Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

OUG nr. 38/2020: autoritatile si institutiile publice vor primi online documentele cu semnatura electronica

OUG nr. 38/2020: autoritatile si institutiile publice vor primi online documentele cu semnatura electronica
semnatura electronicamonitorul oficialinstitutii publice

Ordonanta de urgenta nr. 38/2020 obliga autoritatile si institutiile publice sa primeasca online documentele cu semnatura electronica, pe care le trimit persoanele fizice si firmele. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 289 din 7 aprilie 2020. 

Procedura eliberarii de catre institutiile si autoritatile publice a documentelor semnate electronic a intrat in vigoare din 7 aprilie 2020. In termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a OUG nr. 38/2020, autoritatile si institutiile publice vor emite actele normative de punere in aplicare a acestei ordonante.
 

Ordonanta de urgenta nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice

Avand in vedere dispozitiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE,

tinand cont de faptul ca pentru asigurarea unei implementari eficiente a dispozitiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesara adoptarea unor masuri asemanatoare care sa fie aplicabile unitar la nivelul administratiei publice,

tinand cont de dispozitiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, care prevad ca autoritatile administratiei publice vor lua masurile necesare pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,

luand in considerare ca una dintre modalitatile de punere in aplicare la nivelul administratiei publice a masurilor mentionate in Decretul nr. 195/2020 presupune crearea cadrului legal necesar utilizarii semnaturii electronice si a documentelor electronice,
avand in vedere necesitatea recunoasterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice si ale semnaturii electronice, astfel incat activitatea institutiilor si autoritatilor publice sa se poata desfasura prin mijloace electronice in deplina siguranta si in conditii de legalitate,

avand in vedere declararea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, fiind necesara adoptarea in regim de urgenta a masurilor mentionate anterior, astfel incat sa se asigure o functionare corespunzatoare a institutiilor si autoritatilor publice,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,



Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1. -

(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general pentru utilizarea la nivelul autoritatilor si institutiilor publice a semnaturii electronice si a documentelor electronice.

(2) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica autoritatilor publice prevazute in Constitutia Romaniei, republicata, in titlul III, capitolul I, II si VI.

Art. 2. -

In cadrul prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile definitiile relevante prevazute la art. 3 din Regulamentul nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

Art. 3. -

(1) Actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata.

(2) Actele prevazute la alin. (1) sunt asimilate inscrisurilor autentice.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), tipul de semnatura electronica aplicabila actelor interne emise in format electronic de catre autoritatile si institutiile publice se stabileste de catre acestea.

Art. 4. -

(1) In cadrul procedurilor de elaborare, avizare si prezentare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, initiate in vederea adoptarii sau aprobarii de catre Guvern, actele si documentele autoritatilor si ale institutiilor publice semnate cu semnatura electronica calificata au forta juridica a inscrisurilor autentice.

(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de acte normative se stabilesc prin hotarare a Guvernului la propunerea Secretariatului General al Guvernului.

Art. 5. -

(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice au obligatia primirii inscrisurilor semnate cu semnatura electronica.

(2) Autoritatile si institutiile publice stabilesc tipul de semnatura electronica aplicabila pentru utilizarea de catre persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autoritati, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

(3) Inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, sunt asimilate, in ceea ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.

(4) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice emit actele administrative necesare punerii in aplicare a dispozitiilor prevazute la alin. (2).

Art. 6. -

(1) In vederea primirii documentelor electronice, autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti.

(2) In situatia in care primirea documentelor electronice nu se poate realiza in conformitate cu dispozitiile alin. (1), autoritatile si institutiile publice vor utiliza in acest sens posta electronica.

(3) Inscrisurile emise de catre autoritatile si institutiile publice ca urmare a primirii unor documente in conformitate cu prevederile alin. (1) sau (2) se comunica in format electronic, cu exceptia situatiei in care exista o cerere contrara.

(4) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.

 

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicamonitorul oficialinstitutii publice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Aprilie 2020


Votati articolul "OUG nr. 38/2020: autoritatile si institutiile publice vor primi online documentele cu semnatura electronica":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi


Alte articole publicate in data de 08 Aprilie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X