email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile. Explicatiile specialistului

Procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile. Explicatiile specialistului
proceduri contabilemijloc fixlegea contabilitatii

Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care, in plus, trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale Codului fiscal, OMFP nr. 1.802/2014 si Legii contabilitatii nr. 82/1991. 

Prezentam in continuare principalele informatii referitoare la procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile. 
Asadar, daca ai nelamuriri legate de intocmirea registrul numerelor de inventar, fisa mijlocului fix, procesul verbal de receptie si altele la fel de importante, citeste ghidul explicativ de mai jos. 

OFERTA SPECIALA: Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala. 

Procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile

Circuitul documentelor privind mijloacele fixe 

  •  Registrul numerelor de inventar 

Se intocmeste de catre compartimentul financiar-contabil, cate un registru pentru fiecare grupa de mijloace fixe. 
Fiecarui mijloc fix i se atribuie un numar de inventar in momentul intrarii in unitate prin achizitionare, construire, confectionare, transfer etc. 
Numerotarea mijloacelor fixe se face in ordinea succesiva a numerelor. 
Nu circula, se pastreaza la compartimentul financiar-contabil. 

  •  Fisa mijlocului fix 

Se intocmeste de catre compartimentul Financiar-contabil. 


Se intocmeste intr-un exemplar pentru fiecare mijloc fix 
Sau 
Se intocmeste intr-un exemplar pentru mai multe mijloace fixe de acelasi fel si de aceeasi valoare, care au aceleasi cote de amortizare si sunt puse in functiune in aceeasi luna. 
Se completeaza pe baza documentelor justificative privind miscarea mijloacelor fixe sau modificarea valorii de inventar a acestora. 
Se pastreaza pe grupe de mijloace fixe, in ordinea codurilor din clasificarea imobilizarilor corporale si conform locurilor de utilizare. 
Fisele mijloacelor fixe scoase din functiune sau transferate se evidentiaza separat. 

  • Bonul de miscare a mijloacelor fixe 

Se intocmeste in unul/doua exemplare de catre persoana care dispune miscarea mijloacelor fixe. 
Circuit: 
Este intocmit de persoana care aproba miscarea mijlocului fix. 
Este semnat la sectia predatoare de catre responsabilul cu mijloacele fixe. 

Se inregistreaza la sectia primitoare pentru inregistrarea in evidenta la locul de folosinta. 
La compartimentul Financiar-contabil se inregistreaza miscarea mijlocului fix. 

Se arhiveaza: 
- un exemplar la compartimentul Financiar-contabil, 
- la sectia predatoare, daca se intocmesc doua exemplare. 

  • Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale 

Se intocmeste in unul/doua exemplare. 

Circuit: 
Se emite de catre compartimentul care detine bunurile ce urmeaza a fi scoase din functiune; 
- administrator sau persoana autorizata sa aprobe scoaterea din functiune a mijloacelor fixe, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar sau declasarea bunurilor materiale pentru semnare; 
- sectia, subunitatea care detine mijloacele fixe pentru inregistrarea mijloacelor fixe scoase din functiune; 
- magazia/depozitul de materiale, pentru descarcarea gestiunii, respectiv inregistrarea in evidenta a bunurilor materiale declasate; 
- magazia primitoare, pentru semnare de catre gestionar a primirii in gestiune a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe si materialelor recuperabile si refolosibile, 
- compartimentul Financiar-contabil, pentru inregistrarea operatiunilor privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe/obiectelor de inventar si pentru arhivare. 

  • Proces-verbal de receptie 

Se intocmeste in doua/trei exemplare, la data punerii in functiune a mijlocului fix, de catre comisia de receptie. 

Circuit: 
Se semneaza de catre membrii comisiei, toate exemplarele. 
Se preda si se inregistreaza la compartimentul Financiar-contabil. 
Se arhiveaza la compartimentul Financiar-contabil. 
Un exemplar se preda furnizorului. 

Circuitul documentelor privind bunurile de natura stocurilor 

  • Nota de receptie si constatare de diferente 

Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, pe masura efectuarii receptiei. 
In cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii. 

Circuit: 
Se intocmeste si se semneaza de catre gestionar. 
Se preda la compartimentul Financiar-contabil, pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate si pentru inregistrarea in contabilitate. 
Un exemplar se preda furnizorului pentru comunicarea lipsurilor stabilite. 
Se arhiveaza la compartimentul Financiar-contabil. 

  • Bon de predare, transfer, restituire 

Circuit: 

Se intocmeste pe masura predarii la magazie a produselor, de catre sectia producatoare/sectia care dispune predarea/persoana care dispune transferul, care semneaza de predare. 
Se semneaza de catre gestionar la magazia de produse/materiale refolosibile/magazia predatoare pentru primire in gestiune. 
Se preda la compartimentul Financiar-contabil pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate si pentru arhivare. 
Se arhiveaza: 
- la compartimentul Financiar-contabil sau de catre persoana care conduce evidenta. 

Circuit: 

Se intocmeste intr-un exemplar pe masura eliberarii materialelor din magazie pentru consum, de catre compartimentul care solicita materiale pentru a fi consumate. 
Se semneaza de predare de catre gestionar la magazia de materiale, pentru eliberarea cantitatilor prevazute. 
Se depune la compartimentul Financiar-contabil, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate. 
Se arhiveaza la compartimentul Financiar-contabil. 

Citeste continuarea in lucrarea Proceduri obligatorii in contabilitate 2022 - 35 modele editabile


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proceduri contabilemijloc fixlegea contabilitatii


Data aparitiei: 26 Aprilie 2022
Ultima actualizare: 07 Septembrie 2022

Votati articolul "Procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile. Explicatiile specialistului":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X