email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie spatiu de birouri, imobil nou, vandut dupa 3 ani de o agentie imobiliara

inregistrari contabiletvafurnizoriclienti
O societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA achizitioneaza in scopul revanzarii un spatiu de birouri intr-un imobil nou construit, chiar de la data receptiei cladirii. Vanzatorul este inregistrat in scopuri de TVA. Valoarea tranzactiei este de 100.000 euro plus TVA.

Datorita faptului ca agentia imobiliara nu identifica un client, inchiriaza spatiul cu depunerea notificarii de optiune de plata a TVA. Peste 3 ani vinde la o persoana fizica spatiul de birouri la pretul de 100.000 euro. Se necesita tratamentul contabil si fiscal al tranzactiilor.

Prin faptul ca imobilul este nou si tranzactionat intre 2 persoane inregistrate in scopuri de TVA, vanzarea este supusa TVA.

Inregistrari contabile
371 "Marfuri" analitic marfuri de natura constructiilor = 401 "Furnizori" cu suma de 100.000 euro
4426 "TVA deductibila" = 401 "Furnizori" cu suma de 24.000 euro

La data vanzarii, cladirea nu mai este considerata noua, astfel agentia imobiliara vinde fara TVA spatiul.
Inregistrari contabile:
4111 "Clienti" = 707 "Venituri din vanzarea marfurilor de natura constructiilor" cu suma de 100.000 euro

Scaderea din gestiune:
607 "Cheltuieli cu marfurile de natura constructiilor" = 371 "Marfuri" analitic marfuri de natura constructiilor cu suma de 100.000 euro.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabiletvafurnizoriclienti

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 20 Mai 2011


Votati articolul "Achizitie spatiu de birouri, imobil nou, vandut dupa 3 ani de o agentie imobiliara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 20 Mai 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X