Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Incasarea cu tichete de masa electronice. Care sunt conditiile?

Data actualizarii: 08 Iulie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incasarea cu tichete de masa electronice. Care sunt conditiile?
tichete de masamonografie contabila

Incasarea cu tichete de masa electronice are anumite particularitati de care trebuie sa tineti cont. Intai trebuie sa semnati un contract cu o firma emitenta de astfel de carduri si apoi sa tineti cont si de restul conditiilor.

Prezentam cazul unei societati care intermediaza vanzarea de produse pe o platforma online. Aceasta intermediaza si vanzarea de produse alimentare, sub forma de meniuri zilnice. Vom afla de la specialist daca pentru vanzarea acestor meniuri se pot incasa si tichete de masa in format electronic (carduri de masa), fiind firma de intermediere. In cazul in care este posibila aceasta actine, care este monografia contabila? Firma trebuie sa incheie contract cu unitatea emitenta de tichete de masa?


Incasarea cu tichete de masa electronice: raspunsul specialistului

Sistemul tichetelor de masa electronice reuneste urmatorii 4 participanti: angajatorul, angajatii, locatiile in care se pot utiliza tichetele de masa electronice si banca acceptatoare. .
 
Acceptarea cardurilor de masa electronice se face utilizand POS-urile existente deja in magazine. Astfel, inrolarea POS-urilor in reteaua emitentului de card nu implica niciun cost suplimentar pentru comercianti. Din punct de vedere comercial, acceptarea cardurilor presupune semnarea unui contract sau a unui act aditional la contractul initial cu firma care emite cardurile de masa.
 
Decontarea este facuta de banca acceptatoare , iari firma emitenta a cardului de masa nu intervine in acest proces.

Cardurile de masa sunt compatibile cu POS-urile deja existente in magazinele care au contract de afiliere incheiat cu firma emitenta a cardului de masa pentru acceptarea tichetelor de masa electronice, deci nu e nevoie de investitii suplimentare din partea comerciantilor.
 
Similar celor expuse mai sus, stau lucrurile si cu plata online cu cardul de masa electronic.este necesar contract cu firma emitenta a cardului electronic si in urma decontarii cu banca acceptatoare, se incaseaza efectiv  in contul bancar al firmei.


 
Art. 6 din Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare ,cu aplicabilitate din 2019, specifica faptul ca:

(1) Unitatile emitente sunt obligate sa deschida conturi sau subconturi de plati distincte,prin care se vor derula sumele reprezentand incasarile si platile aferente valorii nominale a biletelor de valoare, astfel incat sa permita o evidenta clara a sumelor utilizate in temeiul contractelor incheiate cu angajatorii si cu unitatile care accepta bilete de valoare.
 
(2) Unitatile emitente de bilete de valoare pe suport electronic pot organiza platforme pentru emiterea acestora sau pot incheia contracte cu organizatii care administreaza schema/aranjamentul de plata ori alte organizatii specializate, dupa caz.
 
Art. 7 (1) Decontarea biletelor de valoare intre unitatile care accepta aceste bilete de valoare si unitatile emitente se face numai prin intermediul unitatilor bancare sau prin unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, dupa caz, potrivit legii. Acelasi regim de decontare se va aplica si in cazul relatiei dintre angajator si unitatea emitenta.
 
Prin urmare, de indata ce incasati online contravaloarea produselor vandute cu tichete de masa electronice, asemenea incasarilor cu carduri bancare, veti avea o evidenta distincta a incasarii cu tichete de masa electronice, iar decontarea efectiva a acestora se va face prin intermediul unei unitati bancare agreate.
 
Pentru vanzarea meniurilor in platforma online, pentru care se incaseaza tichete de masa in format electronic (carduri de masa) , notele contabile ar fi  urmatoarele:
 
In cazul in care clientul plateste online cu tichete de masa:
5328 Alte valori               =               %                                                                   75.000
                                                    707  Venituri din vanzarea marfurilor                  63.025
                                                       4427 TVA colectata                                         11.975
 
In continuarea tranzactiei urmeaza:
 
incasarea efectiva a tichetelor de masa in urma decontarii effectuate de banca acceptatoare:
5121 Conturi la banci in lei     =                          461 Debitori diversi                        75.000

 
Concluzie!

Pentru incasare online cu tichete de masa electronice este necesar sa semnati in prealabil contract cu o firma emitenta de astfel de carduri de masa si sa agreati conditiile colaborarii.Ulterior, vei incasa online contravaloarea meniurilor vandute, urmand ca decontarea efectiva a tichetelor electronice sa fie realizata de catre banca acceptatoare a intermedierii acestui tip de plata.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X