Prin Ordinul 1.518/2021 au fost aduse modificari si completari Normelor privind autorizarea pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, aprobate prin OPANAF nr. 1.890/2016.
Actul normativ a aparut in Monitorul Oficial nr 1028 din 28 octombrie 2021.
Iata in continuare ce modificari au fost aduse.
Ordinul 1.518/2021: continutul actului normativ
Articolul I
Normele privind autorizarea pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.890/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 502 din 5 iulie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 2
(1) Autorizatiile pentru simplificarea determinarii sumelor care fac parte din valoarea in vama a marfurilor se emit de Directia Generala a Vamilor la solicitarea persoanelor interesate, numai pentru plasarea marfurilor, in mod repetat si in baza acelorasi conditii contractuale, sub regim vamal de punere in libera circulatie.
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manual de politici contabile - Stick USB
(2) Transmiterea si prelucrarea cererilor, precum si emiterea si gestionarea ulterioara a autorizatiilor, respectiv modificarea, revocarea, anularea si suspendarea acestora, se efectueaza prin utilizarea Sistemului de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene si pus la dispozitia operatorilor economici si a autoritatilor vamale din statele membre de Comisia Europeana in conformitate cu art. 10 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea in aplicare a anumitor dispozitii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii si cu cap. III din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2021/414 al Comisiei din 8 martie 2021 privind modalitatile tehnice pentru dezvoltarea, intretinerea si utilizarea sistemelor electronice destinate schimbului si stocarii de informatii in temeiul Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului.
2. La articolul 3, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Articolul 3
(1) Cererea de autorizare se depune de solicitant in Portalul comerciantilor din UE.
(2) La cerere se anexeaza, in format electronic, urmatoarele documente:
a) inscrisul care atesta imputernicirea pentru statutul de reprezentant vamal, daca este cazul, in conformitate cu art. 19 alin. (2) din Regulamentul (UE) 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, denumit in continuare cod;
b) cazierul judiciar al solicitantului;
c) cazierul judiciar al angajatului (angajatilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercita controlul asupra gestiunii acestuia;
3. La articolul 3 alineatul (3), dupa litera b) se introduc patru noi litere, literele c)-f), cu urmatorul cuprins:
c) solicitantul/titularul autorizatiei nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
d) solicitantul/titularul autorizatiei nu are inscrise in cazierul fiscal informatii, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru verificarea indeplinirii conditiei, Directia Generala a Vamilor solicita certificat de cazier fiscal in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) solicitantul/titularul autorizatiei nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
f) in cazierele judiciare prevazute la alin. (2) lit. b)-d) nu sunt inscrise fapte din care sa rezulte ca, in cursul ultimilor 3 ani, au fost comise incalcari grave sau repetate ale legislatiei vamale sau ale dispozitiilor fiscale in legatura cu activitatea economica, inclusiv cu activitatea economica a solicitantului.
4. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 6
Autorizatia se emite prin Sistemul de gestionare a deciziilor vamale de catre Directia Generala a Vamilor.
5. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 8
In aplicarea prevederilor art. 23 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, titularul autorizatiei este obligat sa informeze Directia Generala a Vamilor in legatura cu toate modificarile intervenite asupra elementelor care sunt de natura sa afecteze mentinerea si continutul autorizatiei, prin intermediul Portalului comerciantilor din U.E.
6. Articolul 9 se abroga.
7. Anexa se abroga.
Articolul II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.