email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masurile anticriza ale Guvernului: somaj tehnic, linii de credit pentru firme, rambursari de TVA

Masurile anticriza ale Guvernului: somaj tehnic, linii de credit pentru firme, rambursari de TVA
somaj tehniccreditimm-uritaxe si impozite

Mai multe masuri economice menite sa diminueze efectele negative ale epidemiei COVID-19 asupra firmelor care isi vor suspenda activitatea au fost aprobate recent de Guvern. Anumite segmente din economie, asa cum sunt hotelurile, restaurantele si transportul rutier de persoane, vor fi aproape paralizate in urmatoarea perioada, asa ca statul a luat decizia de a le sustine.
 

Printre masurile anticriza se numara sustinerea finan­ciara de la buget pentru plata somajului tehnic, credite garantate de stat pentru intreprinderile mici si mijlocii si rambursarea TVA.


Somajul tehnic va fi suportat de la buget

Printre cele mai importante masuri pe care le va lua Guvernul in urmatoarea perioada se numara plata de la buget a somajului tehnic, in limita a 75% din salariul brut. 
 

Afla mai multe informatii despre procedura pe care trebuie s-o urmeze firmele privind somajul tehnic! >>
 

De retinut faptul ca nu toate companiile vor beneficia de aceasta facilitate, ci doar cele afectate direct de masurile restrictive care au fost luate pe perioada situatiei de urgenta. 

Dau exemplu hoteluri, restaurante, cafenele, institutii de spectacole, prin suspendarea activitatii pe perioada situatiei de urgenta. Practic, acesti angajatori, aceste companii sau alte categorii de angajatori, ca urmare a masurilor restrictive adoptate de autoritati in baza decretului pentru situatii de urgenta, este clar ca nu isi pot plati angajatii, pentru ca si-au intrerupt temporar, total sau partial activitatea”, a clarificat Ludovic Orban.

Asadar, Guvernul a luat in calcul diferentierea in doua categorii de angajatori. Prima este aceea care a fost afectata direct de masuri restrictive (HORECA, hoteluri, restaurante, cafenele, institutii de spectacol) si a doua este afectata de diferite consecinte ale epidemiei.

Firmele afectate de pandemie, nu de masurile luate de Guvern, trebuie sa depuna o declaratie pe proprie raspundere, o conditie fiind scaderea cifrei de afaceri cu minim 25%. 

O categorie de companii sunt cele care nu au fost afectate direct de masuri restrictive, dar au fost afectate de diferite consecinte ale epidemiei de coronavirus. Pentru a putea beneficia de aceasta plata pentru salariatii pe care nu ii pot permite sa-si plateasca, companiile trebuie sa depuna o declaratie care sa arate ca le-au scazut afacerile cu cel putin 25%.”, a declarat premierul Orban.


Credite garantate de stat 

Premierul a mai spus ca vor fi alocate linii de credit pentru companii prin programul IMM Invest Romania. Valoarea maxima a creditelor pentru finantarea capitalului de lucru acordate unei firme nu poate depasi media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, in limita a 5.000.000 lei. Pentru creditele de investitii valoarea maxima a finantarii este vorba despre suma de 10.000.000 lei. Pentru creditele de investitii, valoarea maxima a finantarii este de 10 mil. lei. In cazul microintreprinderilor, valoarea maxima este de 500.000 lei, iar pentru intreprinderile mici de un milion de lei, cu garantiile acoperind 90% din valoarea creditului. 

Conditia este ca firmele sa dovedeasca printr-un atestat de la Ministerul Economiei (obtinut in mediul online) ca au suferit pierderi de pe urma epidemiei de coronavirus.

Creditele ori liniile de credit sunt pentru investitii sau pentru asigurarea capitalului de lucru, iar garantia statului reprezinta 80% din valoarea creditului (90% pentru microintreprinderi). 
 

Firmele a caror activitate va fi afectata de noul virus pot primi certificate de situatie de urgenta de la stat, pe care le pot utiliza pentru a obtine credite, dar si ca sa renegocieze contracte cu partenerii. Citeste mai multe despre certificatul de situatie de urgenta pe care trebuie sa il obtina firmele afectate.
 

Rambursari de TVA

Statul va asigura rambursarea TVA pana in limita sumei de 9 miliarde lei pentru a asigura fluxul de capital catre companii, tocmai pentru a putea permite companiilor sa beneficieze de capitalul de lucru necesar pentru functionare. 


Alte masuri anticriza

Va fi majorat bugetul alocat pentru decontarea concediilor medicale. 

Va fi amanat termenul imita pentru plata impozitelor si taxelor locale (cladiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport) pana la 30 iunie de la 31 martie. 

Tododata, se mai suspenda sau nu incep masurile de executare silita, cu exceptia celor care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala, provenite din savarsirea de infractiuni. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehniccreditimm-uritaxe si impozite


Data aparitiei: 19 Martie 2020

Votati articolul "Masurile anticriza ale Guvernului: somaj tehnic, linii de credit pentru firme, rambursari de TVA":
Rating:

Nota: 4.19 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X