Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

OFICIAL - Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN

Ultima actualizare: 03 Noiembrie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
OFICIAL - Registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN
ibanmoneda electronicacodul de procedura fiscala

Modul privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1015 din 2 noiembrie 2020.

Informatiile sunt cuprinse in Ordinul nr. 3746/2020 care a intrat in vigoare de la data publicarii in Monitor. La acesta se adauga si urmatoarele proceduri:

  • Procedura privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (ANEXA 2);
     
  • Procedura de inrolare a institutiilor raportoare in sistemul informatic pus la dispozitie de Ministerul Finantelor Publice in vederea transmiterii datelor si informatiilor conform art. 61 alin. (1) si (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (ANEXA 3).


Prin actul normativ se asigura infiintarea Registrului central electronic, care permite identificarea, in timp util, a tuturor persoanelor fizice sau juridice care detin sau controleaza conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN, astfel cum sunt definite in Regulamentul (UE) nr. 260/2012 al Parlamentului European si al Consiliului precum si casete de valori detinute de o institutie de credit pe teritoriul Romaniei, precum si asigurarea accesului Oficiului la acesta in mod direct si fara intarziere, si a autoritatilor
competente nationale pentru indeplinirea obligatiilor care le revin. Acest acces contribuie la combaterea utilizarii abuzive a entitatilor corporative si a altor entitati juridice si a constructiilor juridice in scopul spalarii banilor sau al finantarii terorismului
atat prin acordarea de sprijin la investigatii, cat si prin efectele asupra reputatiei. De asemenea, faciliteaza punerea la dispozitie in timp util si eficient a informatiilor pentru institutiile financiare, precum si pentru autoritati, inclusiv autoritati din tari terte,
implicate in combaterea unor astfel de infractiuni. 

Registrul se gestioneaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Informatiile din registru sunt puse la dispozitia beneficiarilor printr-un sistem informatic pus la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare.


Organizarea evidentei conturilor de plati si a conturilor bancare in Registru are urmatoarea structura:



a) Date de identificare ale contului

- Numarul IBAN/cod client/cod de evidenta/ numar contract/ numar de cont intern/cod unic de identificare cu structura si sintaxa similara sau diferita de codul IBAN, dupa caz
- Numarul BBAN
- Data deschiderii
- Data inchiderii
- Denumire titular cont
- Tip cont
- Tip moneda
- CUI entitate raportoare
- ID cont

b) Date de identificare ale titularului de cont client
- Cod de identificare fiscala, Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Numar de ordine in Registrul Comertului
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Domiciliul
- Adresa sediu social
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Data atribuirii numarului de ordine in Registrul Comertului 

c) Date de identificare ale persoanelor care detin drept de semnatura pentru conturile deschise sau pretind ca actioneaza in numele clientului
- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Domiciliul
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta

d) Date de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client:

- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Cetatenie
- Domiciliul
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii

e) Date de identificare ale concesionarului casetei de valori

- Nume si prenume
- Cod numeric personal sau Numar de identificare fiscala
- Act de identitate
- Serie si numar act
- Domiciliul
- Tara
- Rezidenta
- Adresa de corespondenta
- Data nasterii
- Locul nasterii
- Data de inceput a concesionarii
- Data de sfarsit a concesionarii

 

Transmiterea datelor de catre institutiile de credit, institutiile de plata si institutiile emitente de moneda electronica se realizeaza cu respectarea urmatoarelor termene, care curg de la data solicitarii:

a) in maximum 5 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza rulajele si/sau soldurile conturilor derulate intr-operioada de pana la 3 ani;
b) in maximum 10 zile lucratoare pentru solicitarile care vizeaza rulajele si/sau soldurile conturilor derulate intr-o perioada mai mare de 3 ani;
c) in maximum 25 zile lucratoare pentru informatiile si documentele suplimentare privind operatiunile derulate.

Solicitarea de la ANAF se transmite prin portal, sub forma unui fisier PDF cu xml atasat, semnat electronic, transmiterea rulajelor si/sau soldurilor conturilor urmand a fi efectuata prin intermediul unei declaratii in format PDF cu fisier xml atasat, prin mijloace de transmitere la distanta, conform legii, iar informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi se vor transmite in format electronic, sub forma unui fisier .xml,, atasat la formularul PDF. Pentru depunerea declaratiei, institutiile de credit, institutiile de plata si  institutiile emitente de moneda electronica trebuie sa detina certificate digitale calificate,
eliberate in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Pe platforma web dedicata sunt disponibile gratuit specificatiile tehnice pentru generarea declaratiei.


Consulta documentele atasate mai jos


ANEXA 1 - organizarea si functionarea registrului

ANEXA 2 - procedura privind obligatia institutiilor de credit

ANEXA 3 - procedura de inrolare a institutiilor raportoare






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X