email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a modificat Cazierul Fiscal

Agentia Nationala de Administrare Fiscalacazier fiscal

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ:
 
Proiect de Ordin al ministrului finantelor publice privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.
 
Potrivit dispozitiilor art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare anterior datei de 5 septembrie 2011, faptele sau situatiile inscrise in cazierul fiscal al contribuabililor erau radiate din aceasta evidenta, in general, dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care erau sanctionate aceste fapte, indiferent de natura faptelor sau situatiilor inscrise in cazier.
 
Aceste prevederi legale au fost, insa, modificate incepand cu data de 5 septembrie 2011, prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.628 din data de 2 septembrie 2011.
 
Modificarile aduse vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise, dupa cum urmeaza:
 
1. Faptele inscrise in cazierul fiscal sanctionate drept contraventii se scot din cazierul fiscal daca respectivii contribuabili nu au mai savarsit fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal intr-o perioada de 1 an de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.
 
In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data achitarii amenzilor sau dupa implinirea unui termen de 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat.
 
Pentru contraventiile la regimul produselor accizabile, pentru scoaterea din cazierul fiscal nu are relevanta achitarea amenzilor aplicate, fiind aplicabila vechea regula de scoatere din cazier, respectiv dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care au fost sanctionate aceste fapte.
 
2. Datele privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent se scot din cazierul fiscal la data stingerii creantelor fiscale datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare, insa nu mai devreme de 1 an de la data comunicarii deciziei organului fiscal competent ramase definitiva in sistemul cailor administrative sau judiciare de atac.
 
In situatia in care creantele fiscale nu au fost stinse in termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenta se realizeaza incepand cu aceasta data.
 
3. Datele privind inactivitatea fiscala inscrise in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactive si al reprezentantilor legali ai acesteia se scot din cazierul fiscal al acestora, in functie de motivul declararii starii de inactivitate fiscala, dupa cum urmeaza:
 
a) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, intrucat nu si-au indeplinit obligatiile declarative prevazute de lege, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali la data reactivarii contribuabilului;
 
b) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, de activitatea de inspectie fiscala, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali dupa implinirea unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului.
 
In ceea ce priveste procedura si formularistica utilizate de organele fiscale teritoriale pentru actualizarea informatiilor inscrise in cazierul fiscal, inclusiv pentru scoaterea faptelor si situatiilor inscrise in aceste baze de date, precizam ca acestea sunt aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, cu modificarile si completarile aduse prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2943/2009.
 
Avand in vedere modificarile legislative aduse prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011, mai sus detaliate, consideram ca este necesara modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.260/2007.
 
De asemenea, prin Ordonanta Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 626 din 2 septembrie 2011, au fost modificate prevederile legale referitoare la declararea contribuabililor inactivi, precum si la reactivarea acestora. Astfel, anterior acestor modificari declararea contribuabililor inactivi si reactivarea acestora se faceau prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar incepand cu intrarea in vigoare a noilor prevederi, declararea inactivitatii fiscale si reactivarea se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului.
 
Avand in vedere faptul ca, starea de inactivitate fiscala se inscrie in cazierul fiscal atat al persoanei juridice inactive, cat si al reprezentantului legal al acesteia, este necesara si modificarea procedurii de inscriere in cazierul fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.260/2007.

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Agentia Nationala de Administrare Fiscalacazier fiscal


Data aparitiei: 04 Octombrie 2011

Votati articolul "ANAF a modificat Cazierul Fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X