email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii

Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii
microinteprinderesalariaticifra de afaceri

Exista cateva conditii importante de incadrare a unei afaceri romanesti ca microintreprindere, printre care se numara numarul de angajati si cifra de afaceri anuala.
 

Expertul nostru prezinta in continuare, pe larg, care sunt conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii.

 

Conditiile pentru incadrarea unei firme ca microintreprindere: raspunsul specialistului


Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii sunt reglementate in Manualul utilizatorului pentru definitia IMM-urilor, emis de Comisia Europeana, conform reglementarilor Uniunii Europene.
 
Prima conditie este incadrarea organizatiei beneficiare in categoria larga a intreprinderilor. Intreprinderea este „orice entitate care desfasoara o activitate economica, indiferent de forma sa juridica”.
 
Mai departe, sunt conditii cumulative care definesc microintreprinderea. Aceasta are:
 
- pana la 9 salariati



- cifra de afaceri anuala sau bilant anual total care NU depaseste 2 milioane EUR.

Criteriul privind numarul de angajati ii cuprinde pe cei cu norma intreaga, cu fractiune de norma, agenti temporari si sezonieri si include urmatoarele:

- angajati;

- persoane care lucreaza pentru intreprindere, care au fost detasate in aceasta si care sunt considerate angajate in conformitate cu legislatia nationala (aceasta poate include, de asemenea, angajatii temporari sau interimari);

- proprietari-administratori;

- parteneri care desfasoara o activitate regulata in cadrul intreprinderii si care beneficiaza de avantaje financiare din partea intreprinderii.

- NU sunt inclusi in numarul de angajati:
 
- ucenicii sau studentii care sunt implicati in activitati de formare profesionala si au contracte de ucenicie sau de formare profesionala;

- angajati pe perioada concediului de maternitate sau a concediului parental.

Datele care trebuie aplicate pentru numarul de angajati si cifra de afaceri sunt cele care fac referire la ultima perioada contabila aprobata si calculata in baza anuala.

Acestea sunt luate in calcul de la data inchiderii conturilor. Valoarea selectata pentru cifra de afaceri se calculeaza cu excluderea taxei pe valoare adaugata (TVA) si a altor taxe indirecte.
 
In cazul firmelor nou-infiintate ale caror conturi nu au fost inca aprobate, datele care trebuie aplicate sunt derivate dintr-o estimare facuta cu buna credinta in cursul anului financiar.

La calculul acestor plafoane trebuie tinut cont si daca microintreprinderile sunt sau nu autonome.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microinteprinderesalariaticifra de afaceri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Septembrie 2020


Votati articolul "Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Justificare cu bon drepturi de echipament

Intrebare: Buna ziua,
Conform art. 76 alin. 4 lit. f si art. 142 lit.e drepturile de echipament nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit si nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuţiilor de asigurări sociale

Avand in vedere ca aceste drepturi se acorda in baza unui ordin in care se specifica clar ca se acorda in bani as dori sa stiu daca beneficiarul trebuie sa justifice suma cu bonuri fiscale,(baza legala fiind vorba de drepturi salariale in natura) modalitatea de inregistrare in contabilitate.
Multumesc

-art. 76 alin. 4 lit. f) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecţie şi de lucru, a alimentaţiei de protecţie, a medicamentelor şi materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi privind sănătatea şi securitatea în muncă, precum şi a uniformelor obligatorii şi a drepturilor de echipament, ce se acordă potrivit legislaţiei în vigoare

Raspuns: Aveti actul normativ prin care se stabileste valoarea de repartizat pentru echipament.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 3 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X