email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele aduc modificari importante schemelor de ajutor de stat. Care sunt conditiile?

Finantele aduc modificari importante schemelor de ajutor de stat. Care sunt conditiile?
ajutor de statfinantaremediu de afaceri

MFP (Ministerul Finantelor Publice) anunta ca va veni in sprijinul mediului de afaceri si ca va continua astfel procesul de simplificare si flexibilizare a schemelor de ajutor de stat pe care le administreaza.

Finantele au elaborat doua proiecte de acte normative ce aduc modificari schemei de ajutor de stat 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie si schemei de ajutor de stat 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca.


In prezent bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 4.070 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 925 milioane euro, cu posibilitatea suplimentarii, bugetul anual maxim fiind de 638 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 milioane euro.

Perioada de derulare a schemei este 2014-2020 pentru emiterea de acorduri pentru finantare, respectiv 2015-2023 pentru plata ajutorului de stat.

       Principalele modificari ale schemei de ajutor instituite prin H.G. nr.807/2014:

        ◦ introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila cea mai mare a oricareia dintre cele 2 categorii;
        ◦ introducerea anumitor conditii in vederea stabilirii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
        ◦ stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit pentru costuri salariale;


        ◦ modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
        ◦ eliminarea unor formulare in vederea debirocratizarii.
 

       Principalele modificari ale schemei de ajutor de stat instituite prin H.G. nr.332/2014:

        ◦ inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
        ◦ introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
        ◦ modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca inalt calificate si calificate;
        ◦ introducerea criteriului privind angajarea fortei de munca inalt calificata si calificata remunerata cu un salariu minim brut lunar in valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv in valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net).
        ◦ eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Cerificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare. Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS.
        ◦ modificarea intensitatilor maxim admise in functie de nivelul de dezvoltare al judetelor, astfel incat sa se elimine decalajele de dezvoltare dintre judete prin stimularea realizarii de investitii in judetele slab dezvoltate;
        ◦ introducerea posibilitatii utilizarii bugetului neconsumat in anii anteriori; flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat.

       "Vreau sa adaptam prevederile schemelor de ajutor de stat atat la realitatile economice cat si la nevoile si provocarile carora trebuie sa faca fata mediul de afaceri din Romania. Pentru asta, lansam in dezbatere publica un amplu proces de consultare cu toti actorii din piata care ar putea sa beneficieze de cele doua scheme de ajutor de stat administrate de MFP", a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.
 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiect de hotarare

Nota de fundamentare


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor de statfinantaremediu de afaceri


Data aparitiei: 04 Iulie 2019

Votati articolul "Finantele aduc modificari importante schemelor de ajutor de stat. Care sunt conditiile?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X