email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA

Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA
cod tvamicrointeprinderecod fiscal

Subiectul de astazi este o societate platitoare TVA care a fost inactivata de ANAF din cauza sediului expirat. Aceasta masura a atras automat si anularea codului de TVA.

In aceasta speta avem urmatoarele dileme:

- Pe perioada cat dureaza activarea si eventual reobtinerea codului de tva, ce obligatii declarative revin acestei societati?;
- Se depune declaratia 311?;
- Se plateste TVA sau doar impozit microintreprindere?;


Anularea din oficiu a codului de TVA – consecinte: raspunsul specialistului

 Pentru livrarile efectuate/serviciile prestate care au locul in Romania, persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu este obligata sa colecteze TVA prin fiecare factura emisa si sa raporteze valoarea operatiunilor realizate in fiecare luna, prin completarea si transmiterea formularului cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal" reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 188  din 22 ianuarie 2018.

Acest formular cuprinde urmatoarele 5 sectiuni:

    1. FELUL DECLARATIEI


    2. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
    3. DATE PRIVIND ANULAREA INREGISTRARII IN SCOPURI DE TVA 
    4. DATE PRIVIND OBLIGATIA DE PLATA  pentru persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata este anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din  Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal  
Aceasta sectiune are urmatoarele doua subsectiuni:

    • A. Operatiuni efectuate dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA   in conditiile art. 316 alin. (11) lit.  a) - e) sau h) din Codul fiscal;

    • B. Livrari de bunuri si/sau prestari de  servicii efectuate inaintea anularii  inregistrarii in scopuri de TVA in  conditiile art. 316 alin. (11) lit.   a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit  sistemului TVA la incasare, in perioada in  care persoana impozabila nu are cod  valabil de TVA.

    1. DATE PRIVIND OBLIGATIA DE PLATA pentru persoanele impozabile care,dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, au fost inregistrate conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal. In aceasta sectiune se raporteaza valoarea  livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate dupa anularea, din   oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit.a) - e) sau h) din Codul fiscal, pentru care au fost/nu au fost emise facturi si  pentru care nu a fost colectata TVA  aferenta acestora in perioada in care  persoana impozabila a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat.       
                           
Valoarea operatiunilor efectuate din  sectiunea IV sau V se raporteaza prin inscrierea urmatoarelor informatii:

    • baza de impozitare TVA;
    • TVA aferenta bazei de impozitare TVA.

Perioada de raportare se completeaza prin inscrierea anului si lunii in care a intervenit exigibilitatea TVA  pentru operatiunile pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei, indiferent de faptul ca aceste operatiuni sunt de natura:

    • livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii;
    • achizitiilor de bunuri sau servicii  

De asemenea, pana pe data de 25 a lunii urmatoare livrarii bunurilor/prestarii serviciului, trebuia achitata,efectiv, bugetului de stat, si suma TVA colectata, datorata. Totusi, trebuie retinut faptul ca formularul cod 311 se depune numai daca in cadrul unei luni calendaristice se efectueaza operatiuni pentru care se datoreaza TVA, de exemplu:

    • livrari de bunuri si prestari de servicii;
    • achizitii intracomunitare de bunuri si servicii, impozabile in Romania;
   • achizitii de servicii impozabile in Romania prestate de persoane impozabile cu sediul activitatii economice in state terte.

Declaratia cod 311 se transmite lunar, chiar daca, anterior anularii codului de TVA, perioada fiscala a fost trimestrul calendaristic.
               
Declaratia se transmite obligatoriu electronic, conform prevederilor O.P.A.N.A.F. nr.  2.326/2017 privind declaratiile fiscale care se transmit obligatoriu prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanta.
 
Furnizorul/prestatorul trebuie sa cunoasca faptul ca beneficiarul bunurilor/ serviciilor cumparate nu poate beneficia de exercitarea dreptului de deducere a sumei TVA colectate, inscrise in factura emisa de furnizorul/prestatorul al carui cod de TVA este anulat din oficiu.
 
Avand in vedere faptul ca are loc doar anularea codului de TVA care conduce doar la obligatia platii TVA pentru operatiunile taxabile realizate (livrari/prestari, achizitii intracomunitare de bunuri/servicii), obligatia de plata a impozitului pe venituri microintreprindere nu este afectata, motiv pentru care societatea respectiva datoreaza, in continuare, impozit pe venituri microintreprindere pentru toate veniturile realizate supuse acestui impozit conform prevederilor art. 53 din Codul fiscal.     



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod tvamicrointeprinderecod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Februarie 2020


Votati articolul "Consecinte privind anularea din oficiu a codului de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligativitatea repartizarii dividendelor

Intrebare: O societate a obtinut profit in anul 2012 iar repartizarea lor a fost facuta in anul 2014 in baza unui proces verbal. Impozitul pe aceste dividende urmeaza sa fie platit la Bugetul de Stat pana la 25.01.2015 daca nu sunt achitate asociatilor.

Intrebari:

1. Este posibila repartizarea dividendelor pentru anul 2012 in anul 2014 si nu in anul 2013???
2. Este corect faptul ca s-a inregistrat in contabilitate impozitul aferent dividendelor din 2012 si repartizat in 2014 chiar daca nu au fost platite dividendele asociatilor?

Multumesc!

Raspuns: Este posibila plata dividendelor in 2014 daca exista hotarare aga care sa specifice alocarea acestor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Februarie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 2 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X