email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comert cu ridicata si operatiuni cu stocurile. Ce inregistrari contabile facem si care e modelul de proces-verbal de custodie?

comert cu ridicataomfp 18022014gestiuneproces-verbalinregistrari contabile

In cazul de mai jos, discutam despre o societate comerciala X cu activitate de comert cu ridicata care vinde marfa catre clienti pe baza de factura. Clientii care nu au loc pentru depozitarea marfurilor achizitionate de la societatea X lasa marfa tot la vanzator (societatea X). Exista un contract de vanzare-cumparare, dar nu se specifica informatii privind acest aspect. Vom vedea care este documentul pe baza caruia se poate tine marfa clientului in custodie avand in vedere ca s-a intocmit factura cu produsele vandute.  De asemena, stabilim daca este suficient doar procesul-verbal de custodie incheiat intre societatea X si client, oferind si un model de proces-verbal de custodie.

Totodata, vom vedea daca pentru aceasta evidenta se realizeaza pe fiecare client in parte o gestiune cu marfa aflata in custodie.

 

 Potrivit pct. 283 din OMFP 1802/2014 inregistrarea in contabilitate a intrarii stocurilor se efectueaza la data transferului riscurilor si beneficiilor.

In general, datele de transfer al controlului, de transfer al proprietatii si de livrare coincid. Totusi, pot exista decalaje de timp, de exemplu, pentru:

- bunuri vandute in consignatie sau stocurile la dispozitia clientului;
- stocuri gajate livrate creditorului beneficiar al gajului, care raman in evidenta debitorului pana la vanzarea lor;
 - bunuri receptionate pentru care nu s-a primit inca factura, care trebuie inregistrate in activele cumparatorului;
- bunuri livrate si nefacturate, care trebuie scoase din evidenta, transferul de proprietate avand loc;
- bunuri vandute si nelivrate inca, pentru care a avut loc transferul proprietatii. De exemplu, la vanzarile cu conditia de livrare "ex-work", bunurile vandute ies din stocul vanzatorului din momentul punerii lor la dispozitia cumparatorului etc.

Potrivit art. 284 din ordinul mentionat detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului.


   
Pentru pastrarea marfurilor vandute in custodie se incheie un proces verbal de custodie prin care se mentioneaza clauzele si durata pastrarii bunurilor.

Inregistrarea bunurilor vandute
     411                 =                %
                                            707
                                            4427

descarcarea din gestiune a bunurilor vandute
607                    =                 371        

Inregistrarea bunurilor primite in custodie se face prin articolul contabil:
8038 debit cont
    
PROCES – VERBAL CUSTODIE
       Incheiat astazi ……………….

Intre:

Societatea Comerciala ……………………, avand sediul in ………….., str . …………………………….., inregistrata la Registrul Comertului ……………….. sub nr. J / ……/ ……./ ….., Cod fiscal RO ……….., reprezentata legal prin  ………………..

Si

Societatea comerciala …………………………….., avand sediul social in ……………………………………….., inregistrata la Registrul Comertului …………. sub nr. J / ….. / ………, Cod Unic de Inregistrare  …………, reprezentata prin Director General ……………….,

cu privire la pastrarea in custodia SC ……………….. a cantitatii de …………..  marfa tip cu urmatoarele caracteristici tehnice……………pe o perioada de ..........................

Custodele are obligatia sa asigure paza si depozitarea in bune conditii a bunului lasat in custodie.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces – verbal de custodie in 2 (doua ) exemplare.

 

         CUSTODE                                                     PROPRIETAR        


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comert cu ridicataomfp 18022014gestiuneproces-verbalinregistrari contabile


Data aparitiei: 10 Martie 2016

Votati articolul "Comert cu ridicata si operatiuni cu stocurile. Ce inregistrari contabile facem si care e modelul de proces-verbal de custodie?":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X