email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a stabilit conditiile pentru somajul tehnic. Firmele trebuie sa depuna certificatul de situatie de urgenta

Guvernul a stabilit conditiile pentru somajul tehnic. Firmele trebuie sa depuna certificatul de situatie de urgenta
somaj tehnicfirmeasigurari de sanatatecoronavirus

UPDATE in 19 martie 2020. Guvernul a anuntat ca a stabilit conditiile pentru somajul tehnic in timpul starii de urgenta. Potrivit actului normativ aprobat, pentru perioada suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii temporare a activitatii, indemnizația de care beneficiaza salariatii va fi suportata de stat. 

Primele estimari arata ca aproape 500.000 de contracte de munca urmeaza sa fie suspendate. Nivelul indemnizatiei va fi de minimum 75% din salariul de baza. Decontarea sumelor platite cu titlu de indemnizatie, din bugetul asigurarilor pentru somaj, se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reintregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate pentru aceasta interventie si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate ale Programului Operational Capital Uman.

Afla mai multe informatii despre procedura pe care trebuie s-o urmeze firmele privind somajul tehnic! >>
 

De prevederile prezentate mai sus vor beneficia salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:

a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si detin Certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobata prin ordin.

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazuta pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

"O alta masura foarte importanta pe care am luat-o este aceea de a asigura plata somajului tehnic, plata angajatilor care intra in somaj tehnic din bugetul Ministerului Muncii, prin intermediul ANOFM, prin bugetul de somaj. Practic, aici am luat aceasta decizie pentru ca este clar ca foarte multe companii sunt afectate direct sau indirect de epidemie si multe companii, pentru ca li s-au redus veniturile, li s-au redus incasarile,

cifra de afaceri, nu au veniturile necesare pentru a asigura plata salariilor angajatilor si exista riscul ca angajatii sa fie trimisi in somaj, sa fie dati afara utilizandu-se cazul de forta majora sau sa li se suspende contractele de munca. Decizia este de a plati din bugetul fondului de somaj 75% din salariul brut, cat este, practic, indemnizatia lunara pentru perioada de somaj tehnic, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut", a anuntat Orban.
 

Firmele a caror activitate va fi afectata de noul virus pot primi certificate de situatie de urgenta de la stat, pe care le pot utiliza pentru a obtine credite, dar si ca sa renegocieze contracte cu partenerii. 

Guvernul doreste sa elibereze prin Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri certificate pentru situatii de urgenta pentru firmele care isi vor inchide activitatea din cauza coronavirusului. De retinut faptul ca certificatele se acorda doar in perioada in care functioneaza starea de urgenta in Romania, perioada decretului, pentru a beneficia de banii de la stat in cazul somajului tehnic. Acest certificat va fi emis online. 

Certificatele de Situatie de Urgenta pot fi solicitate, pentru inceput, de firmele care isi desfasoara activitatea in cel putin unul dintre urmatoarele sectoare: transport, turism, horeca, organizari de evenimente, publicitate, invatamant privat si activitati adiacente, industria confectiilor, incaltamintei si pielariei, servicii destinate populatiei. Pentru a-l obtine, companiile trebuie sa dovedeasca faptul ca au incasari cu 40% mai mici fata de perioada similara a anului trecut. Guvernul vrea sa impuna o serie de criterii pentru obtinerea certificatului de urgenta. Compania va depune o declaratie care contine datele companiei, motivul si justificarea solicitarii si o declaratie pe proprie raspundere pe baza unei semnaturi electronice. 

Pentru a fi considerat eligibil un operator economic, se iau in calcul urmatoarele date interne: balanta contabila, dovada contractelor suspendate, marimea companiei. Totodata, firma nu trebuie sa aiba datorii la bugetul de stat si trebuie sa prezinte dovada contractelor de munca si obligativitatea pastrarii angajatului pentru cel putin inca 6 luni. 
 

Ce avantaje ofera somajul tehnic si care sunt conditiile? Afla mai multe informatii despre procedura pe care trebuie s-o urmeze firmele privind somajul tehnic! >>


Iata mai jos prevederile documentului:


Art. XI. – (1) Pe perioada starii de urgenta instituita prin Decretul Presedintelui Romaniei nr.195/2020, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2,  indemnizatiile de care beneficiaza salariatii, de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platite din fondul de salarii, se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.

(2) Angajatorii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia sa  mentina raporturile de munca ale persoanelor in cauza pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. XII – (1) In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art.XI, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca sau a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 1 la prezenta ordonanta de urgenta, insotita de urmatoarele documente:

    a) certificatul de situatie de urgenta eliberat de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri;

    b) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia prevazuta  la art. 1, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 2  la prezenta ordonanta de urgenta. 


(2) Modelul certificatului prevazut la alin.(1) lit.a) si conditiile de acordare a acestuia se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, in termen de maximum 5 zile de la intrarea in vigoare prezentei ordonante de urgenta.
 

Art. XIII. – (1) Documentele prevazute la art.XII alin. (1) se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

(2) Decontarea, din bugetul asigurarilor pentru somaj, a sumelor platite cu titlu de indemnizatie se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor.

Art. XIV. – Sumele platite din bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit art. XI alin. (1) se reintregesc din fonduri externe nerambursabile de catre Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate pentru aceasta interventie si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate ale Programului Operational Capital Uman

Art. XV. - Utilizarea sumelor virate in contul angajatorului din bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute la art. XIII alin. (2), cu alta destinatie decat cea stabilita in prezenta ordonanta atrage dupa sine raspunderea penala.


Citeste si - Masurile anticriza ale Guvernului: somaj tehnic, linii de credit pentru firme, rambursari de TVA​


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicfirmeasigurari de sanatatecoronavirus


Data aparitiei: 18 Martie 2020

Votati articolul "Guvernul a stabilit conditiile pentru somajul tehnic. Firmele trebuie sa depuna certificatul de situatie de urgenta":
Rating:

Nota: 4.02 din 5 din 92 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X