email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Procedura de solicitare si de eliberare a certificatului de cazier fiscal

irina dumitrescucazierul fiscaleliberarea cazieruluiopanaf 2594/2015

Prin OANAF 2594/2015 publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 759 din 12/10/2015 au fost aprobate procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.

Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente.

La solicitarea expresa a contribuabililor, certificatul de cazier fiscal poate fi eliberat in forma simplificata, care sa ateste numai daca acestia figureaza sau nu in evidenta cazierului fiscal.

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune la orice organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:

   a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
   b) serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.
Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens, ale carei atributii sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor subordonate.

Solicitarea eliberarii certificatului de cazier fiscal se face prin completarea formularului 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal".

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Certificatul de cazier fiscal se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica.

Certificatul de cazier fiscal emis pe suport hartie se intocmeste in doua exemplare de catre persoana desemnata din cadrul serviciului de specialitate si se semneaza de conducatorul organului fiscal competent.


Certificatul de cazier fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prevazute de Codul de procedura fiscala ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.


Autor: Irina Dumitrescu
Economist

Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
irina dumitrescucazierul fiscaleliberarea cazieruluiopanaf 2594/2015

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 16 Octombrie 2015


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Procedura de solicitare si de eliberare a certificatului de cazier fiscal":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 16 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X