email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2015

irina dumitrescutermen depunere situatii financiare30 mai 201629 aprilie 2016exercitiul financiar

Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2015 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt urmatoarele:

  • pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv luni 30 mai 2016
     
  • pentru celelalte persoane care au obligatia de a intocmi situatii financiare (institutii publice, organizatii fara scop patrimonial), 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 29 aprilie 2016.

Subunitatile din Romania, care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European,  depun situatii financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar - luni 30 mai 2016.

Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale insa depun o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii din care sa rezulte ca nu au desfasurat activitate in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 29 februarie 2016. Declaratia se depune in format electronic.

Persoanele care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic au obligatia sa instiinteze in scris unitatea teritoriala a Ministerului Finantelor Publice despre exercitiul financiar ales. Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a instiintarii se efectueaza cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de inceputul exercitiului financiar ales sau in termen de 30 de zile calendaristice de la data infiintarii pentru persoanele nou- infiintate care opteaza pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic de la data infiintarii acestora. Instiintarea se depune in format electronic.

In vederea depunerii declaratiei de inactivitate si a instiintarii mentionate in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Declaratia de inactivitate si instiintarea privind exercitiul financiar diferit de anul calendaristic vor cuprinde toate datele de identificare a entitatii:
   - denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
   - adresa si numarul de telefon;
   - numarul de inregistrare la registrul comertului;
   - codul unic de inregistrare;


   - capitalul social.

Persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala.

Nedepunerea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie, a declaratiei de inactivitate sau a instiintarii privind exercitiul financiar diferit se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin OMFP 123/2016 publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 81 din 04/02/2016  au fost reglementate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.

Venim in sprijinul dumneavoastra si cu un infografic realizat de Contabilul.ro pe care speram sa il folositi ca un instrument util de organizare:

Foloseste codul de mai jos pentru preluarea infograficului in site-ul tau

Click pe text, copy si paste in articolul unde vrei sa apara.


de Irina Dumitrescu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
irina dumitrescutermen depunere situatii financiare30 mai 201629 aprilie 2016exercitiul financiar


Data aparitiei: 09 Februarie 2016

Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2015":
Rating:

Nota: 4.31 din 5 din 13 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X