email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat

Vom afla in continuare ce implicatii are OUG 114/2018 in ceea ce priveste acordarea voucherelor de vacanta pentru personalul din societatile cu capital de stat.

 


Acordarea voucherelor de vacanta: raspunsul specialistului

 Art. 36 alin. (1) din OUG 114/2018 prevede ca in perioada 2019 - 2020, beneficiaza de vouchere de vacanta in conformitate cu prevederile OUG 8/2009, urmatoarele categorii de personal din cadrul urmatoarelor institutii si autoritati publice, indiferent de modul de finantare a activitatii acestora, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice:

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, respectiv din Parlament, Administratia Prezidentiala, ministere, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutii publice autonome, precum si institutii din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile;

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, incluzand comunele, orasele, municipiile, sectoarele municipiului Bucuresti, judetele, municipiul Bucuresti, institutiile si serviciile publice din subordinea acestora, cu personalitate juridica.

Cu privire la nivelul drepturilor acordate, art. 1 alin. (2) din OUG 8/2009 precizeaza ca institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.

 

Alin. (2) al art. 36 din OUG 114/2018 precizeaza ca in perioada 2019-2021, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, astfel cum acestea au fost enumerate mai sus, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda personalului din cadrul acestora bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Precizam ca potrivit art. 34 lit. a) din Legea 165/2018, prevederile art. 24 – 27 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021, pana atunci fiind aplicate in continuare prevederile OUG 8/2009 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta.

In aceasta situatie, pentru perioada 2019 - 2020, art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 reglementeaza acordarea biletelor de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018, acordarea voucherelor de vacanta fiind reglementata, in aceasta perioada, de art. 36 alin. (1) din acelasi act normativ. Doar incepand cu anul 2021 urmeaza a fi restrictionata acordarea voucherelor de vacanta, fiind aplicate doar prevederile art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 ca urmare a intrarii in vigoare a reglementarilor art. 24 – 27 privind voucherele de vacanta din Legea 165/2018.

 

Precizam ca, in ceea ce priveste operatorii economici astfel cum sunt definiti de OUG 26/2013, prevederile art. 33 alin. (1) din Legea 165/2018 coroborat cu cele ale art. 1^1 din OUG 8/2009, pentru perioada cat OUG 8/2009 mai este in vigoare, prevad ca acestia vor acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat.

Masura se aplica urmatorilor angajatori, dupa cum sunt definiti de OUG 26/2013:

a) regiilor autonome infiintate de stat, societatilor/companiilor nationale, precum si societatilor comerciale la care statul este actionar unic sau detine o participatie majoritara, dupa caz;

b) regiilor autonome infiintate de unitatile administrativ-teritoriale, precum si societatilor comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici sau detin o participatie majoritara, dupa caz;

c) societatilor si regiilor autonome la care persoanele juridice mentionate la lit. a) si b) sau institutiile publice centrale ori locale sunt actionari unici sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, dupa caz.

Asadar, societatii la care o institutie publica detine o participatie majoritara conform art. 1 lit. c) din OUG 26/2013, consideram ca i se vor aplica prevederile art. 1^1 din OUG 8/2009, putand acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat. Totodata, atragem atentia asupra respectarii prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2019 (Legea 50/2019) care reglementeaza modul de fundamentare in cadrul bugetului de venituri si cheltuieli al cheltuielilor salariale.


 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat


Data aparitiei: 05 August 2019

Votati articolul "Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?":
Rating:

Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X