Incasarea cu tichete de masa electronice are anumite particularitati de care trebuie sa tineti cont. Intai trebuie sa semnati un contract cu o firma emitenta de astfel de carduri si apoi sa tineti cont si de restul conditiilor.
Prezentam cazul unei societati care intermediaza vanzarea de produse pe o platforma online. Aceasta intermediaza si vanzarea de produse alimentare, sub forma de meniuri zilnice. Vom afla de la specialist daca pentru vanzarea acestor meniuri se pot incasa si tichete de masa in format electronic (carduri de masa), fiind firma de intermediere. In cazul in care este posibila aceasta actine, care este monografia contabila? Firma trebuie sa incheie contract cu unitatea emitenta de tichete de masa?
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2299 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 23100 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Incasarea cu tichete de masa electronice: raspunsul specialistului
Sistemul tichetelor de masa electronice reuneste urmatorii 4 participanti: angajatorul, angajatii, locatiile in care se pot utiliza tichetele de masa electronice si banca acceptatoare. .
Acceptarea cardurilor de masa electronice se face utilizand POS-urile existente deja in magazine. Astfel, inrolarea POS-urilor in reteaua emitentului de card nu implica niciun cost suplimentar pentru comercianti. Din punct de vedere comercial, acceptarea cardurilor presupune semnarea unui contract sau a unui act aditional la contractul initial cu firma care emite cardurile de masa.
Decontarea este facuta de banca acceptatoare , iari firma emitenta a cardului de masa nu intervine in acest proces.
Cardurile de masa sunt compatibile cu POS-urile deja existente in magazinele care au contract de afiliere incheiat cu firma emitenta a cardului de masa pentru acceptarea tichetelor de masa electronice, deci nu e nevoie de investitii suplimentare din partea comerciantilor.
Similar celor expuse mai sus, stau lucrurile si cu plata online cu cardul de masa electronic.este necesar contract cu firma emitenta a cardului electronic si in urma decontarii cu banca acceptatoare, se incaseaza efectiv in contul bancar al firmei.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Art. 6 din Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare ,cu aplicabilitate din 2019, specifica faptul ca:
(1) Unitatile emitente sunt obligate sa deschida conturi sau subconturi de plati distincte,prin care se vor derula sumele reprezentand incasarile si platile aferente valorii nominale a biletelor de valoare, astfel incat sa permita o evidenta clara a sumelor utilizate in temeiul contractelor incheiate cu angajatorii si cu unitatile care accepta bilete de valoare.
(2) Unitatile emitente de bilete de valoare pe suport electronic pot organiza platforme pentru emiterea acestora sau pot incheia contracte cu organizatii care administreaza schema/aranjamentul de plata ori alte organizatii specializate, dupa caz.
Art. 7 (1) Decontarea biletelor de valoare intre unitatile care accepta aceste bilete de valoare si unitatile emitente se face numai prin intermediul unitatilor bancare sau prin unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului, dupa caz, potrivit legii. Acelasi regim de decontare se va aplica si in cazul relatiei dintre angajator si unitatea emitenta.
Prin urmare, de indata ce incasati online contravaloarea produselor vandute cu tichete de masa electronice, asemenea incasarilor cu carduri bancare, veti avea o evidenta distincta a incasarii cu tichete de masa electronice, iar decontarea efectiva a acestora se va face prin intermediul unei unitati bancare agreate.
Pentru vanzarea meniurilor in platforma online, pentru care se incaseaza tichete de masa in format electronic (carduri de masa) , notele contabile ar fi urmatoarele:
In cazul in care clientul plateste online cu tichete de masa:
5328 Alte valori = % 75.000
707 Venituri din vanzarea marfurilor 63.025
4427 TVA colectata 11.975
In continuarea tranzactiei urmeaza:
incasarea efectiva a tichetelor de masa in urma decontarii effectuate de banca acceptatoare:
5121 Conturi la banci in lei = 461 Debitori diversi 75.000
Concluzie!
Pentru incasare online cu tichete de masa electronice este necesar sa semnati in prealabil contract cu o firma emitenta de astfel de carduri de masa si sa agreati conditiile colaborarii.Ulterior, vei incasa online contravaloarea meniurilor vandute, urmand ca decontarea efectiva a tichetelor electronice sa fie realizata de catre banca acceptatoare a intermedierii acestui tip de plata.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.