Cele 3 luni acordate prin gratia OUG 44/2018 se apropie cu pasi repezi de final. Nu uitati ca, potrivit dispozitiilor legale, contribuabilii mari si mijlocii au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu data de 1 septembrie 2018.
Daca va numarati printre contribuabilii mari si aveti dileme in privinta transmiterii electronice de fisiere pentru casa de marcat, le vom lamuri mai jos cu ajutorul expertului nostru.
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Acest studiu de caz are drept subiect o firma, care face parte din categoria marilor contribuabili, ce a achizitionat o casa de marcat electronica in luna august (noul model de case de marcat). Casa de marcat a fost inregistrata la ANAF si are numarul unic de identificare. Dar intrebarea este ce declaratie trebuie depusa lunar pe site-ul eguvernare si cum se completeaza aceasta.
De asemenea, este important de aflat daca declaratia respectiva trebuie depusa si pentru luna august sau doar incepand cu luna septembrie.
Casele de marcat eletronice si marii contribuabili: raspunsul specialistului
Asa cum reiese din prevederile OPANAF 627/2018 fisierele XML cu datele prevazute de legislatia in vigoare (spre exemplu, cele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc.) sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Conform art. III alin.1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala., ceea ce insemana ca primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Fisierele cu informatiile referitoare la aparatele de marcat electronice fiscale sunt validate si atasate fisierului pdf prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, insa pana in prezent nu a aparut un asemenea program.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.