email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA

Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA
cod tvamicrointeprinderecod fiscal

Subiectul de astazi este o societate platitoare TVA care a fost inactivata de ANAF din cauza sediului expirat. Aceasta masura a atras automat si anularea codului de TVA.

In aceasta speta avem urmatoarele dileme:

- Pe perioada cat dureaza activarea si eventual reobtinerea codului de tva, ce obligatii declarative revin acestei societati?;
- Se depune declaratia 311?;
- Se plateste TVA sau doar impozit microintreprindere?;


Anularea din oficiu a codului de TVA – consecinte: raspunsul specialistului

 Pentru livrarile efectuate/serviciile prestate care au locul in Romania, persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu este obligata sa colecteze TVA prin fiecare factura emisa si sa raporteze valoarea operatiunilor realizate in fiecare luna, prin completarea si transmiterea formularului cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal" reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 188  din 22 ianuarie 2018.

Acest formular cuprinde urmatoarele 5 sectiuni:



    1. FELUL DECLARATIEI
    2. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
    3. DATE PRIVIND ANULAREA INREGISTRARII IN SCOPURI DE TVA 
    4. DATE PRIVIND OBLIGATIA DE PLATA  pentru persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata este anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din  Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal  
Aceasta sectiune are urmatoarele doua subsectiuni:

    • A. Operatiuni efectuate dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA   in conditiile art. 316 alin. (11) lit.  a) - e) sau h) din Codul fiscal;

    • B. Livrari de bunuri si/sau prestari de  servicii efectuate inaintea anularii  inregistrarii in scopuri de TVA in  conditiile art. 316 alin. (11) lit.   a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit  sistemului TVA la incasare, in perioada in  care persoana impozabila nu are cod  valabil de TVA.

    1. DATE PRIVIND OBLIGATIA DE PLATA pentru persoanele impozabile care,dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, au fost inregistrate conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal. In aceasta sectiune se raporteaza valoarea  livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate dupa anularea, din   oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit.a) - e) sau h) din Codul fiscal, pentru care au fost/nu au fost emise facturi si  pentru care nu a fost colectata TVA  aferenta acestora in perioada in care  persoana impozabila a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat.       
                           
Valoarea operatiunilor efectuate din  sectiunea IV sau V se raporteaza prin inscrierea urmatoarelor informatii:

    • baza de impozitare TVA;
    • TVA aferenta bazei de impozitare TVA.

Perioada de raportare se completeaza prin inscrierea anului si lunii in care a intervenit exigibilitatea TVA  pentru operatiunile pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei, indiferent de faptul ca aceste operatiuni sunt de natura:

    • livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii;
    • achizitiilor de bunuri sau servicii  

De asemenea, pana pe data de 25 a lunii urmatoare livrarii bunurilor/prestarii serviciului, trebuia achitata,efectiv, bugetului de stat, si suma TVA colectata, datorata. Totusi, trebuie retinut faptul ca formularul cod 311 se depune numai daca in cadrul unei luni calendaristice se efectueaza operatiuni pentru care se datoreaza TVA, de exemplu:

    • livrari de bunuri si prestari de servicii;
    • achizitii intracomunitare de bunuri si servicii, impozabile in Romania;
   • achizitii de servicii impozabile in Romania prestate de persoane impozabile cu sediul activitatii economice in state terte.

Declaratia cod 311 se transmite lunar, chiar daca, anterior anularii codului de TVA, perioada fiscala a fost trimestrul calendaristic.
               
Declaratia se transmite obligatoriu electronic, conform prevederilor O.P.A.N.A.F. nr.  2.326/2017 privind declaratiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanta.
 
Furnizorul/prestatorul trebuie sa cunoasca faptul ca beneficiarul bunurilor/ serviciilor cumparate nu poate beneficia de exercitarea dreptului de deducere a sumei TVA colectate, inscrise in factura emisa de furnizorul/prestatorul al carui cod de TVA este anulat din oficiu.
 
Avand in vedere faptul ca are loc doar anularea codului de TVA care conduce doar la obligatia platii TVA pentru operatiunile taxabile realizate (livrari/prestari, achizitii intracomunitare de bunuri/servicii), obligatia de plata a impozitului pe venituri microintreprindere nu este afectata, motiv pentru care societatea respectiva datoreaza, in continuare, impozit pe venituri microintreprindere pentru toate veniturile realizate supuse acestui impozit conform prevederilor art. 53 din Codul fiscal.     



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noutatile privind monografiile in 2023?


Aflati noutatile in Ghidul Practic al Monografiilor Contabile! Contine 86 monografii nou-noute, de maxima actualitate in 2023, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificarile din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles:

    • Prezentarea cadrului legal
    • Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
    • Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
    • Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod tvamicrointeprinderecod fiscal


Data aparitiei: 14 Februarie 2020

Votati articolul "Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X