email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea declaratiei privind impozitul pe profit. Formular 101 si termene stabilite de ANAF

declaratia 101termen depunereformularul 101impozitul pe profitlichidareinsolventa

Urmatorul material clarifica mai multe aspecte referitoare la depunerea formularului 101 in anul 2016. Vom vedea astfel care este termenul de depunere pentru Declaratia 101 pentru societatile aflate in stare de insolventa, faliment sau lichidare voluntara, precum si care e termenul pentru depunerea situatiilor financiare aferente anului 2015.

Depunerea declaratiei privind impozitul pe profit 101, se depune in conformitate cu prevederile art. 41 din Codul Fiscal. Astfel:

    Persoanele juridice care se dizolva cu lichidare, potrivit legii, au obligatia sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit pentru perioada prevazuta la art. 16 alin. (6) si sa plateasca impozitul pe profit aferent pana la data depunerii situatiilor financiare la organul fiscal competent.

Perioada prevazuta la art. 16 alin. (6) este perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, perioada care se considera un singur an fiscal.

Click aici pentru INFOGRAFIC Termene Depunere Situatii Financiare!
 

    Persoanele juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare au obligatia sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la inchiderea perioadei impozabile.

    Persoanele juridice pentru care a fost deschisa procedura insolventei depun declaratia conform regulilor generale, respectiv pana la 25 martie 2016 (art. 42, alin. 1 din Codul Fiscal).

Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale se regasesc in Ordinul nr. 123/28 ianuarie 2016.

Click aici pentru termenele valabile in acest an!

Potrivit acestui act normativ, termenul de depunere a situatiilor financiare anuale este:

    150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 30 mai 2016, pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare.
    120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 29 aprilie 2016 pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, respectiv:
    Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial;
    Subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute cu sediul in Romania.
    150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv 30 mai 2016, pentru subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate (cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European);

Totodata, conform art. 8 al acestui act normativ, pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in structura prevazuta in anexa nr. 2.

Astfel, persoanele juridice aflate in lichidare intocmesc si depun , pana la data de 30 martie 2016, raportari contabile anuale care cuprind urmatoarele formulare:

a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20);
c) Date informative (cod 30);
d) Situatia activelor imobilizate (cod 40).
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101termen depunereformularul 101impozitul pe profitlichidareinsolventa


Data aparitiei: 11 Februarie 2016

Votati articolul "Depunerea declaratiei privind impozitul pe profit. Formular 101 si termene stabilite de ANAF":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cartile pe care orice contabil ar trebui sa le aiba in biblioteca

    • Monografiile contabile si perfectionarea continua sunt esentiale pentru asigurarea conformitatii cu legislatia in vigoare, pentru furnizarea de informatii financiare precise si eficienta proceselor contabile. Urmatoarele doua lucrari sunt considerate de specialisti cele mai bune surse de informatii in contextul legislativ actual. Si asta deoarece ele ofera solutii complete si actualizate pentru absolut toate situatiile neclare create de modificarile legislative majore...» citeste mai departe aici

  • Care este termenul de depunere al formularului 318

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati va reaminteste prevederile OPANAF nr. 2810/2016 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania. Pentru a obtine o rambursare a taxei pe valoarea adaugata in statul membru de rambursare, solicitantul adreseaza respectivului stat membru ...» citeste mai departe aici

  • Agentie de turism: Tratamentul fiscal-contabil al principalelor operatiuni

    • Ce este o agentie de turism? Potrivit Ordinului Ministerului Turismului nr. 1.179/2018 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare si alimentatie publica, a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 65/2013, o agentie de turism poate fi: a) agentie de turism organizatoare &...» citeste mai departe aici

  • Examen CECCAR: Termenul de inscriere a fost prelungit pana la 20 septembrie 2024

    • CECCAR a anuntat ca termenul-limita pentru inscrierea la examenul de acces s-a prelungit pana la 20 septembrie 2024. Dosarul de inscriere se poate depune online sau la sediul oricarei filiale CECCAR. In continuare, aflati mai multe detalii despre depunerea dosarului, taxa de inscriere la stagiu si structura examenului de admitere. Examen CECCAR: Instructiuni privind depunerea dosarului de inscriere A. Instructiuni privind completarea formularului...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X