email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Discount primit la achizitia produselor. Cum utilizam corect contul 609?

achizitiidiscountfacturareinregistrarea facturiloromfp 18022014gestiune

In randurile de mai jos, vom vedea cum se procedeaza la inregistrarea facturilor primite de la furnizor cu discount - produsul X 1 x 1.800 lei, disk 25%, valoare facturata 1.350 lei. Stabilim daca in cazul in care se inregistreaza discountul separat in contul 609, in gestiune produsul va intra cu pretul de 1.800 lei.

La vanzare se factureaza cu pretul 1.620 lei (1.350 lei + 20%), dar pretul de vanzare al articolului pare a fi mai mic decat pretul din gestiune. Vom vedea cum procedam in aceasta situatie.

Potrivit pct. 76 alin. 1 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 reducerile comerciale acordate de furnizor si inscrise pe factura de achizitie ajusteaza in sensul reducerii costul de achizitie al bunurilor.

Ca atare, societatea va inregistra la intrare produsul cu costul de achizitie de 1.350 lei (adica inclusiv discountul), care este mai mic fata de pretul de vanzare de 1.620 lei.

Chiar si in situatia in care reducerea comerciala este primita ulterior facturii initiale de achizitie, ea va corecta costul de achizitie al produsului, in masura in care acesta mai exista in gestiune, dupa cum se precizeaza la pct. 76 alin. 2 teza intai din reglementarile contabile amintite.

Utilizarea contului 609 "Reduceri comerciale primite" se face numai in situatia in care stocurile pentru care au fost primite reducerile nu mai sunt in gestiune ori in cazul in care informatiile detinute nu permit corectarea valorii stocurilor (acestea nu pot fi identificate anume, pentru a li se putea aplica reducerea), dupa cum se precizeaza la pct. 76 alin. 2 teza a doua si alin. 2^1 din reglementarile contabile.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitiidiscountfacturareinregistrarea facturiloromfp 18022014gestiune


Data aparitiei: 17 August 2016
Ultima actualizare: 18 August 2016

Votati articolul "Discount primit la achizitia produselor. Cum utilizam corect contul 609?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X