In studiul de caz de astazi vom dezbate intocmirea declaratiei 101. Pentru completare D101, cifra de afaceri este formata din venituri supuse impozitarii cu 16% si venituri cu impozit specific.
Intrebarea este daca in D101 se iau in calcul toate veniturile sau doar veniturile pentru care se datoreaza impozit pe profit. In acest caz veniturile din D101 nu se vor corela cu veniturile din bilant?
Iata raspunsul specialistului!
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Potrivit art. 9 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii 170/2016, contribuabilii trebuie sa organizeze si sa conduca evidenta contabila potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea veniturilor si cheltuielilor corespunzatoare activitatilor vizate.
Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal se utilizeaza o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.
Practic, aveti obligatia sa tineti evidenta contabila separat pentru cele doua tipuri de activitati.
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Pentru activitatile care intra sub incidenta impozitului pe profit veti aplica prevederile Codului fiscal, avand ca baza de calcul veniturile si cheltuielile corespunzatoare activitatilor vizate de impozitul pe profit.
Prin urmare, in formularul 101 treceri doar veiniturile si cheltuielile din agricultura.
Cheltuelile si veniturile din activitatea vizata de impozitul pe profit nu se declara (nu apar deloc) in formularul 101. Nu le puteti considera deductibile sau nedeductibile pentru ca nu influenteaza impozitul pe profit.
Cheltuielile comune se repartizeaza pe cele doua tipuri de activitati utilizandu-se o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.
In formularul 101 vor fi declarate numai partea cheltuielilor comune repartizate activitatii supuse impozitului specific.
Profitul sau pierderea din activitatea supusa impozitului specific nu influenteaza impozitul pe profit. Pentru activitatea hoteliera platiti impozit specific.
Nici impozitul specific (respectiv cheltuiala cu impozitul specific) nu au o rubrica in formularul 101. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 101 (OPANAF 3386/2016, OPANAF 4160/2017), la Randul 48 - se inscriu, pentru anul de raportare, dupa caz, sumele reprezentand impozit pe profit sau plati anticipate in contul impozitului pe profit, declarate trimestrial prin formularul 100. Deci nu inscrieti impozitul specific in declaratia 101.
In concluzie, opinia mea este ca nu se pot inscrie in formularul 101 cheltuielile si veniturile aferente activitatilor care intra sub incidenta impozitului specific, chiar daca in situatiile financiare apar veniturile si cheltuielile totale.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil.