email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rolul registrului de casa in activitatea unei companii

Rolul registrului de casa in activitatea unei companii
registru de casacontabilitateafacere

Esti la inceput de drum si abia ti-ai deschis propria afacere. Ai unul sau mai multe puncte de lucru si incepi sa te pui la punct cu toate detaliile legislative si contabile. Este necesar sa ai o imagine cat mai clara si un context pe care sa il intelegi, astfel incat sa poti evita situatiile neplacute cu privire la fluxul banilor din firma ta.

In ultimii ani, rata tranzactiilor electronice a crescut considerabil datorita contextului social. Tranzactiile electronice sunt usor de contabilizat si poti avea o evidenta clara asupra lor. Insa, daca ai deschis un magazin fizic, in care vei avea vanzari zilnice, exista certitudinea ca vei incasa si bani cash. Pentru astfel de tranzactii ai nevoie de un registru de casa. Poate fi o noutate pentru tine, dar iti prezentam cateva idei despre utilitatea acestui document si necesitatea detinerii lui in conformitate cu legislatia in vigoare.

Ce este un registru de casa

Este un document contabil, pe care il poti avea in format fizic sau prin intermediul unei aplicatii de specialitate, in care este obligatoriu sa notezi zilnic inregistrarile incasarilor si a platilor numerar, efectuate prin intermediul casei de marcat.

Conform ordinului Ministerului Finantelor Publice numarul 3512 din 2008 si ordinului cu numarul 2634 din 2015 sunt stabilite urmatoarele prevederi:

  • mereu trebuie sa completezi doua exemplare din registru de casa - unul ramane in arhiva casieriei, iar celalalt in departamentul financiar-contabil, pentru o perioada de 5 ani;
  • soldul de casa este stabilit prin intermediul registrului de casa la finalul fiecarei zile de lucru;
  • informatiile minime pe care le cuprinde sunt datele firmei, data intocmirii, soldul curent si soldul din ziua anterioara;
  • dupa intocmire trebuie semnat de casier si de contabilul in exercitiu al companiei.

Scopul utilizarii registrului de casa pentru o afacere

Rolul unui astfel de registru de casa este de control. Prin intermediul acestuia se tine o statistica exacta a sumelor de bani care intra si ies din gestiune. Lipsa unui astfel de document contabil poate incuraja evaziunea fiscala, care ar avea prejudicii mai mari asupra afacerii tale. De asemenea, s-ar putea considera ca faci abuzuri si folosesti banii firmei in interese personale, ceea ce ar fi ilegal.

Un alt beneficiu al existentei registrului de casa este ca vei sti mereu ce suma ai avut in casa la finalul fiecarei zile, si in ziua anterioara. Ordinea si cronologia te vor ajuta in cazul in care vrei sa verifici ceva. Acest document are un rol esential si in cazul unui control financiar efectuat de diverse organe ale institutiilor statului.

Un alt avantaj al faptului ca registul de casa trebuie pastrat 5 ani este ca oricine poate avea o viziune de ansamblu asupra firmei, daca are nevoie. Aici se poate vedea fiecare incasare sau plata catre terti.

Cum se poate completa un registru de casa

Nu este un lucru usor de facut, necesita multa responsabilitate si atentie, de aceea persoana desemnata sa il completeze zilnic trebuie sa fie foarte organizata si meticuloasa. Sunt trei metode prin care poate fi realizat zilnic acest document:

  • transcrierea manuala - o activitate care consuma mult timp si poate genera multe greseli;
  • folosirea unor registre predefinite - mai usureaza din munca, insa tot exista riscul unor erori umane;
  • folosirea unor aplicatii sau softuri contabile specializate care usureaza munca tuturor, fara a exista probabilitatea erorilor umane.

Documente justificative pentru completarea registrului de casa

  • Chitanta este cea mai folosita. Acest document justifica depunerea unei sume de bani numerar in casierie. Sunt necesare mereu doua exemplare semnate;
  • Factura fiscala este un alt document justificativ ce are rol esential pentru achizitionarea de produse sau servicii;
  • Imputernicirea este folosita atunci cand altcineva, in afara de persoana trecuta in actele firmei, incaseaza banii;
  • Decontul este un document care se foloseste de catre persoanele autorizate in interes de serviciu. In acest caz, sumele de bani sunt primite in avans;
  • Dispozitia de plata - se efectueaza tot de catre o persoana autorizata pentru cheltuieli ale firmei.

Atunci cand alegi sa ai propria afacere este important sa te pui la punct cu toate documentele contabile si sa ceri ajutorul unui specialist. Astfel, munca ta, va fi cu mult usurata.

Sursa foto: https://www.pexels.com/


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru de casacontabilitateafacere


Data aparitiei: 05 Ianuarie 2023

Votati articolul "Rolul registrului de casa in activitatea unei companii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X