email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Efectuarea inspectiilor la institutii publice: ultimele clarificari aduse de Finante

Efectuarea inspectiilor la institutii publice: ultimele clarificari aduse de Finante
inspectii fiscaleinstitutii financiarefinante

Pe site-ul Ministerului Finantelor a fost publicat un proiect de hotarare  privind stabilirea atributiilor generale in efectuarea inspectiilor la institutii publice de catre Ministerul Finantelor, precum si a atributiilor structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulata impotriva actului administrativ emis de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice.
 

Efectuarea inspectiilor la institutii publice: situatia actuala

Ministerul Finantelor efectueaza actiuni de inspectie la institutii publice in baza prevederilor art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Impotriva actului administrativ emis ca urmare a inspectiei efectuate la institutiile publice se poate formula plangere prealabila, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Plangerea prealabila se depune la structura care a efectuat inspectia iar solutionarea acesteia se face, prin decizie motivata, de Ministerul Finantelor, prin structura de specialitate in solutionarea plangerii prealabile, iar, impotriva deciziei de solutionare a plangerii prealabile se poate formula actiune in instanta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Legea nr. 133/2021 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv,publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 501/13.05.2021, Partea I a dispus la art. IV: „Ministerul Finantelor elaboreaza hotararile prevazute la art. 22 alin. (5) si (9) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, pe care le supune spre adoptare Guvernului in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi.”
Art. 22 alin. (5) si alin. (9) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:„(5) Stabilirea atributiilor generale in efectuarea inspectiilor se aproba prin hotarare a Guvernului, iar atributiile de detaliu, fluxul informational si metodologia de lucru, prin ordin al ministrului finantelor. (9) Atributiile structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulate impotriva actelor administrative emise de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice se stabilesc prin hotarare a Guvernului.”

In prezent, actul normativ dat in executarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 este HotarareaGuvernului nr. 1257/2012privind organizarea inspectiilor si stabilirea atributiilor generale in efectuarea acestora in vederea aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv.

 

Efectuarea inspectiilor la institutii publice: schimbari preconizate

MFP propune reglementarea atributiunilor generale precum si a drepturilor aparatului de inspectie economico-financiara, in vederea aplicarii prevederilor art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999.

Totodata, prin proiectul de act normativ se stabilesc  atributiile structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulata impotriva actului administrativ emis de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice, respectiv:

- solutioneaza plangerea prealabila prin emiterea unei decizii;
- solutioneaza cererea de retragere a plangerii prealabile prin emiterea unei decizii prin care se ia act de renuntarea la plangerea prealabila;
- indreapta erorile materiale de ordin formal din decizia de solutionare a plangerii prealabile, prin emiterea unei decizii de rectificare;
- verifica daca plangerea prealabila cuprinde: datele de identificare ale contestatorului, obiectul, motivele de fapt si de drept, dovezi pe care se intemeiaza, semnatura contestatorului;
-  verifica continutul dosarului plangerii prealabile;
- verifica daca plangerea prealabila este depusa cu respectarea termenului legal;
- analizeaza plangerea prealabila in raport de sustinerile partilor, de dispozitiile legale invocate de acestea si de documentele existente la dosarul cauzei si o solutioneaza  in limitele sesizarii;
- verifica daca exista exceptii de procedura sau de fond;
- verifica motivele de fapt si de drept care au stat la baza emiterii actului administrativ atacat;
- emite decizia de solutionare a plangerii prealabile in forma scrisa, in urmatoarea structura: preambul, considerente, dispozitiv;
- intocmeste decizia de solutionare a plangerii prealabile, in patru exemplare, decizie care se semneaza de ministrul finantelor sau de persoana imputernicita, si o comunica contestatorului si organului de inspectie economico-financiara, emitent al actului administrativ contestat.

 

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectii fiscaleinstitutii financiarefinante


Data aparitiei: 27 August 2021

Votati articolul "Efectuarea inspectiilor la institutii publice: ultimele clarificari aduse de Finante":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X