Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Impozit pe profit si impozit specific. Intocmirea declaratiei 101

Impozit pe profit si impozit specific. Intocmirea declaratiei 101
declaratia 101impozit pe profitimpozit specific

In studiul de caz de astazi vom dezbate intocmirea declaratiei 101. Pentru completare D101, cifra de afaceri este formata din venituri supuse impozitarii cu 16% si venituri cu impozit specific.

Intrebarea este daca in D101 se iau in calcul toate veniturile sau doar veniturile pentru care se datoreaza impozit pe profit. In acest caz veniturile din D101 nu se vor corela cu veniturile din bilant?
 

Iata raspunsul specialistului!

Potrivit art. 9 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii 170/2016, contribuabilii trebuie sa organizeze si sa conduca evidenta contabila potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru stabilirea veniturilor si cheltuielilor corespunzatoare activitatilor vizate.
 
Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal se utilizeaza o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.
 
Practic, aveti obligatia sa tineti evidenta contabila separat pentru cele doua tipuri de activitati.
Pentru activitatile care intra sub incidenta impozitului pe profit veti aplica prevederile Codului fiscal, avand ca baza de calcul veniturile si cheltuielile corespunzatoare activitatilor vizate de impozitul pe profit.
 

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


Prin urmare, in formularul 101 treceri doar veiniturile si cheltuielile din agricultura.
Cheltuelile si veniturile din activitatea vizata de impozitul pe profit nu se declara (nu apar deloc) in formularul 101. Nu le puteti considera deductibile sau nedeductibile pentru ca nu influenteaza impozitul pe profit.
 
Cheltuielile comune se repartizeaza pe cele doua tipuri de activitati utilizandu-se o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.
 
In formularul 101 vor fi declarate numai partea cheltuielilor comune repartizate activitatii supuse impozitului specific.

Profitul sau pierderea din activitatea supusa impozitului specific nu influenteaza impozitul pe profit. Pentru activitatea hoteliera platiti impozit specific.
 
Nici impozitul specific (respectiv cheltuiala cu impozitul specific) nu au o rubrica in formularul 101. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 101 (OPANAF 3386/2016, OPANAF 4160/2017), la Randul 48 - se inscriu, pentru anul de raportare, dupa caz, sumele reprezentand impozit pe profit sau plati anticipate in contul impozitului pe profit, declarate trimestrial prin formularul 100. Deci nu inscrieti impozitul specific in declaratia 101.
 
In concluzie, opinia mea este ca nu se pot inscrie in formularul 101 cheltuielile si veniturile aferente activitatilor care intra sub incidenta impozitului specific, chiar daca in situatiile financiare apar veniturile si cheltuielile totale.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 101impozit pe profitimpozit specific

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Martie 2018


Votati articolul "Impozit pe profit si impozit specific. Intocmirea declaratiei 101":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Bunurile au ramas in institutie. Problema este ca persoana care a intocmit actul de intrare a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X