email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura ANAF aplicata la constatarea unor fapte cu raspundere penala

Procedura ANAF aplicata la constatarea unor fapte cu raspundere penala
cod de procedura fiscalainspectie fiscala

Prin Ordinul nr. 1.071 din 2 iulie 2021 a fost aprobata Procedura privind aplicarea prevederilor art. 131 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Iata ce prevede procedura ANAF la constatarea unor fapte cu raspundere penala.
 

Ordinul nr. 1071/2021 - procedura ANAF privind aplicarea unor prevederi din Codul de proceudura fiscala

1. Scopul procedurii

Procedura privind aplicarea prevederilor art. 131 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, are ca scop definirea actiunilor ce trebuie efectuate de organele de inspectie fiscala, in situatia expres prevazuta la articolul mentionat anterior, respectiv in situatia in care in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala se fac constatari in legatura cu savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspectiei fiscale si pentru care sunt aplicabile prevederile art. 132 din acelasi act normativ.

2. Documente de referinta

In cadrul acestei proceduri se vor intocmi sau utiliza, dupa caz, urmatoarele documente:

– raportul de inspectie fiscala (partiala sau generala) incheiat cu respectarea modelului si continutului aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.710/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane juridice si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.772/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane fizice;



– proces-verbal incheiat in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;

– referat pentru justificarea neintocmirii raportului de inspectie fiscala sau pentru justificarea emiterii raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala;

– evidenta contribuabililor la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala, pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau la care s-a intocmit un raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, fapt generat de emiterea unui proces-verbal incheiat in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, care a stat la baza unei sesizari penale;|

– adresa prin care contribuabilul la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala este instiintat in legatura cu neintocmirea raportului de inspectie fiscala sau in legatura cu intocmirea raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, precum si in legatura cu faptul ca pentru impozitele, taxele, contributiile pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau care nu au fost cuprinse in actele administrativ-fiscale emise ca urmare a intocmirii raportului de inspectie fiscala, desi au fost avizate prin avizul de inspectie fiscala, termenul de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale, prevazut la art. 110 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda, in conditiile art. 111 alin. (2) lit. e) din acelasi act normativ.

3. Modul de desfasurare a procedurii

Aceasta procedura presupune derularea a 5 (cinci) actiuni, astfel:

3.1. incheierea, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala, a unui proces-verbal, in conditiile prevazute la art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
3.2. stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor, dupa caz, precum si a perioadelor impozabile pentru care au fost facute constatari inscrise in procesul-verbal mentionat la pct. 3.1, privind eventuala savarsire a unor fapte prevazute de legea penala in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspectiei fiscale;
3.3. intocmirea, avizarea si aprobarea referatului pentru justificarea neintocmirii raportului de inspectie fiscala sau pentru justificarea intocmirii raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, tinand cont de cele stabilite la pct. 3.2;
3.4. instiintarea contribuabilului la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala in legatura cu neintocmirea raportului de inspectie fiscala sau in legatura cu intocmirea unui raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, precum si in legatura cu faptul ca pentru impozitele, taxele, contributiile pentru care nu sa intocmit raport de inspectie fiscala sau care nu au fost cuprinse in actele administrativ-fiscale emise ca urmare a intocmirii raportului de inspectie fiscala, desi au fost avizate prin avizul de inspectie fiscala, termenul de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale, prevazut la art. 110 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda, in conditiile art. 111 alin. (2) lit. e) din acelasi act normativ;
3.5. inscrierea in evidenta speciala a datelor si informatiilor referitoare la contribuabilul la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau la care s-a intocmit raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, fapt generat de incheierea unui proces-verbal in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, care a stat la baza unei sesizari penale.

Actiunea 1. Incheierea, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala, a unui proces-verbal, in conditiile prevazute la art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare

1.1. Conform prevederilor art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, organul de inspectie fiscala are obligatia de a sesiza organele judiciare competente in legatura cu constatarile efectuate cu ocazia inspectiei fiscale si care ar putea intruni elemente constitutive ale unei infractiuni, in conditiile prevazute de legea penala.
1.2. In cazul in care se constata ca exista indicii privind savarsirea unei infractiuni in legatura cu situatii de fapt ce intra in competenta lor de constatare, organele de inspectie fiscala intocmesc proces-verbal, ce va fi inaintat organelor judiciare competente impreuna cu materialele documentare anexate.
1.3. Procesul-verbal incheiat de organele de inspectie fiscala, in conditiile art. 132 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie act de sesizare si sta la baza documentatiei de sesizare a organelor de urmarire penala.
1.4. Constatarile organului de inspectie fiscala vor fi prezentate clar si concis, in cuprinsul procesului-verbal, astfel incat sa rezulte motivul de fapt si temeiul de drept care au stat la baza fundamentarii fiecareia. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele posibil responsabile de faptele constatate. De asemenea, se vor inscrie, dupa caz, masurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale in materie, consemnari ce vor sta la baza „Dispozitiei privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala“, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.833/2015 pentru aprobarea formularului „Dispozitie privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala“.
1.5. In sustinerea constatarilor, la procesul-verbal vor fi anexate, dupa caz, copii de pe documente justificative, registre, balante de verificare, declaratii fiscale, situatii privind starea de fapt constatata si efectele acesteia. In situatia in care documentele sau actele sunt considerate fictive sau asupra carora exista suspiciuni ca sunt fictive, precum si cand exista indicii privind modificarea, sustragerea sau distrugerea lor de catre cei interesati, documentele sau actele se anexeaza in copie certificata de echipa de inspectie fiscala, la procesul-verbal.
1.6. In procesul-verbal va fi prezentata sinteza punctului de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei imputernicite de acesta, precum si punctul de vedere al persoanelor posibil responsabile, fata de constatarile echipei de inspectie fiscala, atunci cand aceste persoane au o opinie contrara cu cea a echipei de inspectie fiscala si o prezinta in scris in timpul controlului. Aceste opinii vor fi anexate procesului-verbal.
1.7. Echipa de inspectie fiscala analizeaza cu obiectivitate punctele de vedere divergente si in functie de concluzii va inscrie in procesul-verbal argumentele cu care combate fiecare din aspectele prezentate in scris de reprezentantul legal al contribuabilului, de persoana imputernicita de acesta sau de persoana posibil responsabila, dupa caz.
1.8. In cuprinsul procesului-verbal vor fi mentionate si impozitele, taxele, contributiile a caror baza de impozitare este influentata de constatarile efectuate, precum si perioadele impozabile aferente.
1.9. Procesul-verbal va fi semnat de catre echipa de inspectie fiscala si de catre reprezentantul legal al contribuabilului sau de imputernicitul acestuia, mentionandu-se functia si datele de identificare ale acestora. Daca este cazul, procesul-verbal va fi semnat si de catre persoanele posibil responsabile, cu mentionarea datelor de identificare ale acestora.
1.10. In cazul refuzului reprezentantului legal sau al persoanelor imputernicite de a semna procesul-verbal, se vor consemna in acesta conditiile sau motivele care au generat refuzul semnarii, mentinandu-se, daca este posibil, eventualii martori, datele de identificare ale acestora si semnatura.
1.11. Procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului similar cu modalitatile de comunicare a actelor administrativ-fiscale prevazute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
1.12. Dupa caz, organele de inspectie fiscala vor institui masuri asiguratorii conform prevederilor legale in vigoare, urmand a informa organele de urmarire penala cu privire la masurile asiguratorii luate, precum si in legatura cu data pana la care acestea raman in vigoare.
Actiunea 2. Stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor, dupa caz, precum si a perioadelor impozabile pentru care au fost facute constatari inscrise in procesul-verbal mentionat la actiunea 1, privind eventuala savarsire a unor fapte prevazute de legea penala in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare care fac obiectul inspectiei fiscale
2.1. Echipa de inspectie fiscala va analiza constatarile inscrise in procesul-verbal incheiat in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si va stabili care sunt impozitele, taxele, contributiile, precum si perioadele impozabile a caror baza de impozitare este influentata de constatarile efectuate.
2.2. Impozitele, taxele, contributiile, precum si perioadele impozabile la care se refera analiza de la pct. 2.1 fac parte din obligatiile fiscale cuprinse in avizul de inspectie fiscala comunicat contribuabilului.
2.3. In cadrul analizei se pot stabili, dupa caz, urmatoarele:
– una sau mai multe obligatii fiscale avizate sunt influentate de constatarile inscrise in procesul-verbal, pentru intreaga perioada impozabila avizata;
– una sau mai multe obligatii fiscale avizate sunt influentate de constatarile inscrise in procesul-verbal, pentru o perioada care face parte din perioada impozabila totala avizata.
Actiunea 3. Intocmirea, avizarea si aprobarea referatului pentru justificarea neintocmirii raportului de inspectie fiscala sau pentru justificarea intocmirii raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala
3.1. Ca urmare a analizei efectuate potrivit actiunii 2, echipa de inspectie fiscala va proceda la intocmirea unui referat in care va inscrie constatarile rezultate din analiza efectuata si propunerile pentru finalizarea actiunii de inspectie fiscala.
3.2. Referatul va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
– datele de identificare ale contribuabilului la care se desfasoara actiunea de inspectie fiscala (denumire, adresa domiciliului fiscal, reprezentant legal, cod de inregistrare fiscala etc.);
–  numarul si data avizului de inspectie fiscala comunicat contribuabilului;
– data inceperii inspectiei fiscale;
– impozitele, taxele, contributiile si perioadele impozabile aferente cuprinse in avizul de inspectie fiscala comunicat contribuabilului;
– numarul si data procesului-verbal incheiat la contribuabilul in cauza, in conditiile prevederilor art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
– sinteza analizei efectuate conform actiunii 2, din care sa rezulte in mod clar, argumentat care sunt impozitele, taxele, contributiile si perioadele impozabile avizate care sunt influentate de constatarile din procesul-verbal;
– propuneri pentru finalizarea actiunii de inspectie fiscala, respectiv pentru intocmirea raportului de inspectie fiscala sau pentru neintocmirea acestuia. In acest sens, exemplificam urmatoarele:

a) in situatia in care contribuabilul a fost avizat prin avizul de inspectie fiscala pentru verificarea unei singure obligatii fiscale, pentru o anumita perioada impozabila (perioade impozabile), iar constatarile din procesul-verbal vizeaza acea obligatie fiscala pentru toata perioada impozabila avizata (toate perioadele impozabile), se va propune neintocmirea raportului de inspectie fiscala;
b) in situatia in care contribuabilul a fost avizat prin avizul de inspectie fiscala pentru verificarea unei singure obligatii fiscale, pentru mai multe perioade impozabile, iar constatarile din procesul-verbal vizeaza acea obligatie fiscala pentru o perioada impozabila (sau mai multe, dar nu pentru toate perioadele avizate), se va propune intocmirea raportului de inspectie fiscala pentru obligatia fiscala avizata si pentru perioadele impozabile neafectate de constatarile din procesul-verbal;
c) in situatia in care contribuabilul a fost avizat prin avizul de inspectie fiscala pentru verificarea mai multor obligatii fiscale, pentru mai multe perioade impozabile, iar constatarile din procesul-verbal vizeaza o singura obligatie fiscala, pentru intreaga perioada avizata, fara ca aceste constatari sa influenteze baza impozabila aferenta celorlalte obligatii fiscale, pentru aceste obligatii fiscale se va propune incheierea raportului de inspectie fiscala, iar pentru obligatia fiscala vizata de constatarile din procesul-verbal se va propune neincluderea acesteia in raportul de inspectie fiscala (neintocmirea raportului de inspectie fiscala);
d) in situatia in care contribuabilul a fost avizat prin avizul de inspectie fiscala pentru verificarea mai multor obligatii fiscale, pentru mai multe perioade impozabile, iar constatarile din procesul-verbal vizeaza o singura obligatie fiscala, pentru o perioada impozabila sau mai multe perioade impozabile (dar nu pentru intreaga perioada avizata), fara ca aceste constatari sa influenteze baza impozabila aferenta celorlalte obligatii fiscale, pentru aceste obligatii fiscale se va propune incheierea raportului de inspectie fiscala, iar pentru obligatia fiscala si perioadele impozabile vizate de constatarile din procesul-verbal se va propune neincluderea acesteia in raportul de inspectie fiscala (neintocmirea raportului de inspectie fiscala). Pentru celelalte perioade impozabile ale obligatiei in cauza, nevizate de constatarile din procesul-verbal, se va propune cuprinderea in raportul de inspectie fiscala (acelasi care va fi incheiat pentru obligatiile fiscale ce nu sunt vizate de constatarile din procesul-verbal);
e) in situatia in care inspectia fiscala este efectuata pentru solutionarea cu control anticipat a unui decont de taxa pe valoarea adaugata cu sume negative cu optiune de rambursare, avand in vedere prevederile art. 169 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, care stipuleaza faptul ca, „In cazul inspectiei fiscale anticipate, efectuate pentru solutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA, prin exceptie de la prevederile art. 117, perioada supusa inspectiei fiscale va cuprinde exclusiv perioadele fiscale in care s-au derulat operatiunile care au generat soldul sumei negative a taxei.“, precum si specificul compunerii sumei negative de TVA solicitate la rambursare (prin preluarea sumelor din perioade impozabile anterioare), daca sunt facute constatari inscrise in procesul-verbal incheiat in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cel putin o perioada impozabila verificata, se va propune neintocmirea raportului de inspectie fiscala pentru intreaga perioada impozabila avizata (compusa din perioadele impozabile in care s-au derulat operatiunile care au generat soldul sumei negative a taxei).

Contribuabilul si organul fiscal de administrare vor fi informati in legatura cu faptul ca decontul cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata, cu optiune de rambursare, nu poate fi solutionat cu control anticipat, intrucat raportul de inspectie nu poate fi incheiat, potrivit prevederilor art. 131 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, solutionarea acestuia urmand a fi efectuata dupa finalizarea procedurii judiciare sau dupa data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, dupa caz, actiuni generate de aplicarea prevederilor art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

3.3. Referatul va fi avizat de seful de serviciu coordonator al echipei de inspectie fiscala si va fi aprobat de conducatorul activitatii de inspectie fiscala al structurii fiscale care a realizat inspectia fiscala.

Actiunea 4. Instiintarea contribuabilului la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala in legatura cu neintocmirea raportului de inspectie fiscala sau in legatura cu intocmirea raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, precum si in legatura cu faptul ca pentru impozitele, taxele, contributiile pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau care nu au fost cuprinse in actele administrativ-fiscale emise ca urmare a intocmirii raportului de inspectie fiscala, desi au fost avizate prin avizul de inspectie fiscala, termenul de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale, prevazut la art. 110 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda, in conditiile art. 111 alin. (2) lit. e) din acelasi act normativ

4.1. In baza referatului intocmit potrivit actiunii 3, echipa de inspectie fiscala va proceda la instiintarea contribuabilului in legatura cu neintocmirea raportului de inspectie fiscala sau in legatura cu intocmirea raportului de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala. Instiintarea se va efectua prin transmiterea unei adrese.

4.2. In situatia in care se va intocmi raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, adresa de instiintare a contribuabilului va fi comunicata acestuia odata cu transmiterea proiectului de raport de inspectie fiscala pentru efectuarea discutiei finale prevazute la art. 130 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

4.3. In situatia in care nu se va intocmi raport de inspectie fiscala, demersurile pentru comunicarea adresei de instiintare catre contribuabil vor fi initiate in termen de maximum 10 zile de la data aprobarii referatului prevazut la actiunea 3.

4.4. Adresa de instiintare a contribuabilului va fi intocmita de echipa de inspectie fiscala, avizata de seful de serviciu coordonator si aprobata de conducatorul organului de inspectie fiscala.

Actiunea 5. Inscrierea in evidenta speciala a datelor si informatiilor referitoare la contribuabilul la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau la care s-a intocmit raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, fapt generat de incheierea unui proces-verbal in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, care a stat la baza unei sesizari penale.

5.1. Pentru monitorizare, urmarire si dispunere de masuri se va organiza, la nivelul fiecarui organ teritorial de inspectie fiscala, o evidenta speciala a datelor si informatiilor referitoare la contribuabilul la care a fost in derulare o actiune de inspectie fiscala pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala sau la care s-a intocmit raport de inspectie fiscala doar pentru anumite taxe, impozite, contributii si anumite perioade impozabile, dupa caz, din cele cuprinse in avizul de inspectie fiscala, fapt generat de incheierea unui proces-verbal in conditiile art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, care a stat la baza unei sesizari penale. Evidenta speciala poate fi organizata si utilizand mijloace electronice.

5.2. Evidenta speciala va cuprinde cel putin urmatoarele informatii:

– datele de identificare ale contribuabilului la care s-a desfasurat actiunea de inspectie fiscala (denumire, adresa domiciliului fiscal, reprezentant legal, cod de inregistrare fiscala etc.);
– echipa de inspectie fiscala care a efectuat actiunea;
– numarul si data avizului de inspectie fiscala comunicat contribuabilului;
– numarul si data ordinului/ordinelor de serviciu;
– data inceperii inspectiei fiscale;
– impozitele, taxele, contributiile si perioadele impozabile aferente cuprinse in avizul de inspectie fiscala comunicat contribuabilului;
– numarul si data procesului-verbal incheiat la contribuabilul in cauza, in conditiile prevederilor art. 132 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
– numarul si data raportului de inspectie fiscala incheiat la contribuabil, dupa caz;
– impozitele, taxele, contributiile si perioadele impozabile aferente, pentru care nu s-a intocmit raport de inspectie fiscala si pentru care vor fi aplicabile prevederile privind suspendarea, in conditiile art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a termenului de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili creante fiscale, prevazut la art. 110 din acelasi act normativ;
– numarul si data referatului intocmit potrivit actiunii 3.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod de procedura fiscalainspectie fiscala


Data aparitiei: 19 Iulie 2021

Votati articolul "Procedura ANAF aplicata la constatarea unor fapte cu raspundere penala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X