email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
codul de procedura fiscalatvaimpozit profit

Conform Codului de procedura fiscala persoanele juridice sau orice entitate fara personalitate juridica sunt declarate inactive daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

    •  nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
    • se sustrag controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
    • organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
    • inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
    • durata de functionare a societatii este expirata;
    • societatea nu mai are organe statutare;
    • durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.
 

Situatiile cel mai des intalnite pentru care societatile sunt declarate inactive sunt expirarea detinerii spatiului cu destinatia de sediu social, inactivitate temporara si neindeplinirea obligatiilor declarative pe parcursul unui semestru calendaristic.


Daca sunt inregistrate in scopuri de TVA persoanele declarate inactive isi pierd si codul de TVA – acesta fiind anulat din oficiu de catre organele fiscale.

Codul fiscal prevede o serie de limitari in privinta deductibilitatii cheltuielilor si taxei pe valoare adaugata aferenta achizitiilor atat pentru persoanele declarate inactive cat si pentru beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala.

Astfel, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective. Sunt exceptate de la aceste limitari achizitiile de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Pentru a nu avea probleme cu deductibilitatea cheltuielilor si a taxei pe valoare adaugata entitatile trebuie sa isi verifice furnizorii in Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati. Acest registru poate fi accesat pe site-ul A.N.A.F.  https://www.anaf.ro/inactivi/

In cazul in care furnizorii/prestatorii sunt reactivati si isi reiau codul de TVA conform art. 316 alin. (12) beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator dupa inregistrarea in scopuri de TVA, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

In ceea ce priveste exercitarea dreptului de deducere a cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscal, se va proceda dupa cum urmeaza:

    1. Daca inactivitatea si reactivarea furnizorului, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, beneficiarul va lua in calcul cheltuielile respective la determinarea rezultatului fiscal, potrivit regulilor instituite de Codul fiscal - Titlul II – Impozit pe profit, incepand cu trimestrul reactivarii furnizorului.

    2. Daca inactivitatea, respectiv reactivarea furnizorului sunt declarate in ani fiscali diferiti, beneficiarul va lua in calcul cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenti celui in care se declara reactivarea, pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit regulilor instituite de Codul fiscal - Titlul II – Impozit pe profit, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul declararii reactivarii vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul declararii reactivarii.


de Irina Dumitrescu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de procedura fiscalatvaimpozit profit


Data aparitiei: 31 Iulie 2018
Ultima actualizare: 14 August 2018

Votati articolul "Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X