Analizam cazul unei societati care aplica TVA la incasare cu depunerea declaratiei 300 lunar. Firma a omis operararea unor incasari de facturi si a constatat acest lucru ulterior.
Cum se face corectarea erorilor din deconturile de TVA in acest caz, ne raspunde specialistul nostru Ionut Jinga.
Corectarea erorilor din deconturile de TVA: raspunsul specialistului
Se vor opera documentele de incasare a facturilor si se poate solicita corectia deconturilor de TVA, in conformitate cu Ordinul ANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata:
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
(,,1) Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2) Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
(1) In vederea corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori.
(2) In baza referatului, organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, denumita in continuare decizie de corectare’’.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
In acest sens, trebuie depusa o cerere de corectie cu privire la deconturile care trebuie corectate de organul fiscal, la care se anexeaza jurnalele de vanzari si cumparari, precum si balantele de verificare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.