email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele, PFA-urile, II-urile si IF-urile vor fi OBLIGATE sa plateasca anual o taxa pentru inscrierea in Catalogul firmelor

Firmele, PFA-urile, II-urile si IF-urile vor fi OBLIGATE sa plateasca anual o taxa pentru inscrierea in Catalogul firmelor
societatecatalogul firmelorsituatii financiare

Toate firmele, PFA-urile, II-urile si IF-urile vor trebuie sa plateasca in fiecare an o taxa, cuprinsa intre 10-100 euro, catre Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) pentru a fi inscrise in Catalogul firmelor, potrivit unui proiect de lege initiat recent la Senat pentru dezbatere. 

Din 1990 si pana in prezent, CCIR si Camerele judetene au alocat resurse proprii pentru sustinerea mediului de afaceri din Romania, prin instrumente, actiuni si activitati specifice la nivel national si international, constand inclusiv in misiuni economice, delegatii oficiale, forumuri, seminarii si alte evenimente specifice diplomatiei economice.”, mentioneaza initiatorii. 

Camerele judetene au si atributia de intocmire a evidentei proprii a societatilor comerciale, sub denumirea de catalogul firmelor, insa inscrierea in acesta se face doar la solicitarea societatilor comerciale. Asadar, inscrierea in acest catalog al firmelor era optionala pana acum.

Prin noul document este propusa includerea tuturor antreprenorilor din Romania intr-un catalog al firmelor si achitarea unei contributii anuale diferentiata, dupa cum urmeaza: 

(i) 100 euro/an pentru intreprinderile mari;
(ii) 75 euro/an pentru intreprinderile mijlocii;
(iii) 50 euro/an pentru intreprinderile mici;
(iv) 20 euro/an pentru microintreprinderi;
(v) 10 euro/an pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale.

Catalogul firmelor se tine exclusiv in format electronic, la nivel national, de catre Camera Nationala, pe platforma dezvoltata in mod corespunzator de catre aceasta. 

Initiatorii sustin ca prin Catalogul firmelor, camerele de comert vor genera beneficii concrete pentru antreprenori prin conectarea antreprenorilor la o baza de date, nelimitata, de oportunitati si resurse, in mediul fizic si online, la nivel global si se vor implica in: 

a) realizarea de masuri de promovare a capitalului autohton si facilitarea accesului acestuia catre noi piete;

 b) sprijinirea antreprenorilor pentru identificarea de oportunitati/parteneri de afaceri/resurse de finantare, printr-un sistem digitalizat, cu expunere pe plan mondial, prin afilierea la reteaua mondiala, respectiv, europeana, a camerelor de comert; 

c) sprijinirea activitatii reprezentantelor Romaniei din strainatate vizand promovarea comertului;

d) facilitarea si derularea operatiunilor aferente participarii companiilor romanesti la misiuni economice, targuri si expozitii internationale;

e) asigurarea complementaritatii programelor guvernamentale, vizand sustinerea exporturilor, inclusiv prin accesarea pietelor extra-comunitare; 

f) facilitarea participarii oamenilor de afaceri romani la evenimente de promovare economica, de natura intalnirilor si forumurilor de afaceri, intalnirilor B2B;

 g) sprijin acordat companiilor autohtone in toate etapele proiectelor de dezvoltare ale acestora pe plan international, precum si alte servicii conexe. 

Proiectul mai prevede si obtinerea unui certificat de competenta de catre un reprezentant legal al firmei necesar pentru depunerea situatiilor financiare anuale.

In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, profesionistii inregistrati in registrul comertului au obligatia sa solicite inscrierea in Catalogul firmelor tinut de Camera Nationala. Depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, prevazute de lege in sarcina profesionistilor inregistrati in registrul comertului, este conditionata de inscrierea in Catalogul firmelor, precum si de achitarea contributiei anuale corespunzatoare. 

Citeste si: Depunerea bilantului anual NU va putea fi facuta fara obtinerea unui certificat de competenta


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
societatecatalogul firmelorsituatii financiare


Data aparitiei: 27 Aprilie 2022

Votati articolul "Firmele, PFA-urile, II-urile si IF-urile vor fi OBLIGATE sa plateasca anual o taxa pentru inscrierea in Catalogul firmelor":
Rating:

Nota: 2.58 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X