Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

30 mai 2017termen depunere situatii financiareraportari contabileexercitiu financiarbilant contabilbilant contabil 2017

In urmatorul articol gasiti toate informatiile legate de termenul de depunere al bilantului contabil in 2017.

In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.

 

Click aici pentru soft BILANT 2017 publicat de ANAF!

Potrivit actului normativ mentionat, termenele de depunere a Situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016 sunt:

- pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 30 mai 2017;


Cititi si OPANAF 166/2017: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31.12.2016

- pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 alin.(1)-(3) din Legea nr. 82/1991, republicata, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 2 mai 2017;

- pentru subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate (cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European), 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 30 mai 2017;

- pentru persoanele juridice aflate in lichidare, o raportare anuala, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, respectiv pana la 31 martie 2017.

Au obligatia depunerii de raportari contabile anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar si:

Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

- entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic. Acestea au obligatia de a intocmi raportari contabile anuale la 31 decembrie distinct de situatiile financiare anuale incheiate la data aleasa pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European.

Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare vor depune o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 1 martie 2017.

Declaratiile de inactivitate se vor depune in format electronic. in vederea depunerii declaratiilor de inactivitate in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Situatiile financiare anuale se intocmesc cu ajutorul programului de asistenta elaborat de MFP care contine formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta.
Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de MFP si poate fi procurat direct de la unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe portalul MFP, de la adresa www.mfinante.ro.

Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege se depun in format hartie si in format electronic la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

Important! Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier de tip PDF avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

Programul de asistenta pentru raportarile contabile anuale la 31 decembrie este elaborat distinct de programul de asistenta aplicabil pentru intocmirea situatiilor financiare anuale, respectiv situatiilor financiare anuale simplificate.

Depasirea termenului legal de depunere a situatiilor pe 2016 poate fi sanctionata, conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- amenda de la 300 la 1.000 de lei, pentru o intarziere intre 1 și 15 zile lucratoare (adica daca documentele se depun intre 31 mai și 22 iunie 2017);
- amenda de la 1.000 la 3.000 de lei, pentru o intarziere intre 16 și 30 de zile lucratoare (adica daca documentele se depun intre 23 iunie și 13 iulie 2017);
- amenda de la 1.500 la 4.500 de lei, pentru o intarziere de peste 30 de zile lucratoare (adica daca documentele de depun dupa data de 13 iulie 2017).

Baza legala: Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr.166/2017, publicat in MO nr.86/01.02.2017 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile; OMFP nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sef Administratie,
Parasca C-tin Cristian

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Bistrita-Nasaud

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
30 mai 2017termen depunere situatii financiareraportari contabileexercitiu financiarbilant contabilbilant contabil 2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Mai 2017


Votati articolul "30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Meserie inexistenta in COR si nici cod CAEN

Intrebare: Buna ziua,

Sunt in dilema daca sa deschid firma sau PFA pentru activitatea mea, cea de stilist/consilier imagine/styling videoclipuri/consultant imagine, nu stiu care este mai avantajos in momentul de fata. Alaturi de asta nu am gasit meseria in clasificarea ocupatiilor din Romania si nici cod CAEN care sa se adreseze acestui domeniu, lucru care ma impiedica sa gasesc norma de venit aferenta. Cum ma sfatuiti sa procedez?

Multumesc anticipat!

Raspuns: Impozitarea unei pfa este de 10% si se achita cas si cass la atingerea plafonului de 22800 lei/an,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
excelente informatii continuati ,ne sunteti de folos
Data adaugarii: 17-Feb-2017

Subiectele saptamanii

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Cum procedezi cand esti pe lista de asteptare cu casa de marcat? Mai ai obligatii catre ANAF?

    • Multi contribuabili se afla inca pe lista de asteptare pentru casele de marcat cu jurnal electronic. In cazul in care nu a fost folosita nici casa de marcat cu rola de hartie, cum se procedeaza? Ce obligatii are operatorul economic fata de ANAF? Ionut Jinga, expertul nostru in fiscalitate, ne ofera raspunsurile dorite in randuril...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere. Cum se completeaza declaratia unica rectificativa?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cum se completeaza declaratia unica rectificativa in cazul unor contracte de inchiriere. Pentru o intelegere mai usoara, alegem un studiu de caz al unei persoane fizice care detine mai multe contracte de inchiriere si care a depus in anul 2018 declaratia unica. Pentrul unul din contracte, s-a declarat perioana de inchiriere 01.01.2017- 15.04.2020. Contractul de inchiriere s-a reziliat la data de 31.12.2018. Dar potrivit OUG 18/2018, orice modificare...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X