email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare la Impozitul pe cladiri - o noua lege in Parlament

Modificare la Impozitul pe cladiri - o noua lege in Parlament
impozitcladirecod fiscal

Incepand de la 1 ianuarie 2021, ar putea intra in vigoare o lege pentru simplificarea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor, conform unui proiect inregistrat recent la Senat.

Potrivit proiectului, articolul 459 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ar putea fi modificat in modul urmator:

(1^1) In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice in care suprafata folosita in scop nerezidenpal este de pana la 50 m2, indicata prin declaratie pe propria raspundere, si cu conditia ca cheltuielile cu utilitatile sa nu fie inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul se calculeaza prin insumarea:

a) impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457;

b) impozitului determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential prin aplicarea cotei stabilite conform art. 458 asupra valorii impozabile stabilite conform art. 457, fara a fi necesara stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevazute la art. 458 alin. (1).

Se doreste inlaturarea obstacolelor birocratice din calea antreprenorilor din Romania. Pentru spatile mici din cadrul cladirilor, spatii de pana la 50 m2, cladiri pot fi incadrate ca fiind „cladiri cu destinatie mixta” fara a fi nevoie de documentaie cadastrala si fara intocmirea unui raport de evaluare la fiecare 5 ani.

Proprietarul cladirii inchiriaza persoanei juridice un spatiu de pana la 50 m2 pentru desfasurarea activitatilor economice, in raspunderea persoanei fizice fiind plata utilitatilor aferente cladirii.



"Aceasta noua abordare imbina prevederile existente ce tin de existenta documentarii suprafetei alocate activitatii economice, permitand astfel o delimitare a spatiului prin acordul partilor. In felul acesta, se inlesneste incadrarea de destinatie „mixta” a cladirilor, permitand autoritatilor locale o mai buna colectare a impozitelor datorate, un regim mai predictibil de functionare a persoanelor juridice si un cost redus pentru functionarea acestora (prin reducerea complexitatii birocratiei si cheltuielilor periodice aferente costurilor de evaluare a periodica a cladirii).", explica initiatorii proiectului legislativ.

In forma existenta, Codul Fiscal prevede impozitarea diferita a cladirilor rezidentiale, nerezidentiale si cele cu destinatie mixta, atunci cand sunt in proprietatea persoanelor fizice. Formula de impozitare, dar mai ales birocratia aferenta declararii acestor spatiii reprezinta obstacole in vederea derularii activitatii antreprenoriale in Romania.

Situapa cladirilor cu folosire mixta a ramas neclarificata inca din anul 2016, fiind subiectul multiplelor interpretari ale autoritatilor locale. „Destinatia” unei cladiri se refera la tipurile de activitate ce au loc in respectiva cladire: rezidential, nerezidential si mixt.

Daca la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal, dar la care nu se desfasoara activitate economica (prin declaratia pe propria raspundere a persoanei fizice ce detine cladirea), atunci impozitul se calculeaza aferent metodei de calcul pentru cladiri rezidentiale, conform articolului 247 din Codul Fiscal. Insa, daca la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal al unei persoane juridice, iar cheltuielile cu utilitatile revin, conform contractului si conform situatiei faptice, in sarcina persoanei juridice, atunci impozitul cladirii se calculeaza ca si cand cladirea este utilizata in scop nerezidential.

In situafia in care intr-o cladire se desfafoara atat activitati mixte, respectiv rezidentiale cat si activitati economice (nerezidentiale),
incadrarea impozitarii acelei cladiri este determinata de delimitarea spatiului ce este folosit in scopuri rezidentiale si nerezidentiale.

Daca suprafetele utilizate nerezidential, in scop economic, nu sunt delimitate in mod contractual, atunci conform art. 459 din Codul Fiscal, impozitul este determinat de cine plateste utilitatile inregistrate la respectiva cladire. Daca utilitatile sunt platite de catre persoana fizica (proprietarul), atunci cladirea este impozitata in regim rezidential, iar daca sunt platite de catre persoana juridica, atunci cladirea este impozitata in regim nerezidential.

Atunci cand suprafetele sunt delimitate contractual, cu scop mixt, determinarea impozitului se face prin depunerea la autoritatea locala a unui raport de evaluare al unui evaluator autorizat de catre ANEVAR ce trebuie refacut si redepus la fiecare 5 ani.

In practica s-au intalnit cazuri in care delimitarea nu putea fi facuta de catre evaluator, astfel proprietarii fiind obligati sa declare intreaga suprafata in regim de impozitare nerezidentiala, aceasta situatie regasindu-se ulterior in pretul perceput pentru chiria persoanei juridice, potrivit situatiei actuale descrisa in document.

 

Foto: pixabay.com

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitcladirecod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2020


Votati articolul "Modificare la Impozitul pe cladiri - o noua lege in Parlament":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare R.O.F - in ce sens ?

Intrebare:
Buna seara !

Institutia a primit o Adresa oficiala
de la Compartimentul de Audit
prin care i s-a cerut:
modificarea Regulamentului de organizare si functionare ( R.O.F. ),
in sensul inserarii unor articole /prevederi
tinand cont de art.5 din OMFP nr.2861 /2009.

"Răspunderea pentru buna organizare a lucrărilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr.82 /1991, republicată, şi în conformitate cu reglementările contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării entităţii. În vederea efectuării inventarierii, aceste persoane aprobă proceduri scrise, adaptate specificului activităţii, pe care le transmit comisiilor de inventariere". ( art.5 din OMFP nr.2861 /2009 ).

Va rog foarte mult sa imi spuneti
ce anume trebuie scris in R.O.F. ?

La ce trebuie sa se refere
acele prevederi
cu care sa se completeze ROF-ul ?
Ce va trebuii sa contina ROF-ul ?

Cu ce ar trebui sa se completeze ROF-ul ?

Raspuns: Va multumesc foarte mult pentru raspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2021 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X