email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul: Autentificarea, necesara la inregistrarea in (SPV), se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente

Fiscul: Autentificarea, necesara la inregistrarea in (SPV), se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente
spvcertificat digitalanaf

Autentificarea, necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual (SPV), se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente. 

SPV este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. Acesta permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu, anunta institutia intr-un material oficial.
 

Citeste si: ANAF s-a mutat online! Lista completa a serviciilor oferite de la distanta
 

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV. 

Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola. Acestea, pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual, fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.

Aprobarea inrolarii in mediul electronic in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente: 

a) decizie de impunere – emisa incepand cu anul 2013 sau 

b) decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau 

c) somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.

d) numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
 

IMPORTANT!

 Incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 01.01.2015, aprobarea inregistrarii in SPV se realizeaza cu usurinta in mediul electronic. In acest sens, este necesar ca la momentul completarii formularului web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii, selecteaza optiunea "Verificare numar document", iar campul "Numar document" sa fie completat cu numarul documentului. 

Serviciul Spatiul Privat Virtual este usor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24. 

Accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea ‘’Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual’’.

ANAF reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro. Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT.


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
spvcertificat digitalanaf


Data aparitiei: 13 Aprilie 2020

Votati articolul "Fiscul: Autentificarea, necesara la inregistrarea in (SPV), se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente":
Rating:

Nota: 4.64 din 5 din 11 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X