Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Proiect OPANAF: Aprobarea procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice

Proiect OPANAF: Aprobarea procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice
produse energeticesistem angrobenzina

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, la rubrica “Transparente decizionala”, proiectul de OPANAF pentru aprobarea procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice. In aceasta categorie intra benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili. De asemenea, proiectul mai este prevazut si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
 

Conform prevederilor art. 435 alin. (3) si (4) din Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare:


„(3) Operatorii economici care doresc sa distribuie si sa comercializeze angro bauturi alcoolice, tutun prelucrat si produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili - sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

(4) Operatorii economici care intentioneaza sa comercializeze in sistem en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili - sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta potrivit prevederilor stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F.”


 Potrivit prevederilor pct. 160 alin. (2) aferente titlului VIII ”Accize si alte taxe speciale” din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare


„(2) Benzina, motorina, petrolul lampant, gazul petrolier lichefiat prevazute la art. 435 alin. (3) si (4) din Codul fiscal reprezinta produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. a) - e) din Codul fiscal. Biocombustibilii prevazuti la art. 435 alin. (3) si (4) din Codul fiscal reprezinta produsele energetice utilizate drept combustibili pentru motor care sunt obtinute in totalitate din biomasa, denumiti biocarburanti;”

 In aplicarea prevederilor legale mentionate, a fost elaborat si aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Admnistrare Fiscala nr. 1849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 474 din 24 iunie 2016.

Conform prevederilor acestui ordin, inregistrarea operatorilor economici care comercializau in sistem angro produse energetice era conditionata de detinerea unui spatiu de depozitare.

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Admnistrare Fiscala nr. 2329/2016 privind privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en détail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a activitatii de distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial, partea I , nr.626 din 26 2 august 2016, s-a introdus posibilitatea inregistrarii operatorilor economici care distribuie si comercializeaza in sistem angro produse energetice fara detinerea unui spatiu de depozitare.


Dupa intrarea in vigoare a acestei modificari, in urma analizelor efectuate de catre structurile autoritatii vamale, antifrauda, precum si de alte institutii cu atributii in combaterea fraudelor si evaziunii fiscale, au rezultat urmatoarele aspecte:


• operatorii economici care comercializeaza produse energetice fara depozitare sunt aproape imposibil de verificat intrucat nu pot fi identificati, in realitate desfasurand o activitate cu produse accizabile (marfuri cu risc mare in ceea ce priveste evaziunea fiscala) fara a avea o minima obligatie de a prezenta dovada detinerii unor astfel de produse;


• se tranzactioneaza cantitati mari de produse energetice, in special motorine si benzine, intr-un circuit al documentelor care este foarte greu de urmarit si identificat intrucat in lantul tranzactional se afla si firme care nu mai pot fi identificate si astfel se ajunge la situatia in care nu se mai poate identifica nici plata cantitatilor de produse facturate.


• comerciantii fara depozit nu pot face receptia cantitativa a marfurilor, practic preluand marfa prin refacturare si adaugare a unui comision.


 • un combustibil de tip M sau P, produse energetice asimilate din punct de vedere al accizelor la un produs cu nivel de acciza inferior, incarcat pe o cisterna (care nu apartine niciunuia din lantul de comercianti fara depozit) ajunge dupa 3-4 refacturari succesive la ultimul comerciant (benzinarie) care o vinde ca motorina, motivand ca asa a cumparat-o de la intermediari, care nu mai pot fi identificati, eludandu-se astfel diferenta de accize si TVA-ul aferent.


• prin vanzari succesive pe lant, apar firme nou-infiintate care tranzactioneaza astfel de produse, in regim intensiv o perioada limitata de timp fara a declara, inregistra si plati obligatii fiscale la bugetul de stat, apoi isi inceteaza activitatea. • in cazul stabilirii unui prejudiciu, organul fiscal nu poate institui masuri asiguratorii intrucat astfel de societati nu detin niciun activ pe care sa poata fi pus sechestru.


• tranzactiile se fac cash in limita plafonului permis pentru a nu detine bani in conturi. In cazul in care se deruleaza tranzactiile prin banca, societatile deschid mai multe conturi la diferite banci, tranzactiile cu marfuri se deruleaza printr-un singur cont, sumele incasate se distribuie catre celelate conturi de la celelalte banci, de unde se retrag prin ATM-uri.


 • au existat cazuri de solicitari ale operatorilor economici care tranzactionau produse accizabile, in speta motorina, fara a le depozita si erau achizitionate dintr-o retea de benzinarii care comercializau en-detail (la pompa) motorina. Se constata ca in fapt, subcontractorii parteneri ai societatii care solicita inregistrarea ca depozit angro fara depozitare, achizitionau motorina direct in rezervoarele autovehiculelor proprii si totodata direct din statiile de distributie carburanti, atestate pentru comercializarea strict in regim en-detail, contravaloarea cantitatilor alimentate fiind facturata de distribuitor catre un tert si nu catre beneficiarii directi sau catre societatea in cauza. Totodata, din descrierea etapelor activitatii de inregistrare in contabilitate si refacturare a produsului energetic de catre societatea in cauza catre subcontractori, rezulta faptul ca existau diferente de timp semnificative intre momentul alimentarii la pompe cu combustibili si cel al facturarii. Astfel, societatea in cauza factura un produs care a mai fost revandut 3 si care la momentul receptiei si ulterior al facturarii nu mai exista, acesta fiind consumat de subcontractori prin activitatea de transport.

