In analiza urmatoare, pornim de la o societate dotata cu o casa de marcat electronica fiscala. La inchiderea zilei se listeaza RAPORTUL ZILNIC in care apar informatii referitoare la totalul incasarilor, numerar in sertar etc.
1. MONETARUL mai este un document care trebuie intocmit obligatoriu seara la inchidere?
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
2. A doua zi dimineata la deschiderea casei de marcat banii ramasi de seara trebuie inregistrati in casa de marcat?
3. Soldul din registrul de casa trebuie sa fie egal cu numerarul in sertar care apare in RAPORTUL ZILNIC (in conditiile in care in ziua respectiva avem depuneri sau retrageri numerar de la banca)?
1) Nu mai este obligatorie intocmirea monetarului. In situatia in care utilizati casa de marcat , nu aveti obligatia sa intocmiti si monetar.
2) Conform art. 4, alin. (7) din OG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare "(7) pe langa datele definite la alin. (6) si urmatoarele date: numarul de bonuri fiscale care au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, valoarea totala a acestora, total taxa pe valoarea adaugata aferenta, identificatorul jurnalului electronic, numarul si valoarea reducerilor, anularilor, sume de serviciu, precum si sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plata utilizat.
Sumele de serviciu reprezinta sumele de bani utilizate pentru plata restului catre client, puse la dispozitia operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la inceputul fiecarei zile de lucru. Acestea se regasesc in soldul contului de casa si, de asemenea, in soldul de la sfarsitul zilei de lucru."
Prin urmare, pentru sumele de serviciu se foloseste un cod distinct. La inceputul fiecarei zile se inregistreaza aceste sume de serviciu ca o incasare, iar seara se inregistrareaza o iesire (plata) din casa de marcat.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
3) Daca intocmiti Registrul de casa trebuie sa inregistrati atat incasarile (din casa de marcat, retregerile numerar de la banca, etc) precum si platile (depunerui numerar, plati furnizori, avansuri spre decontare, etc). Prin urmare soldul din Registrul de casa trebuie sa reflecte suma in numerar existente in casierie.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar