Analizam cazul unei societati care aplica TVA la incasare cu depunerea declaratiei 300 lunar. Firma a omis operararea unor incasari de facturi si a constatat acest lucru ulterior.
Cum se face corectarea erorilor din deconturile de TVA in acest caz, ne raspunde specialistul nostru Ionut Jinga.
Corectarea erorilor din deconturile de TVA: raspunsul specialistului
Se vor opera documentele de incasare a facturilor si se poate solicita corectia deconturilor de TVA, in conformitate cu Ordinul ANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata:
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
(,,1) Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2) Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
(1) In vederea corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori.
(2) In baza referatului, organul fiscal intocmeste Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, denumita in continuare decizie de corectare’’.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examen Consultant Fiscal 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
In acest sens, trebuie depusa o cerere de corectie cu privire la deconturile care trebuie corectate de organul fiscal, la care se anexeaza jurnalele de vanzari si cumparari, precum si balantele de verificare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.