Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Altele

Corectarea erorilor din deconturile de TVA. Raspunsul specialistului Ionut Jinga

Data actualizarii: 01 Decembrie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Corectarea erorilor din deconturile de TVA. Raspunsul specialistului Ionut Jinga
tvadeclaratia 300societate

Analizam cazul unei societati care aplica TVA la incasare cu depunerea declaratiei 300 lunar. Firma a omis operararea unor incasari de facturi si a constatat acest lucru ulterior. 

Cum se face corectarea erorilor din deconturile de TVA in acest caz, ne raspunde specialistul nostru Ionut Jinga. 
 

Corectarea erorilor din deconturile de TVA: raspunsul specialistului

Se vor opera documentele de incasare a facturilor si se poate solicita corectia deconturilor de TVA, in conformitate cu Ordinul ANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata:

(,,1) Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.

(2) Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.

(1) In vederea corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori.

(2) In baza referatului, organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, denumita in continuare decizie de corectare’’.


 
In acest sens, trebuie depusa o cerere de corectie cu privire la deconturile care trebuie corectate de organul fiscal, la care se anexeaza jurnalele de vanzari si cumparari, precum si balantele de verificare.

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal. 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X