Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Finantele aduc modificari importante schemelor de ajutor de stat. Care sunt conditiile?

Data aparitiei: 04 Iulie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Finantele aduc modificari importante schemelor de ajutor de stat. Care sunt conditiile?
ajutor de statfinantaremediu de afaceri

MFP (Ministerul Finantelor Publice) anunta ca va veni in sprijinul mediului de afaceri si ca va continua astfel procesul de simplificare si flexibilizare a schemelor de ajutor de stat pe care le administreaza.

Finantele au elaborat doua proiecte de acte normative ce aduc modificari schemei de ajutor de stat 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie si schemei de ajutor de stat 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca.


In prezent bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 4.070 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 milioane euro, cu posibilitatea suplimentarii, bugetul anual maxim fiind de 638 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 milioane euro.

Perioada de derulare a schemei este 2014-2020 pentru emiterea de acorduri pentru finantare, respectiv 2015-2023 pentru plata ajutorului de stat.

       Principalele modificari ale schemei de ajutor instituite prin H.G. nr.807/2014:

        ◦ introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila cea mai mare a oricareia dintre cele 2 categorii;
        ◦ introducerea anumitor conditii in vederea stabilirii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
        ◦ stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit pentru costuri salariale;


        ◦ modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
        ◦ eliminarea unor formulare in vederea debirocratizarii.
 

       Principalele modificari ale schemei de ajutor de stat instituite prin H.G. nr.332/2014:

        ◦ inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
        ◦ introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
        ◦ modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca inalt calificate si calificate;
        ◦ introducerea criteriului privind angajarea fortei de munca inalt calificata si calificata remunerata cu un salariu minim brut lunar in valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv in valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net).
        ◦ eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Cerificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare. Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS.
        ◦ modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
        ◦ introducerea posibilitatii utilizarii bugetului neconsumat in anii anteriori; flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat.

       "Vreau sa adaptam prevederile schemelor de ajutor de stat atat la realitatile economice cat si la nevoile si provocarile carora trebuie sa faca fata mediul de afaceri din Romania. Pentru asta, lansam in dezbatere publica un amplu proces de consultare cu toti actorii din piata care ar putea sa beneficieze de cele doua scheme de ajutor de stat administrate de MFP", a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.
 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiect de hotarare

Nota de fundamentare






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X