Redam mai jos noul proiect de ordin privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificarea informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal
Avand in vedere dispozitiile art.3 din Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal,
in temeiul prevederilor art.11 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
Proiect O R D I N
ART. 1 - (1) Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.
(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile
fiscale municipale, Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii,Administratia Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:
a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii si Administratia Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) Serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza teritoriala a acestor unitati fiscale.
(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
ART.2 - (1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:
a) persoane cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente, avand drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015.
Atributii le sunt stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului;
b) alti functionari din cadrul agentiei si unitatilor subordonate, in baza atributiilor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului, avand drept de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul agentiei.
(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul agentiei si unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierulfiscal, precum si nivelul de acces acordat.
ART. 3-(1) Cazierul fiscal este gestionat din punct de vedere informatic, de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.
(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.
((3) Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art.2.
ART. 4 -
in cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.
ART. 5 - Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr.1.
ART. 6 - Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal
", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal, cod MFP:
14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare /patrimoniale", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP:
14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul ", cod MFP: 14.13.43.15/5;
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in
anexa nr. 2. ART.
7 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr.3.
ART. 8 - Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 9 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART.1
- La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga
orice prevedere contrara.
ART.1
1- Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, la ....... ...
......
2015
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
GELU STEFAN DIACONU