email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a modificat Cazierul Fiscal

Agentia Nationala de Administrare Fiscalacazier fiscal

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ:
 
Proiect de Ordin al ministrului finantelor publice privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
 
Potrivit dispozitiilor art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare anterior datei de 5 septembrie 2011, faptele sau situatiile inscrise in cazierul fiscal al contribuabililor erau radiate din aceasta evidenta, in general, dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care erau sanctionate aceste fapte, indiferent de natura faptelor sau situatiilor inscrise in cazier.
 
Aceste prevederi legale au fost, insa, modificate incepand cu data de 5 septembrie 2011, prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.628 din data de 2 septembrie 2011.
 
Modificarile aduse vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise, dupa cum urmeaza:
 
1. Faptele inscrise in cazierul fiscal sanctionate drept contraventii se scot din cazierul fiscal daca respectivii contribuabili nu au mai savarsit fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal intr-o perioada de 1 an de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.
 
In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data achitarii amenzilor sau dupa implinirea unui termen de 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat.
 
Pentru contraventiile la regimul produselor accizabile, pentru scoaterea din cazierul fiscal nu are relevanta achitarea amenzilor aplicate, fiind aplicabila vechea regula de scoatere din cazier, respectiv dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care au fost sanctionate aceste fapte.
 
2. Datele privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent se scot din cazierul fiscal la data stingerii creantelor fiscale datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare, insa nu mai devreme de 1 an de la data comunicarii deciziei organului fiscal competent ramase definitiva in sistemul cailor administrative sau judiciare de atac.
 
In situatia in care creantele fiscale nu au fost stinse in termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenta se realizeaza incepand cu aceasta data.
 
3. Datele privind inactivitatea fiscala inscrise in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactive si al reprezentantilor legali ai acesteia se scot din cazierul fiscal al acestora, in functie de motivul declararii starii de inactivitate fiscala, dupa cum urmeaza:
 
a) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, intrucat nu si-au indeplinit obligatiile declarative prevazute de lege, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali la data reactivarii contribuabilului;
 
b) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, de activitatea de inspectie fiscala, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali dupa implinirea unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului.
 
In ceea ce priveste procedura si formularistica utilizate de organele fiscale teritoriale pentru actualizarea informatiilor inscrise in cazierul fiscal, inclusiv pentru scoaterea faptelor si situatiilor inscrise in aceste baze de date, precizam ca acestea sunt aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, cu modificarile si completarile aduse prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2943/2009.
 
Avand in vedere modificarile legislative aduse prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011, mai sus detaliate, consideram ca este necesara modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.260/2007.
 
De asemenea, prin Ordonanta Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 626 din 2 septembrie 2011, au fost modificate prevederile legale referitoare la declararea contribuabililor inactivi, precum si la reactivarea acestora. Astfel, anterior acestor modificari declararea contribuabililor inactivi si reactivarea acestora se faceau prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar incepand cu intrarea in vigoare a noilor prevederi, declararea inactivitatii fiscale si reactivarea se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului.
 
Avand in vedere faptul ca, starea de inactivitate fiscala se inscrie in cazierul fiscal atat al persoanei juridice inactive, cat si al reprezentantului legal al acesteia, este necesara si modificarea procedurii de inscriere in cazierul fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.260/2007.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Agentia Nationala de Administrare Fiscalacazier fiscal


Data aparitiei: 04 Octombrie 2011

Votati articolul "ANAF a modificat Cazierul Fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X