email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor este in Monitor

Procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor este in Monitor
granturi pentru investitiifonduri nerambursabileimm-uri

Prin Ordinul nr. 3396/2020 a fost aprobata procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1163 din 2 decembrie 2020, data de la care a intrat in vigoare. 

Anexa cu procedura este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1163 bis.

Amintim ca masura 3 granturi pentru investitii face parte din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin OUG nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile. Din 3 decembrie 2020 poate fi completat formularul pentru etapa de inscriere.  Acesta va ramane activ pana vineri, 29 ianuarie 2021 ora 20.00.

Citeste si: Care sunt domeniile de activitate eligibile in masura Granturi pentru investitii
 

 Procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii: informatii utile

Masura este valabila pana la 30 iunie 2021, platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023. Bugetul total alocat masurii este in valoare totala de 550.000.000 euro (2.661.725.000 lei), din care 415.870.000 euro (2.012.602.865 lei) se aloca din bugetul POC 2014-2020 si 62.380.500 euro (301.890.430 lei) cofinantare de la bugetul de stat si 71.749.500 euro (347.231.705 lei) contributia proprie.

Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de 3.000 de beneficiari.


 

Care sunt beneficiarii de ajutor de stat?

Intreprinderea unica include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:

(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi unice.

(1) Domeniile de investitii sustinute din fonduri externe nerambursabile si din cofinantarea bugetului de stat in cadrul prezentei masuri includ:

a) industria alimentara, panificatie, patiserie si alte activitati asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distributie si ambalare;
b) industria auto si servicii specifice auto, inclusiv servicii de reparatii si spalatorii auto si altele asemenea;
c) energie si echipamente/tehnologii/utilaje pentru eficienta energetica;
d) constructii, materiale de constructii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii in constructii;
e) servicii de transport, inclusiv servicii de transport international;
f) servicii de ingrijire si intretinere corporala;
g) servicii de reparatii si intretinere;
h) turism, pensiuni turistice, hoteluri, restaurante si servicii de agrement, inclusiv infrastructura specifica de agrement;
i) confectii metalice/lemn/mobilier;
j) confectii textile/pielarie;
k) industria farmaceutica si echipamente medicale, inclusiv depozite medicale pentru interventii in situatii de urgenta;
l) industrii creative, inclusiv din domeniul culturii si serviciilor creative;
m) servicii de educatie: crese si gradinite, scoli;
n) servicii de sanatate: cabinete medicale, echipamente medicale, dispozitive medicale si altele asemenea;
o) comert.

Granturile pentru investitii in cadrul prezentei masuri se acorda beneficiarilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) au avut activitate curenta/operationala desfasurata de minimum un an inaintea inregistrarii electronice a formularului de inscriere-plan de investitii prevazut in Anexa 1 la prezenta procedura;
b) au inregistrat profit operational din activitatea curenta, respectiv din activitatea de exploatare in unul din exercitiile financiare din ultimii 2 ani inainte inregistrarii electronice a formularului de inscriere-plan de investitii prevazut in Anexa 1 la prezenta procedura;
c) se angajeaza sa asigure sustenabilitatea proiectului, respectiv sa asigure desfasurarea activitatii operationale/curente pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii grantului pentru investitii;
d) realizeaza minimum 50% din valoarea veniturilor planificate in cadrul formularului de inscriere-plan de investitii (anexa 1) in primii 2 ani de durabilitate, iar diferenta pana la sfarsitul perioadei de durabilitate, respectiv anul al treilea;
e) dispun de cofinantare proprie a proiectului in procent de minimum 15% din valoarea eligibila a proiectului de investitii solicitat pentru finantare pentru implementarea in regiunile mai putin dezvoltate, iar pentru locatia implementarii in regiunea Bucuresti-Ilfov, de minimum 30% din valoarea eligibila a proiectului solicitat la finantare. Obligativitatea asigurarii procentelor minime de cofinantare se calculeaza pentru locatia implementarii proiectelor de investitii si nu pentru sediul social. Pentru cazurile in care activitatea se desfasoara este la terti, locatia implementarii va fi la sediul social sau la unul din punctele de lucru.
f) se angajeaza sa prezinte dovezi privind rezonabilitatea costurilor pentru investitiile pentru care se solicita ajutor de stat (minim o oferta de pret pentru fiecare element de cost).
g) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
h) nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.

 Procedura de inscriere in Program

5.1. (1) Inscrierea in program, creare profil, user, parola si completarea formularului electronic de inscriere – plan de investitii (Anexa 1) in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro Aplicantii au obligatia de a urmari permanent adresa de e-mail folosita la inscriere precum si informatiile referitoare la masura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, depunere documente decont, incarcare documente cheltuieli, efectuare plati, monitorizare, raportare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office.

