In analiza noastra am ales o firma cu cod de TVA anulat, in faliment si cu sediul expirat, fapt care a dus la inactivarea ei din data de 07.07.2016. Cheltuielile si TVA-ul deductibil reprezinta cheltuieli nedeductibile si TVA-ul care nu se poate deduce in aceasta perioada cat are codul de TVA anulat. Vom vedea in ce declaratie se mentioneaza aceste sume (cheltuieli si TVA deductibila) si cum anume/
Daca firma are codul de TVA anulat ca urmare a inactivarii ei, nu se poate vorbi de TVA deductibil, avand in vedere TVA inscrisa in facturile de achizitii de bunuri si servicii de la furnizori nu poate fi dedusa conform prevederilor art. 11 alin. 6 din Codul fiscal.
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Numai in eventualitatea in care firma ar reusi sa se activeze si sa se reinregistreze in scop de TVA, va putea ajusta in favoarea sa TVA initial nededusa pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care nu are cod valabil de TVA, dar doar pentru bunurile aflate in stoc, bunurile de capital cu perioada de ajustare neexpirata, activele corporale in curs de executie si serviciile neutilizate la momentul reinregistrarii. Intr-o asemenea ipoteza, TVA ajustata in favoarea firmei se inscrie in primul decont de TVA depus dupa reinregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.
Pe perioada inactivarii fiscale, TVA care nu poate fi dedusa devine element de cost/cheltuiala conform regementarilor contabile si impreuna cu restul cheltuielilor este nedeductibila la calculul rezultatului fiscal/profitului impozabil. Aceste cheltuieli nedeductibile in ansamblul lor se vor reflecta in declaratia anuala privind impozitul pe profit (la rd. 36 – alte cheltuieli nedeductibile din formularul 101).
Daca in aceasta perioada de inactivare si cu cod de TVA anulat firma desfasoara operatiuni economice (adica livrari de bunuri ori prestari de servicii) pentru care se datoreaza/colecteaza TVA, atunci TVA aferenta se declara cu ajutorul formularului 311, care este declaratia speciala de TVA pe perioada cat firma are codul de TVA anulat. De mentionat este si faptul ca, deoarece firma se afla in faliment, beneficiarii sai isi vor putea deduce TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de firma in cadrul procedurii de faliment, in baza exceptiei de la rt. 11 alin. 7 teza finala din Codul fiscal.
Raspuns oferit pentru
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024 Impozitarea veniturilor din chirii 2024 Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor