email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018
legislatieimm-uricod fiscal

In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).


Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016.

Astfel, in primele 6 luni ale anului 2018 au fost infiintate cu 7.778 mai putine firme decat in aceeasi perioada a anului 2017.

Analizand statistica pe numarul de firme inregistrate in fiecare luna, 2017 vs. 2018, se poate observa faptul ca in lunile martie, aprilie, mai si iunie ale anului 2018, numarul de noi firme inregistrare a scazut cu pana la aproximativ 5000 de noi firme.

Judetele care au inregistrat cel mai ridicat numar de noi firme infiintate au fost atat in anul 2017, cat si in anul 2018, Bucuresti, Cluj si Timis.

Cauzele care au dus la o diferenta ridicata a numarului de inregistrari in primele 6 luni ale anului 2018 comparativ cu anul 2017, au fost diverse, cea mai importanta fiind instabilitatea accentuata a legislatiei fiscale inregistrata in primul trimestru al anului 2018, precum si volumul imens de acte normative adoptate (in primele 6 luni ale anului 2018, cadrul legislativ a fost major modificat, fiind adoptate 1210 acte normative, peste 45% din legile si ordonantele adoptate afectand direct si semnificativ intreprinderile, inclusiv IMM-urile – legislatia fiscala, declaratiile si contributiile obligatorii, etc.). Volumul modificarilor Codului fiscal din primul trimestru al anului 2018 a fost cu 173% mai mare decat in primul trimestru al anului 2017 (69 articole modificate/completate in trimestrul I 2017 vs. 120 articole modificate/completate in trimestrul I 2018), in conditiile in care anul trecut s-a inregistrat un record de modificari legislative fiscale (s-au modificat/completat 290 de articole din Codul fiscal). In primele 90 de zile din 2018, mediul de afaceri a fost obligat sa implementeze 217 noi reglementari care modifica/completeaza Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, 97 chiar din prima zi a anului si alte 120 adoptate la distante foarte mici de timp, la care s-au adaugat modificari importante ale Codului de procedura fiscala si a legislatiei privind contributiile obligatorii.
 

Modificarile legislatiei fiscale au generat efecte multiple negative asupra IMM-urilor:

– Cresterea birocratiei pentru toti contribuabilii si toti angajatorii;
– Efort semnificativ de implementare a reformelor legislative;
– Cresterea cheltuielilor de personal;


– Dificultati importante de implementare datorate timpului foarte scurt stabilit pentru aplicare;
– Cresterea cheltuielilor administrative, privind actualizarea programelor informatice;
– Probleme de asigurare a competitivitatii si derularii contractelor la export.

Increderea in sistemul fiscal este o conditie esentiala pentru investitori, predictibilitatea fiind unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza deciziile de investitii, cu efecte directe asupra crestereii numarului de IMM-uri si a locurilor de munca, cresterea potentialului si performantelor intreprinderilor, intensificarea inovarii produselor si serviciilor, tehnologiilor, sistemelor si metodelor manageriale, de marketing, financiare si a veniturilor din PIB, potrivit site-ului cnipmmr.ro.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legislatieimm-uricod fiscal


Data aparitiei: 20 August 2018

Votati articolul "Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X