(2) Inscrierile in cadrul masurii se vor realiza in doua etape distincte:

a) Etapa de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica atat datele reprezentantului legal/imputernicit (Anexa 3) cat si datele IMM din domeniile eligibile conform art 3.2, alin (1) din prezenta procedura.
b) Etapa de inscriere in cadrul masurii “Granturi pentru investitii” in care aplicantii, cu profilul, user, si parola generate in prima etapa, vor completa si transmite formularul electronic de inscriere – plan de investitii conform Anexei 1.

5.2. (1) Data de la care este activa prima etapa  de creare profil, user si parola se comunica pe site-ul institutiei inainte de data inceperii procesului propriu zis.

(2) Data de la care este activa a doua etapa  de inscriere in cadrul masurii “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 3 zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu zis.

(3) Aplicatia electronica de inscriere aferenta primei etape de creare profil, user si parola va ramane deschisa pe toata perioada implementarii tuturor masurilor instituite prin ORDONANTA DE URGENTA nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, cu completarile si modificarile ulterioare.

(4) Aplicatia electronica de inscriere aferenta celei de a doua etape de inscriere in cadrul masurii “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” va fi deschisa incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, pina la data de 29 ianuarie 2021, ora 20.00. 

5.3. Pentru participarea la masura “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola in prima etapa, generand prin aceasta actiune un cont de utilizator. Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta  pe toata perioada de implementare a masurii, vor putea accesa  documentatia transmisa si vor avea posibilitatea semnarii contractului, descarcarii si incarcarii de documente diverse aferente platii sau raportarii, in mod electronic. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului. Aplicatia va trimite pe toata perioada de implementare a masurii automat pe adresa de e-mail a solicitantului mesaje de avertizare asupra corespondentei cu MEEMA/AIMMAIPE, corespondenta prin care aplicantii vor fi informati asupra actiunilor ulterioare inscrierii precum contract aprobat,  clarificari, mesaje de incarcare documente, etc. 

5.4. (1) In momentul trimiterii formularului de inscriere - plan de investitii, aplicatia electronica va genera automat solicitantului un mesaj  de confirmare a efectuarii inregistrarii, mesaj care se va regasi in front office. 

(2) Dupa completarea si trimiterea on-line a formularului de inscriere - plan de investitii nu se mai pot face  completari/modificari asupra acestuia.

(3)  Dupa trimiterea formularului de inscriere - plan de investitii aplicantii vor avea posibilitatea vizionarii in timp real pe pagina aplicatiei a listei cu solicitantii inscrisi in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii in cadrul masurii. Ordinea la contractare in cadrul masurii se va face in ordinea punctajului obtinut. Calcularea punctajului planului de investitii se face in timp real si transparent, conform Anexei 4 la ORDONANTA DE URGENTA nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19.

In maxim 3 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la art. 5.2 alin (4) si in conformitate cu punctajul obtinut, aplicatia electronica va genera un numar de identificare pentru fiecare proiect in Registrul Unic Electronic, denumit numar RUE. 
Admiterea la finantare se va face  in  ordinea descrescatoare a punctajului obtinut la evaluarea planurilor de investitii on-line. La punctaje egale, departajarea se va face in functie de procentul cofinantarii, valoarea cifrei de afaceri si ordinea inscrierii aplicatiei.
5.7. Documentele ilizibile, incomplete sau neincarcate in aplicatie pot fi solicitate prin clarificari. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificari in termenul prevazut atrage dupa sine decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile masurii. 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
granturi pentru investitiifonduri nerambursabileimm-uri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Decembrie 2020


Votati articolul "Procedura de implementare a masurii Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor este in Monitor":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

SRL- statut microintreprindere

Intrebare: As avea nevoie de o lamurire legata de o societate, un SRL-D infiintat de curand (05.1.2012). Din cate am inteles, pentru a pastra statutul de microintreprindere, societatea trebuie sa angjeze pe cineva in termen de 60 de zile.

Intrebarile ar fi urmatoarele:

1. Acea persoana angajata, poate fi si pe un program minim ( 1 sau 2 ore este minim?) sau trebuie sa fie pe program de 8 ore pentru a putea pastra statutul de microintreprindere.

2. Eu ca si administrator, ma pot angaja la aceasta societate pe pozitia de manager pentru un program minim, cu un salariu minim pe economie, fara studii superioare (mentionez ca am studii superioare ca si economist, dar as dori sa fiu angajat pe o functie care sa nu influenteze)

Multumesc frumos,
Adrian.

Raspuns: Conform Normelor de aplicare ale art. 112 din Codul fiscal, pentru încadrarea în condiþia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Decembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X