email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?

sediu socialcheltuielicontabilitate


Criza sau nu, tot trebuie sa platim taxe si impozite!
Abonati-va la Taxe si Impozite Actual si aflati cum sa reduceti la minimum darile catre stat!



Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?

Sediul social al unitatii dumneavoastra se afla in apartamentul proprietate personala al unei persoane fizice. Contractul de inchiriere nu este incheiat pentru intreaga suprafata a apartamentului, ci numai pentru o portiune din acesta. Cheltuielile de functionare si intretinere sunt considerate cheltuieli deductibile? Se poate deduce taxa pe valoarea adaugata din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului? Cum se inregistreaza in contabilitate aceste cheltuieli?

Din punct de vedere fiscal:

  • In ceea ce priveste impozitul pe profit, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal.

Deductibilitatea acestor cheltuieli se calculeaza in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti. In acest sens, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului aflat in locuinta proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei.

  • In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, ca principiu, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate obtinerii de operatiuni taxabile. Insa, pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei trebuie sa detinem o factura care sa cuprinda informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal. Intrucat aceasta conditie nu poate fi indeplinita deoarece persoana fizica, nefiind inregistrata in scopuri de TVA, nu ne poate emite factura cu TVA, nu ne putem exercita dreptul de deducere a taxei din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului, persoana fizica.

Monografiile Contabile „croite” special pentru cazuri limita va ajuta acum sa evitati profesionist capcanele intinse de Fisc!

Din punct de vedere contabil:

  • inregistrarea cheltuielilor cu intretinerea, chiria, energia platita proprietarului:

                          

                    

            

                      

                 

                              %                   =                         5311 
                                                                     „Casa in lei“
                           605
          „Cheltuieli privind energia si apa“
                            611
      „Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile“
                             612
   „Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile“

Consilierul Contabilitate te tine la curent cu toate modificarile aparute in legislatie! Garantie 30 de zile!

Concluzie

Cheltuielile de intretinere si functionare aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice sunt deductibile la calculul profitului impozabil. Din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata nu ne putem deduce taxa din facturile eliberate pe numele persoanei fizice.

Acte normative aplicabile:

Art. 21 alin. (3) lit. m) si art. 146 alin. (1) litera a) din Codul fiscal Pct. 37 la Titlul II Impozitul pe profit din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Acest articol este preluat din newsletterul Taxe si Impozite Actual. Avand peste 4.300 de abonati newsletterul se adreseaza acelora care vor sa munceasca usor, fara stres. Rezultat al muncii unor profesionisti in fiscalitate ce cunosc in esenta toate posibilitatile de optimizare si minimizare a taxelor si impozitelor, Taxe si Impozite Actual va ofera solutii perfect legale ce avantajeaza vizibil bugetul dvs. Descarcati gratuit numarul pe luna noiembrie si convingeti-va!

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu socialcheltuielicontabilitate


Data aparitiei: 04 Martie 2009

Votati articolul "Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X