• dupa aparitia OPANAF nr. 2329/2016 , s-a constatat o crestere semnificativa a numarului operatorilor economici inregistrati pentru activitatea de comercializare angro a produselor energetice fara depozitare, la nivelul anului 2018 fiind inregistrati 984 de astfel de operatori economici, fata de 91 operatori economici care detin spatii de depozitare.


• in cazul operatorilor economici care detin atestate de comercializare angro de produse energetice, fara depozitare, s-a inregistrat un nivel ridicat al obligatiilor fiscale restante la bugetul general consolidat - la data de 30.06.2018, era in cuantum de 126.639.524 lei.


Urmare a acestor aspecte prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1960/2018 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en détail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a activitatii de distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10.08.2018 au fost modificate conditiile de distributie si comercializare a produselor energetice in sensul ca toti operatorii economici care intentioneaza sa distribuie si sa comercializeze in sistem angro produse energetice trebuie sa detina spatii de depozitare corespunzatoare, in proprietate sau folosinta - contract de locatiune, contract de comodat sau cu orice titlu legal.

Ulterior intrarii in vigoare a acestei modificari au fost inregistrate peste 170 de plangeri prealabile formulate impotriva OPANAF nr. 1960/2018 de catre operatorii economici ce activeaza in domeniul comercializarii, in sistem angro, de produse energetice, plangeri prin care acestia solicitau modificarea/revocarea ordinului respectiv. Mentionam ca o parte din acestia au obtinut in instanta, suspendarea actului antementionat. In urma analizarii plangerilor primite, precum si a informatiilor furnizate de catre reprezentantii operatorilor economici care activeaza in acest domeniu in decursul intalnirilor avute cu acestia in perioada septembrie - noiembrie a reiesit necesitatea modificarii conditiilor de inregistrare a operatorilor economici care intentioneaza sa distribuie si sa comercializeze in sistem angro produse energetice dupa cum urmeaza:


 • exceptarea de la obligatia privind depozitarea produselor energetice a operatorilor economici care comercializeaza produse energetice in baza cardurilor de combustibil catre consumatorii finali;

• exceptarea de la obligatia privind depozitarea produselor energetice a operatorilor economici afiliati ai operatorilor economici autorizati ca antrepozitari autorizati, destinatari inregistrati sau care detin atestat de comercializare angro de produse energetice si care comercializeaza produse energetice din locatiile autorizate ale operatorilor economici cu care sunt afiliati.

• introducerea la data inregistrarii si pe perioada detinerii atestatului a obligatiei de a nu avea datorii la bugetul general consolidat. In cazul inregistrarii de datorii atestatul urmand a fi suspendat pana la plata acestor datorii.


Consulta documentele atasate mai jos:

Ordinul documentului in care apar si anexele cu modelul de CERERE de inregistrare/mentiuni a activitatii de distributie si comercializare in sistem angro de produse energetice. >>>>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
produse energeticesistem angrobenzina

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2018


Votati articolul "Proiect OPANAF: Aprobarea procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciu salariat, obligatii contabil

Intrebare: Daca in urma unei Inventarieri, comisia de inventariere a constat
ca o lipsa in inventarul unui salariat,
ce obligatii are un contabil ?

Comisia de inventariere incheie un Proces verbal final,
in care propune ca masura recuperarea prejudiciului.

Va rog din suflet sa ma sfatuiti cum trebuie sa se procedeze:

1. - Contabilul isi da avizul.
Adica, in ce sens ? Ce anume presupune acest aviz ?
Ce trebuie sa faca un contabil sef ?
2. - Daca acea comisie de inventariere
nu a respectat procedura de inventariere,
asa cum contabilul a instruit comisia,
atunci contabilul poate sa intoarca Dosaul comisiei ?
adica, sa corecteze Procesul verbal,
3. - daca acea comisie de inventariere propune ca masura recuperarea prejudiciului,
atunci contabilul face o Nota de constatare si evaluare a prejudiciului ?
sau o Adresa de informare a directorului ?
sau va da solutia finala impreuna cu directorul si consilierul juridic ?
4. - Contabilul, impreuna cu cei 2 vor face o Adresa oficiala
catre salariat, cu masura ce s-a dispus ?
sau ........?


Raspuns: Buna dimineata ! Va multumesc enorm, enorm de mult pentru ajutor ! Nici nu am cuvinte pentru tot ce...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X