Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Achizitii intracomunitare facturate cu TVA. Regim fiscal

Achizitii intracomunitare facturate cu TVA. Regim fiscal
tvafacturadeclaratia 390operatiuni intracomunitare

In studiul de caz de astazi avem drept subiect principal o societate din Romania care, in luna octombrie a anului 2017,  a primit de la furnizorulul dintr-o tara din UE o factura cu TVA pentru un autoturism pentru care livrarea s-a facut in luna ianuarie 2018 conform CMR. In luna februarie 2018, desi livrarea s-a facut in luna ianuarie 2018 conform CMR, furnizorul din statul respectiv a stornat factura initiala cu TVA si a emis o factura fara TVA pentru livrarea intracomunitara. In luna octombrie 2017, societatea din Romania a inregistrat in decont de TVA factura ca si achizitie intracomunitara si a declarat-o in declaratia 390 (eronat). In acest caz, trebuie sa aflam ce implicatii poate avea inregistrarea si declararea in 390 in luna octombrie 2017, dar si cum ar fi recomandat sa se procedeze pentru a corecta situatia. Se mentioneaza faptul ca in luna octombrie 2017 societatea a inregistrat si alte operatiuni intracomunitare.
 

Iata raspunsul specialistului!


1. Primirea si acceptarea facturii in octombrie v-a obligat la inregistrarea si declararea sa.
Problema a fost faptul ca factura a fost intocmita cu TVA, deci dvs. a trebuit sa includeti TVA german in valoarea masinii si sa calculati un nou TVA, la valoarea toala,  pentru taxarea inversa .
(pentru ca ati realizat o AIC pentru care datorati TVA in Romania, chiar daca factura a fost intocmita gresit).
 
2. In februarie , cand partenerul storneaza factura, procedati la fel ca la inregistrarea facturii initiale (inclusiv cursul valutar), dar cu minus:

- Valoarea facturii cu TVA german inclus
- Taxarea inversa la valoarea de mai sus, ambele cu minus

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili


 
Si o declarati in 390 aferenta lunii februarie impreuna cu noua factura emisa corect (la aceasta utilizand cursul BNR de la data emiterii facturii).

In acest fel anulati operatiunea din octombrie, regularizati TVA si declarati operatiunea corect in februarie.

Eroarea nu a fost a firmei din Romania, ci a partenerului care a facturat incorect.

 

Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de catre Anca Ivanov - Expert contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvafacturadeclaratia 390operatiuni intracomunitare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2018


Votati articolul "Achizitii intracomunitare facturate cu TVA. Regim fiscal":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Magazin comert produse alimentare Franta

Intrebare: Buna ziua,

Am un SRL deschis in Romania, obiect de activitate comert produse alimentare cu 2 angajati.Intentionez sa inchiriez un spatiu in Franta pentru a comercializa acolo produse romanesti.Voi trimite cei 2 salariati in Franta, unde vor locui cu chirie. In aceste conditii este necesara declararea unui sediu secundar in Franta? Salariatii vor primi salariu din Romania sau Franta? Este necesara tinerea contabilitatii si in Franta? De ce acte si autorizatii voi avea nevoie? Multumesc anticipat.

Raspuns: Activitatea va fi impozitata in franta, iar salariatii vor plati taxele acolo. Activitatea de comert...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X