email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce modificari aducre noul proiect de ordin privind cazierul fiscal?

cazierul fiscalproiect ordinanafcontribuabili

Redam mai jos noul proiect de ordin privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificarea informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal

Avand in vedere dispozitiile art.3 din Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal,

in  temeiul prevederilor art.11  alin.(3)  din  Hotararea  Guvernului  nr.520/2013  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
Proiect O R D I N
ART. 1 - (1) Cazierul fiscal se organizeaza de  Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.

(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de  administrare  a  marilor  contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile
fiscale  municipale, Administratia  Fiscala  pentru  Contribuabili  Mijlocii,Administratia  Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:

a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii si Administratia Fiscala pentru Contribuabili Nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) Serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza teritoriala a acestor unitati fiscale.
(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ART.2 - (1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:

a) persoane cu  atributii  in  gestionarea  cazierului  fiscal  din  cadrul  organelor  fiscale competente, avand drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015.

Atributii le sunt  stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului;
b) alti functionari din cadrul agentiei si unitatilor subordonate, in baza atributiilor stabilite  prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului, avand drept de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul agentiei.

(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul agentiei si unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierulfiscal, precum si nivelul de acces acordat.

ART. 3-(1) Cazierul  fiscal  este  gestionat  din  punct  de  vedere  informatic,  de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,  care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.

(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.

((3)  Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art.2.
ART. 4 -
in cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.

ART. 5 - Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr.1.

ART. 6 - Se aproba  modelul si continutul formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal
", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504  "Certificat  de  cazier  fiscal"  si  anexa  la  certificatul  de  cazier  fiscal,  cod  MFP:
14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in  cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare /patrimoniale", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g)  506  "Fisa  de  inscriere  in  cazierul  fiscal  privind  inactivitatea  fiscala",  cod  MFP:
14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul ", cod MFP: 14.13.43.15/5;

i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in
anexa nr. 2. ART.

7 - Caracteristicile de tiparire, modul de  difuzare, de utilizare si de pastrare ale  formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr.3.
ART. 8 - Anexele nr.1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 9 -  Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART.1
- La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga
orice prevedere contrara.

ART.1
1- Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei  si  Directia generala  de  administrare  a  marilor  contribuabili,  directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, la  .......  ...
......  
2015
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
GELU STEFAN DIACONU


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazierul fiscalproiect ordinanafcontribuabili


Data aparitiei: 01 Octombrie 2015

Votati articolul "Ce modificari aducre noul proiect de ordin privind cazierul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X