupa caz
- Numarul BBAN
- Data deschiderii
- Data inchiderii
- Denumire titular cont
- Tip cont
- Tip moneda
- CUI entitate raportoare
- ID cont

b) Date de identificare ale titularului de cont client
- Cod de identificare fiscala, Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Numar de ordine in Registrul Comertului
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Domiciliul
- Adresa sediu social
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Data atribuirii numarului de ordine in Registrul Comertului 

c) Date de identificare ale persoanelor care detin drept de semnatura pentru conturile deschise sau pretind ca actioneaza in numele clientului
- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Domiciliul
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta

d) Date de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client:

- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Cetatenie
- Domiciliul
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii

e) Date de identificare ale concesionarului casetei de valori

- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Domiciliul
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Data de inceput a concesionarii
- Data de sfarsit a concesionarii

 

Transmiterea datelor de catre institutiile de credit, institutiile de plata si institutiile emitente de moneda electronica se realizeaza cu respectarea urmatoarelor termene, care curg de la data solicitarii:

a) in maximum 5 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza rulajele si/sau soldurile conturilor derulate intr-operioada de pana la 3 ani;
b) in maximum 10 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza rulajele si/sau soldurile conturilor derulate intr-o perioada mai mare de 3 ani;
c) in maximum 25 zile lucratoare pentru informatiile si documentele suplimentare privind operatiunile derulate.

Solicitarea de la ANAF se transmite prin portal, sub forma unui fisier PDF cu xml atasat, semnat electronic, transmiterea rulajelor si/sau soldurilor conturilor urmand a fi efectuata prin intermediul unei declaratii in format PDF cu fisier xml atasat, prin mijloace de transmitere la distanta, conform legii, iar informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi se vor transmite in format electronic, sub forma unui fisier .xml,, atasat la formularul PDF. Pentru depunerea declaratiei, institutiile de credit, institutiile de plata si  institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa detina certificate digitale calificate,
eliberate in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Pe platforma web dedicata sunt disponibile gratuit specificatiile tehnice pentru generarea declaratiei.


Consulta documentele atasate mai jos


ANEXA 1 - organizarea si functionarea registrului

ANEXA 2 - procedura privind obligatia institutiilor de credit

ANEXA 3 - procedura de inrolare a institutiilor raportoare


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ibanmoneda electronicacodul de procedura fiscala


Data aparitiei: 20 Octombrie 2020
Ultima actualizare: 03 Noiembrie 2020

Votati articolul "OFICIAL - Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X