email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea bilantului anual NU va putea fi facuta fara obtinerea unui certificat de competenta

Depunerea bilantului anual NU va putea fi facuta fara obtinerea unui certificat de competenta
catalogul firmelorbilant anualsanctiune

Firmele ar putea fi conditionate la depunerea bilantului anual de obtinerea unui certificat de competenta de catre un reprezentant legal al firmei, conform unui proiect de lege inregistrat la Senat in 20 aprilie 2022. 

Reprezentantul legal al firmei trebuie sa indeplineasca, in mod cumulativ, si anumite conditii pentru a putea solicita acest certificat, 

Initiatorii considera ca "certificarea de catre camerele de comert a competentelor administratorilor va consolida circuitul unor afaceri oneste si predictibile si va aduce valoare adaugata atat pentru Stat cat si pentru antreprenori, in relatiile de afaceri pe care acestia le dezvolta. Concret, emiterea unui certificat de competenta va echivala cu detinerea unui pasaport de incredere, cu valabilitate pe plan global, in mediul fizic si in cel online."

"Scopul introducerii certificatului de competenta, ca act obligatoriu necesar pentru desfasurarea activitatii urmare infiintarii unui nou profesionist, este acela de a creste calitatea actului comercial, de a responsabiliza agentii economici si de a contribui la imbunatatirea si dinamizarea activitatii economice", se mai precizeaza in expunerea de motive.

Potrivit aceleiasi initiative legislative, firmele, PFA-urile, II-urile si IF-urile vor fi OBLIGATE sa plateasca anual o taxa pentru inscrierea in Catalogul firmelor

Certificatul de competenta pentru firme: care sunt conditiile?

1. In primul an de la infiintare si pana la depunerea primelor situatii financiare prevazute de lege, profesionistul are obligatia de certificare a administrarii propriei activitati prin obtinerea unui certificat de competenta acordat reprezentantului legal al acestuia, ca persoana fizica imputernicita sa il reprezinte in raporturile cu tertii si in justitie. 

2. Certificatul de competenta se elibereaza de catre camera judeteana din judetul in care isi are sediul profesionistul, ca urmare a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (3) si a dovedirii absolvirii unui curs de instruire in domenii specifice administrarii si managementului afacerilor de catre reprezentantul legal al profesionistului.

3. In vederea obtinerii certificatului de competenta, reprezentantul legal al profesionistului trebuie sa indeplineasca, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:

a) sa fie apt din punct de vedere psihologic, atestat prin certificat medical de specialitate; 

b) sa fie absolvent al invatamantului obligatoriu; 

c) sa nu fi fost condamnat pentru infractiunile de gestiune frauduloasa, abuz de incredere, abuz de incredere prin fraudarea creditorilor, bancruta simpla, bancruta frauduloasa, deturnarea licitatiilor publice, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Titlul VIII - Contraventii si infractiuni din Legea nr. 31/1990 a societatilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru alte infractiuni de natura comerciala sau fiscala, conditie atestata prin certificate de cazier judiciar, respectiv, fiscal;

d) sa nu se fi pronuntat impotriva sa o hotarare definitiva de atragere a raspunderii conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel putin cinci ani inainte de data solicitarii. 

4. In cazul reprezentantului legal care are o vechime atestata de cel putin trei ani in functia de administrator societate, precum si in cazul profesionistului nou infiintat al carui reprezentant legal atesta, potrivit studiilor absolvite, cunostinte corespunzatoare domeniilor specifice administrarii si managementului afacerilor, certificatul de competenta va fi eliberat ca urmare a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (3) si fara absolvirea cursului de instruire prevazut la alin. (2).

5. Camerele judetene coreleaza informatiile specifice profesionistilor inscrisi in Catalogul firmelor cu cele corespunzatoare certificatelor de competenta eliberate prin evidentierea acestora in registrul administratorilor.

6. Pentru eliberarea si evidenta certificatelor de competenta, camerele judetene percep tarife diferentiate in functie de forma de organizare a profesionistului, corespunzatoare incadrarii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, tarife care sunt aprobate de guvern, putand fi actualizate anual, la propunerea Camerei Nationale.

Cine este SCUTIT de certificatul de competenta? 

Obligatia obtinerii certificatului NU se aplica profesionistilor organizati potrivit O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, celor incadrati in categoria de “intreprinderi publice”, precum si celor a caror activitate si administrare este reglementata de legi speciale. Prin intreprinderi publice se inteleg cele la care statul este actionar majoritar sau unic. 

IMPORTANT 

Lista cursurilor de instruire necesare a fi absolvite pentru eliberarea certificatului de competenta, continutul si tarifele corespunzatoare acestuia sunt stabilite prin hotarare a guvernului, la propunerea ministerului reprezentativ pentru mediul de afaceri, in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei legi. 

In termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, prevazute de lege in sarcina profesionistilor inregistrati in registrul comertului, este conditionata de obtinerea certificatului de competenta de catre reprezentantul legal al profesionistului. 

In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, camerele bilaterale si orice alte organizatii constituite anterior, astfel cum sunt definite la art. I, art. 46, alin. (l)-(3), au obligatia sa se inscrie in Registrul camerelor bilaterale, sub sanctiunea dizolvarii.  


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
catalogul firmelorbilant anualsanctiune


Data aparitiei: 27 Aprilie 2022

Votati articolul "Depunerea bilantului anual NU va putea fi facuta fara obtinerea unui certificat de competenta":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X