Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Regimul fiscal aplicabil avansurilor achitate in legatura cu achizitiile intracomunitare de bunuri

irina dumitrescuformular 390 viesachizitie intracomunitaraavans

In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, cursul de schimb utilizat pentru determinarea in lei a bazei impozabile a taxei pe valoare adaugata este cursul din data exigibilitatii taxei, indiferent de data la care sunt sau vor fi receptionate bunurile.

In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, faptul generator intervine la data la care ar interveni faptul generator pentru livrari de bunuri similare, in statul membru in care se face achizitia, iar exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii sau autofacturii ori in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator, daca nu a fost emisa nicio factura/autofactura pana la data respectiva.

Astfel, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, bunurile se inregistreaza in contabilitate utilizand cursul de schimb valutar, comunicat de Banca Nationala a Romaniei de la data receptiei bunurilor iar pentru stabilirea bazei de impozitare a TVA se utilizeaza cursul din data exigibilitatii TVA, indiferent de data la care sunt sau vor fi receptionate bunurile.

In cazul emiterii de facturi inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de servicii ori de incasarea unui avans, cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata la data emiterii acestor facturi va ramane neschimbat la data definitivarii operatiunii, respectiv la data regularizarii operatiunii.

Pentru avansurile platite in legatura cu o achizitie intracomunitara

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

de bunuri cumparatorul nu are obligatia de a emite o autofactura.

Platile in avans neinsotite de o miscare fizica de bunuri nu se raporteaza in declaratia statistica Intrastat, dar se raporteaza in declaratia recapitulativa (formular 390 - VIES) potrivit prevederilor Codului Fiscal.





 


Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


De acelasi autor puteti citi alte materiale AICI.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
irina dumitrescuformular 390 viesachizitie intracomunitaraavans

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2015


Votati articolul "Regimul fiscal aplicabil avansurilor achitate in legatura cu achizitiile intracomunitare de bunuri":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avizul consta in simpla semnatura sau adresa oficiala ?

Intrebare: Un contabil sef din cadrul unei institutii publice
trebuie sa-si dea avizul la inventarierea bunurilor.

In ce sens isi da acest aviz ?
- semneaza doar actele Dosarului de inventariere ?
sau
- este obligat sa raspunda in scris, sa-si dea acordul /avizul
printr-o adresa oficiala ?
- trebuie sa faca o adresa catre directorul institutiei ? Ce ar trebui sa contina aceasta ?

Ce prevedere legala stabileste modul in care
un contabil sef isi da avizul la inventariere ?

Raspuns: Avizul de inventariere este acordul compartimentului contabil pentru efectuarea operatiunii de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016