email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele pentru somaj tehnic, prevazute in OUG nr. 111/2021, au fost oficializate

Documentele pentru somaj tehnic, prevazute in OUG nr. 111/2021, au fost oficializate
somaj tehnicOUG 111/2021indemnizatie

Prin Ordinul 947/2021 au fost aprobat modelul documentelor prevazute la art. 2 alin. (1) din OUG nr. 111/2021 pentru reluarea decontarii somajului tehnic. 

Actul normativ reglementeaza modelele cererilor, declaratiei pe propria raspundere si listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de plata indemnizatiei. 

Angajatorii care doresc sa aplice vor trebui sa depuna documentele necesare in acest sens. De aceasta indemnizatie vor beneficia atat salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, cat si cei a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuata de DSP. Exceptia o reprezinta angajatii aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta, potrivit OUG 111/2021

Pentru solicitarea indemnizatiei, firmele depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti in raza carora isi au sediul social o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului. 

Citeste si: Formularele prin care parintii pot solicita zile libere platite de la angajator

Ordinul nr. 947 - modelul documentelor pentru somaj tehnic

ANEXA nr. 1

 

Angajator ..............................................................................


Adresa sediu social ..............................................................
CUI/CIF .................................................................................
Cont bancar nr. .....................................................................
Telefon ..................................................................................
E-mail ...................................................................................
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................/Municipiului Bucuresti


CERERE

 


Subsemnatul/(a), ..................................., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului .............................., cu sediul social in localitatea ......................, str. .............................. nr. ......., judetul ............................/municipiul ....................., sectorul ........, va solicit plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru un numar de ......... persoane, in suma totala de .................. lei brut, aferenta perioadei .......................... .

Anexez prezentei:

1. declaratie pe propria raspundere privind intreruperea temporara a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei (anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta cerere);
2. lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie (anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta cerere).
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ................................
Data ..........................................


Anexa nr. 1
la cerere

 

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE


Subsemnatul/(a), ................................, in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ......................., CUI/CIF .................., cu sediul social in localitatea ...................., str. ......................... nr. ........., judetul .............../municipiul .............., sectorul ......, cunoscand prevederile art. 326 cu privire la falsul in declaratii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, declar pe propria raspundere ca activitatea*) ............................................., cod CAEN**) ............................................., pe care o desfasor in localitatea/localitatile ........................, judetul/judetele ................................, este intrerupta temporar potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei, in temeiul***):
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
*) Se completeaza activitatea/activitatile intrerupta/intrerupte temporar potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
**) Se indica codul/codurile CAEN corespunzator/corespunzatoare activitatii/activitatilor intrerupte.
***) Se indica actele normative emise de administratia publica centrala si/sau hotararile comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.

Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ....................................................
Data ..............................................................


Anexa nr. 2
la cerere

 

LISTA
persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie carora li s-a suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului in temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2


Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:

a) numarul de zile aferente suspendarii contractului individual de munca in perioada prevazuta la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021;
b) indemnizatia solicitata*).

Nr. crt.

Numele și prenumele salariatului

CNP

Nivel de educație (ISCED)

Reședința (urban/rural)

Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat

Data suspendării contractului individual de muncă**)

a

1

             

2

             

....

             

TOTAL

Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..................................
Semnatura ...............................................
Data .........................................................

*) 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021.
**) Conform Registrului general de evidenta a salariatilor.


Anexa nr. 2

Angajator ..............................................................................
Adresa sediu social ..............................................................
CUI/CIF .................................................................................
Cont bancar nr. .....................................................................
Telefon ..................................................................................
E-mail ...................................................................................
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................/Municipiului Bucuresti

CERERE


Subsemnatul/(a), ............................., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ......................, cu sediul social in localitatea ......................, str. ............................. nr. ......., judetul ......................./municipiul ..................., sectorul ........, va solicit plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru un numar de ......... persoane, in suma totala de .................. lei brut, aferenta perioadei .......................... .
Anexez prezentei:
1. declaratie pe propria raspundere privind suspendarea activitatii in baza deciziei emise de catre Directia de Sanatate Publica a Judetului ................../a Municipiului Bucuresti ca urmare a anchetei epidemiologice (anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta cerere);
2. copia deciziei de suspendare a activitatii emise de Directia de Sanatate Publica a Judetului ..................../a Municipiului Bucuresti;
3. lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie (anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta cerere).
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura ....................................
Data ..............................................


Anexa nr. 1
la cerere

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE


Subsemnatul/(a), ............................., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ......................................, CUI/CIF ..................., cu sediul social in localitatea ....................., str. ....................... nr. ......., judetul .................../municipiul ..............., sectorul ........, cunoscand prevederile art. 326 cu privire la falsul in declaratii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, declar pe propria raspundere ca, drept urmare a anchetei efectuate de Directia de Sanatate Publica (DSP) a Judetului................................/a Municipiului Bucuresti, pe perioada starii de alerta, activitatea a fost suspendata pentru perioada ............................, potrivit Deciziei nr. ......./.................... a DSP .................................... .
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..........................
Semnatura .........................................
Data ...................................................


Anexa nr. 2
la cerere

LISTA
persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie carora li s-a suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului in temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2


Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:

a) numarul de zile aferente suspendarii contractului individual de munca in perioada prevazuta la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021;
b) indemnizatia solicitata*).

Nr. crt.

Numele și prenumele salariatului

CNP

Nivel de educație (ISCED)

Reședința (urban/rural)

Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat

Data suspendării contractului individual de muncă**)

a

b

1

               

2

               

....

               

TOTAL

 

Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) ..................................
Semnatura ...............................................
Data ...........................

*) 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021.
**) Conform Registrului general de evidenta a salariatilor, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2021.

 

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicOUG 111/2021indemnizatie


Data aparitiei: 21 Octombrie 2021

Votati articolul "Documentele pentru somaj tehnic, prevazute in OUG nr. 111/2021, au fost oficializate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X