Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Proiect OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru IMM-uri, investitii si promovarea exportului

imm-uriexportinvestitiiintreprinderi miciagentii imm

A fost recent publicat proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.

In continuarea procesului de creare si implementare a unei structuri administrative moderne, potrivit Programului de guvernare, una dintre masurile privind sprijinirea sectorului IMM, a investitiilor straine, precum si a activitatii de promovare a exportului, o reprezinta infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.

Tinand seama de cele precizate anterior, prin proiectul de ordonanta de urgenta se propune infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, institutii publice de specialitate, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. 

Odata cu infiintarea acestora sunt imperios necesare: cresterea numarului de posturi pana la minimum 26 posturi pentru fiecare Agentie, avand in vedere atributiile noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului, precum si transformarea posturilor din personal contractual in functii publice.

Scopul actului normativ il constituie respectarea Programului de guvernare, in vederea aplicarii strategiei in domeniile intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri, comertului, antreprenoriatului si investitiilor straine, impunandu-se adoptarea unui act normativ care sa vina in sprijinul mediului de afaceri, prin simplificarea sarcinilor administrative si debirocratizarea cu care se confrunta mediul de afaceri, prin inglobarea intr-un singur loc a tuturor structurilor de finantare a antreprenoriatului, prin identificarea oportunitatilor de investitii la nivel local si regional si realizarea unor proiecte de investitii „la cheie”, informarea eficienta cu privire la facilitatile acordate investitorilor, stabilirea de parteneriate cu institutii finantatoare de la nivel european si international, camere de comert bilaterale, ambasadele straine din Romania, precum si atragerea de investitii straine cu sprijinul ambasadelor Romaniei din strainatate.

Tinand cont de prevederile art. 14 din Regulamentul (UE) 2015/1.017 din 25 iunie 2015 cu privire la platforma europeana de consiliere in materie de investitii si de utilizare a parteneriatului public-privat, se impun identificarea, pregatirea si dezvoltarea proiectelor de investitii avantajoase pentru Romania, infiintand structuri specifice si capabile in realizarea acestor parteneriate.

Prin actul normativ propus se infiinteaza noua agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, prin reorganizarea celor opt oficii teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, care se desfiinteaza la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ.

Astfel, prin proiectul de act normativ se propune:

  • stabilirea numarului de posturi din cadrul agentiilor la minimum 26 posturi pentru fiecare agentie, avand in vedere completarea atributiilor acestora cu atributii noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului; implementarea in bune conditii a Programului Start-up Nation – Romania,  impune suplimentarea personalului pentru acoperirea atributiilor ce decurg din derularea procesului de finantare a celor 10.000 de noi beneficiari; in anul 2016, O.T.I.M.M.C. au verificat, contractat, decontat si monitorizat un numar de 990 de beneficiari, pentru anul 2017 estimandu-se un volum de munca de cel putin 11 ori mai mare; de asemenea, se impune suplimentarea numarului de posturi avandu-se in vedere si implementarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020;
  • infiintarea unei agentii in Bucuresti care sa preia zona Bucuresti-Ilfov, de la O.T.I.M.M.C. Ploiesti; in prezent, la O.T.I.M.M.C. Ploiesti 9 posturi de executie, sunt arondate 8 judete si municipiul Bucuresti, iar din derularea programelor in anii anteriori, la acest oficiu se regasesc in medie 40% din totalul beneficiarilor, ceea ce inseamna ca in anul 2017, 9 persoane vor trebui sa verifice, contracteze, deconteze si monitorizeze un numar de aproximativ 4500 de beneficiari ceea ce este practic imposibil;
  • stabilirea categoriei de personal al agentiilor in sensul ca personalul va fi alcatuit din functionari publici, prin transformarea posturilor de natura contractuala in functii publice, avand in vedere faptul ca activitatea personalului implica exercitarea unor atributii si responsabilitati, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica, respectiv cele prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Astfel, personalul va fi preluat pe baza de protocol in cadrul noilor institutii publice (agentii) si va fi numit in functiile publice de executie cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale la art. 111 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

La stabilirea structurii organizatorice vor fi avute in vedere prevederile art. 112 alin (1) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

  • reglementarea modului de organizare si functionare a agentiilor, precum si de predare-preluare a activitatii si patrimoniului fiecarui O.T.I.M.M.C.; competenta privind judetele arondate pentru fiecare agentie in parte se stabileste prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat;
  • stabilirea salarizarii Agentiilor.

In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul acestor entitati, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, consideram ca se impune luarea unor masuri urgente de motivare a personalului, in vederea stoparii procesului de migrare a personalului catre institutii cu un nivel de salarizare superior si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora. 

Precizam ca actualul sistem de salarizare din cadrul OTIMMC-urilor raportat la functii similare, aplicat altor institutii ale administratiei publice, precum si categoriilor de personal, conduce in mod evident si nemijlocit la incalcarea unor principii juridice fundamentale, respectiv principiile nediscriminarii, stabilitatii raporturilor juridice si proportionalitatii, afectand capacitatea operativa a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu privire la indeplinirea atributiilor legale.

Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic

De asemenea, prin prezentul proiect de act normativ se propune stabilirea salarizarii personalului agentiilor in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

Sursa: CNIPMMR
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-uriexportinvestitiiintreprinderi miciagentii imm

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Mai 2017


Votati articolul "Proiect OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru IMM-uri, investitii si promovarea exportului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bon fiscal cu mentiunea "contravaloare factura"

Intrebare: Buna ziua! In cazul eliberarii bonului fiscal - in urma emiterii facturii - este corect si suficient ca acesta sa aiba evidentiata suma si mentiunea " contravaloare factura " fara a mai specifica denumirea bunului livrat?
Va multumesc!

Raspuns: Produsul vandut trebuie identificat pentru a avea un stoc corect.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X