email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 intrebari despre certificatul de situatie de urgenta la care a raspuns Ministerul Economiei

10 intrebari despre certificatul de situatie de urgenta la care a raspuns Ministerul Economiei
somaj tehniccertificat de situatie de urgentaincasarivenituri

Certificatele de situatie de urgenta au dat nastere la numeroase intrebari in ultima perioada, cand mediul de afaceri este afectat de masurile luate pentru prevenirea raspandirii epidemiei de coronavirus. De aceea, Ministerul Economiei, Energiei si mediului de afaceri din Romania a luat decizia de a raspunde tuturor intrebarilor legate de acest subiect de foc.
 

Am preluat postarile facute pe pagina de Facebook a institutiei si vi le prezentam mai jos:
 

1. Ce tip de certificat este necesar pentru a beneficia de ajutorul de somaj tehnic de 75%?

Niciunul! Ajutorul de somaj tehnic de 75% se obtine fara certificat!

Citeste: 5 lucruri NOI pe care trebuie sa le stii despre somajul tehnic 


2. Pentru ce domenii se elibereaza Certificatul de Situatie de Urgenta Tip I (ALBASTRU)?

Certificatul de Situatie de Urgenta Tip I se elibereaza, pana in acest moment:

- Conform Ordonantei militare nr. 1/2020, pentru:

  •  suspendarea activitatii de servire si consum al produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice, organizata de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, in spatiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locatiei
  • suspendarea activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear si de ingrijire personala, realizate in spatii inchise
  •  operatorii economici care au interzis sa organizeze si sa desfasoare orice eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, in spatii deschise
  • operatorii economici care distribuie medicamente la export
  • operatorii economici aerieni care efectueaza zboruri spre si dinspre Spania si Italia, pentru toate aeroporturile din Romania

- cu exceptia zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfa si corespondenta, umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta, precum si aterizarilor tehnice necomerciale

- conform Ordonantei militare 2/2020, pentru:

  •  operatorii economici care desfasoara activitati in cabinetele de medicina dentara
  • operatorii care desfasoara activitati de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor in centrele comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici,

cu exceptia:

• vanzarii produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice si a serviciilor de curatatorie

• vanzarii produselor electronice si electrocasnice de catre operatorii economici care asigura livrarea la domiciliul/sediul cumparatorului;

• vanzarii produselor si serviciilor de optica medicala

- Conform Ordonantei militare nr. 3/2020, pentru:

  •  operatorii economici de pe:

- raza portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagra

- Dunare, mila marina 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bastroe, pentru interzicerea temporara a accesului navelor pe perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escala situat intr-o zona rosie/galbena

  • operatorii economici aerieni care efectueaza zboruri spre si dinspre Franta si Germania, pentru toate aeroporturile din Romania

- cu exceptia zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfa si corespondenta, umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta, precum si autorizarilor tehnice necomerciale. 
 

Desi acesta este raspunsul Ministerului Economiei, recent s-a discutat despre faptul ca in unele cazuri firmele nu vor mai avea  nevoie de certificatele pentru situatii de urgenta. Aceste acte se vor folosi pentru alte situatii: pentru forta majora, pentru amanarea platii utilitatilor, chiriei, altceva.
 

3. Unde se solicita eliberarea certificatelor?

Certificatele de Situate de Urgenta vor fi solicitate si eliberate, exclusiv online, prin aplicatia ce va putea fi accesata din platforma http://prevenire.gov.ro in termen de 5 zile de la publicarea Ordinului Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri nr. 791/24.03.2020 in Monitorul Oficial nr. 248/25.03.2020.
 

4. De unde se descarca declaratia pe proprie raspundere?

Declaratia pe propria raspundere se va putea descarca din aplicatia dedicata, ce va fi operationalizata pe platforma http://prevenire.gov.ro in termen de 5 zile de la publicarea Ordinului Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri nr. 791/24.03.2020 in Monitorul Oficial nr. 248/25.03.2020.
 

5. Cand preconizati ca societatile comerciale vor avea posibilitatea sa obtina CSU?

Incepand cu data de 31 martie 2020. Potrivit Ordinului, in termen de 5 zile de la publicarea in Monitorul Oficial operatorii economici vor putea solicita unul dintre cele 2 tipuri de CSU.

Obtinerea acestui document va fi un proces simplu si transparent. El va fi eliberat exclusiv online, fara costuri, in cateva minute dupa depunerea exclusiv online a documentelor.
 

6. Declaratia pe proprie raspundere este diferita in functie de tipul de certificatului de urgenta?

Nu. In Declaratia pe propria raspundere aveti o optiune, pe care trebuie sa o bifati pentru a preciza ce fel de CSU (certificat de situatie de urgenta) doriti.
 

7. Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, care nu se incadreaza pentru somaj tehnic, pot beneficia de CSU?

Orice operator economic a carui activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 si a inregistrat reducerea incasarilor sau veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor sau veniturilor din perioada ianuarie - februarie 2020 sau este inchis poate solicita CSU pentru a fi ajutat in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati/ masuri de sprijin (cum ar fi plata utilitatilor, in relatiile comerciale etc.).

In ceea ce priveste aceasta masura, recent s-a discutat despre eliminarea prevederii cu privire la scaderea incasarilor cu 25%. Mai multe informatii AICI.>>
 

8. Administratorii de microfirme care isi obtin veniturile prin dividende pot beneficia de certificate?

Certificatele de Situatie de Urgenta se acorda operatorilor economici a caror activitate este afectata de pandemia SARS-CoV-2.
 

9. Agentiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, ce tip de certificat pot solicita?

Daca sunt afectate la incasari/venituri – pot solicita CSU tip 2 (galben).

Daca sunt afectate de Ordonantele militare 1, 2 si 3 – pot solicita CSU de tip 1( albastru).
 

10. Firmele beneficiare Start-up Nation pot solicita CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, dupa cum urmeaza:

a) TIP 1 (ALBASTRU) - eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce va putea fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro in momentul operationalizarii aplicatiei electronice, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate Ordonantele militare 1, 2 si 3)

b) TIP 2 (GALBEN) – eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce va putea fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro in momentul operationalizarii aplicatiei electronice din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

 

Citeste mai multe informatii despre cum a fost simplificata procedura privind somajul tehnic. >>

Foto: Facebook Ministerul Economiei


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehniccertificat de situatie de urgentaincasarivenituri


Data aparitiei: 30 Martie 2020

Votati articolul "10 intrebari despre certificatul de situatie de urgenta la care a raspuns Ministerul Economiei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X