Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Modificari aduse taxelor catre Fondul pentru mediu - taxa de depozitare suspendata pana in 2019

fondul de mediuOUG 48/2017deseuridepozite autorizatedepozitul de deseuri

Prin OUG 48 publicata in Monitorul Oficial nr. 506 din 30 iunie 2017 au fost aduse modificari Ordonantei de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu. Ordonanta a intrat in vigoare de la 01 iulie 2017. Modificarile vizeaza contributia datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare si taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile inerte si nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare.

Astfel, contributia datorata de unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare, este redusa de la de 100 lei/tona la 50 lei/tona. Contributia de 50 lei/tona se datoreaza de catre unitatile administrativ-teritoriale sau, dupa caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor in cazul neindeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevazut in anexa 6 la ordonanta 196/2005 a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare din deseurile municipale colectate prin operatorii serviciului public de salubrizare, plata facandu-se pentru diferenta cantitatea corespunzatoare obiectivului anual de diminuare si cantitatea efectiv incredintata pentru reciclare.Obiectivele anuale de reducere a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare sunt:

  • 25% pentru anul 2017;
  • 35% pentru anul 2018;
  • 45% incepand cu anul 2019.

Obiectivul de 25% se aplica pentru intreg anul 2017.

Unitati administrativ-teritoriale, definite potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) lit. i) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sunt: comune, orase si judete. In conditiile legii, unele orase pot fi declarate municipii. 

In ceea ce priveste taxele incasate de la proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite pentru deseurile inerte si nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, proprietarii sau, dupa caz, administratorii de depozite au obligatia de a declara si de a plati la Fondul pentru mediu taxa pentru deseurile inerte si deseurile nepericuloase incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare in spatii autorizate in acest scop, in valoare de 80 lei/tona in anul 2017 respectiv 120 lei/tona incepand cu anul 2018. Obligatia platii revine urmatorilor proprietari sau, dupa caz, administratori de depozite: 

   a) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri inerte, pentru deseurile inerte incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare; 

   b) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri nepericuloase, pentru deseurile municipale incredintate de catre terti in vederea eliminarii finale prin depozitare; 

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018



   c) care detin sau administreaza depozite autorizate de deseuri nepericuloase, pentru deseurile nepericuloase de orice alta origine, eliminate final prin depozitare, care satisfac criteriile de acceptare la depozitul de deseuri nepericuloase. 

Incepand cu 01 iulie 2017, prin OUG 48/2017 aceste taxe se suspenda pana la 01 ianuarie 2019. Astfel, taxa de 80 lei/tona se va aplica pentru anul 2019 iar incepand cu anul 2020 taxa va fi de 120 lei/tona.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fondul de mediuOUG 48/2017deseuridepozite autorizatedepozitul de deseuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Iulie 2017


Votati articolul "Modificari aduse taxelor catre Fondul pentru mediu - taxa de depozitare suspendata pana in 2019":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se completeaza declaratia 392b de catre un pfa neplatitor de tva?

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti cum completez declaratia 392b, pentru un pfa, neplatitor de TVA, care are achizitii de marfuri de la furnizori platitori de TVA in cota de 24% si de la furnizori platitori de TVA in cota de 9%(furnizori de produse de panificatie)? Pentru ca in rubrica "TVA" de la achizitii cota de TVA aplicata nu va corespunde sumei inscrise in rubrica " Valoare", tot de la achizitii. Va multumesc anticipat

p.s.=mentionez ca nu am studii in domeniu, daca ma puteti ajuta...

Raspuns: Formularul 392 B se completeaza pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016