email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se determina integritatea patrimoniului in evidenta contabila?

expert contabilcreantepatrimoniuevidenta contabilaintegritate patrimoniu




In ceea ce priveste reflectarea in evidenta contabila a situatiei patrimoniului la sfarsitul anului precedent, se au in vedere documentele urmatoare: dosarul inventarierii patrimoniului la sfarsitul anului precedent, dosarul inventarierii patrimoniului cu ocazia fuziunii, precum si situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului precedent si raportarile semestriale.

Dat fiind faptul ca una dintre metodele de determinare a integritatii patrimoniului este inventarul efectuat in conditiile art. 6 si 7 din Legea nr. 82/1991 privind contabilitatea republicata cu modificari, expertul contabil verifica daca inventarierea patrimoniului s-a efectuat conform normelor emise de autoritati prin O.M.F.P. nr. 2.861/ 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Expertul constata urmatoarele:

-    inventarierea s-a efectuat de o comisie numita conform reglementarii;
-    creantele si datoriile sunt confirmate prin extrase de cont de la terti;
-    exista liste de inventariere pentru toate elementele patrimoniale;
-    la sfarsitul inventarierii au fost consemnate rezultatele acesteia in procesul verbal;
-    diferentele de inventar sunt inregistrate in evidenta contabila;
-    pentru activele imobilizate si imobilizarile necorporale exista documente de proprietate.

Expertul contabil, constatand existenta elementelor de activ si pasiv conform inventarului, verifica daca acestea au fost evaluate corespunzator prevederilor legale si constata:

-    creantele si datoriile in lei sunt evaluate la valoarea nominala;
-    creantele si datoriile in valuta sunt reevaluate la cursul de schimb valutar corespunzator;
-    activele imobilizate, terenuri si cladiri nu sunt reevaluate, fiind inregistrate la costul istoric;
-    activele circulante de natura stocurilor nu sunt reevaluate la valoarea realizabila neta, fara a fi constatate deprecieri.

Astfel, societatea efectueaza inventarierea patrimoniului inregistrand in situatiile financiare toate elementele de activ si pasiv. Chiar daca aceste situatii sunt cuprinzatoare, evaluarea activelor imobilizate si a activelor de natura stocurilor nu sunt reevaluate corespunzator. Prin urmare, pentru ca partile sa aiba o imagine fidela si corecta asupra acestor valori se necesita un proces separat de evaluare.  


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
expert contabilcreantepatrimoniuevidenta contabilaintegritate patrimoniu


Data aparitiei: 20 Octombrie 2011

Votati articolul "Cum se determina integritatea patrimoniului in evidenta contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X